Ga naar inhoud

Nieuwe PC: uw op- of aanmerkingen aub


Aanbevolen berichten

Zo, ik hoop dat jullie vandaag niet naar jullie schoonmoeder hoeven of met vrouw en kind over de woonboulevard hoeven te slenteren, zodat jullie even een blik kunnen werpen op mijn aan te schaffen systeem: P4 2,8 gHz 800 mhz fsb Zalman cnps 7000a cpu-cooler Asus p4p800-S 1x 512 MB DDR400 Maxtor 80 gb 7200 rpm, 8 mb, s-ata Sapphire ATI 9800 Pro NEC 3,5" floppydrive NEC ND-2500A DVD-brander Enermax kast met 300W voeding Wellicht dat er later een zwaardere voeding in komt. Trek ik het voorlopig met 300W? In het najaar gaat er zeker nog 1x 512 MB bij. De pc gaat voor zo'n beetje alles gebruikt worden (games, dtp, internet, cad) Op het moment heb ik simpelweg niet meer te besteden; dat het altijd beter kan weet ik wel. Uw commentaar aub. m vr gr Tjeerd
Link naar reactie
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Prima systeempie daar kan je de eerste tijd wel even mee vooruit. Die 300 watt voeding die trekt dit wel denk ik zoveel hardware zit er niet in. Het is ook wel even makkelijk als je er bij zet waar je dit systeem ga kopen of gewoon de prijzen er los bij. Je zou het ook op de AMD kant kunnen gooien dus een vergelijkbare cpu en een moederbord weet niet of dat misschien wat scheelt in prijs?
Link naar reactie
Eigenlijk is een AMD wel goedkoper, dus kan je een snellere amd kopen, denk aan een amd64. Ook een "gewone" amd athlon xp met een NForce2 chipset en 2x 512 md ddr is mooi. Ik dacht dat een AMD ook beter is met games. (en nou niet weer zo'n hele discussie) Misschien is een krachtigere voeding wel belangrijk, zodat je ook nog zonder probleem kan upgraden.
Link naar reactie
Is in mijn opzicht een erg goed systeem voor datgene waarvoor je hem wilt gaan gebruiken. Je voeding trekt dit wel, doch wees voorzichtig bij het bijplaatsen van hardware, dan zou een nieuwe voeding zeker op zijn plaats zijn. Is er een reden waarom je een P4 gekozen hebt in plaats van een AMD?
Link naar reactie
[quote:8010eee9aa="Comp-Freak"]Eigenlijk is een AMD wel goedkoper, dus kan je een snellere amd kopen, denk aan een amd64. Ook een "gewone" amd athlon xp met een NForce2 chipset en 2x 512 md ddr is mooi.[/quote:8010eee9aa] Ik denk niet dat je voor hetzelfde budget een amd64 + een bijbehorend moederbord kan kopen.
Link naar reactie
misschien is dit ook wel iets: Mobo: ASUS A7N8X-X 72,- Proc: AMDXP 2500+ 89,- RAM: Kingston 512 PC3200 129,- HDD: Maxtor Diamond+ 80GB 69,- VGA: Sapphire Radeon 9800PRO 199,- Kast: A-Open QF50C 300W 59,- DVD-RW: Lite on 8X 85,- DVD : ASUS 16/48 X 30,- Floppy: NEC 15,- --------------- 747,- toch weer iets goedkoper.( bij Alternate gekeken) AMD2500+ in 5 sec. TADAAA!!!! 3200+ succes ermee! :wink:
Link naar reactie
Mooi systeem, hoeft opzich niets aan veranderd te worden(natuurlijk omdat ik bijna dezelfde heb :D ) Maar ja, AMD kan natuurlijk ook nog zoals al gezegd is.En als je toevallig firewire nodig hebt, kan je beter een ASUS P4P800 Deluxe nemen.Bijna hetzelfde, maar met gigabit lan en firewire.
Link naar reactie
Ik ben absoluut niet thuis in overclocken etc. Ik ben me er wel in het verdiepen (respect voor de auteurs van de FAQ trouwens; ben alweer een hoop wijzer geworden!). Iets zegt me dat ik daarom beter een Intel kan nemen. Ik neem aan dat deze toch ook wel evt. overgeclockt kan worden? Het systeem moet gewoon direct na assemblage er flink op kunnen knallen zonder allerlei vooraf nodige modificaties. Is dit een beetje stil setje zo, aangezien het op m'n slaapkamer komt te staan? Want na een dag kansloos gamen is wat slaap meer dan welkom :o en dan moet ik niet gestoord worden door een ratelend/zoemend apparaat. En worden kleine dingen als kabels en pasta meegeleverd met de onderdelen?
Link naar reactie
[quote:c13e65d43c="Tjeerd_W"]Ik ben absoluut niet thuis in overclocken etc. Ik ben me er wel in het verdiepen (respect voor de auteurs van de FAQ trouwens; ben alweer een hoop wijzer geworden!). Iets zegt me dat ik daarom beter een Intel kan nemen. Ik neem aan dat deze toch ook wel evt. overgeclockt kan worden? Het systeem moet gewoon direct na assemblage er flink op kunnen knallen zonder allerlei vooraf nodige modificaties. Is dit een beetje stil setje zo, aangezien het op m'n slaapkamer komt te staan? Want na een dag kansloos gamen is wat slaap meer dan welkom :o en dan moet ik niet gestoord worden door een ratelend/zoemend apparaat. En worden kleine dingen als kabels en pasta meegeleverd met de onderdelen?[/quote:c13e65d43c] Je kan natuurlijk ook gewoon je PC uitzetten voor je gaat slapen, dan maakt hij geen geluid meer! :D De configuratie die je neergezet hebt lijkt me prima alleen weet ik niet of je nu wel of niet onmiddellijk wilt overclocken. Als je dat nog niet direct van plan bent kan je de aankoop van je extra cooler ook nog wel even uitstellen en mss onmiddellijk voor een 350Watt case gaan of voor een grotere schijf. Persoonlijk heb ik het wel gehad met Maxtor, bij mij komen er alleen nog WD's in.
Link naar reactie
[quote:4f0d095223="Kleine"] Je kan natuurlijk ook gewoon je PC uitzetten voor je gaat slapen, dan maakt hij geen geluid meer! :D [/quote:4f0d095223] Moeilijk downloaden zo, met je PC uit ... je moet natuurlijk wel gebruik maken van de Fair Use Policy van je provider! Het stroomtarief is s'nachts ook vaak lager dan overdag. :wink:
Link naar reactie
[quote:c7eda0ef04="PCMASTER086"]Zo'n AMD XP 2500+ is supermakkelijk over te clocken, er lopen (liepen) genoeg topics waarin dat uitgelegd wordt.[/quote:c7eda0ef04] Nou én? Overklokken blijft een risico en er zijn voldoende mensen (inclusief ondergetekende) die er niet aan willen beginnen. Respecteer die keuze.
Link naar reactie
Nou, ik ben eruit. Op de kast na zal ik vanavond het bovenstaande gaan bestellen. Zaterdag ff op de beurs in Nijmegen zoeken naar een kast + een goede voeding (>350 W). Mijn dank is groot. Jullie horen nog van mij! PS Ik ben goed thuis in de metaalbewerking, dus ben sowieso van plan om een leuk object van de kast te maken :D
Link naar reactie
[quote:f6fbe71469="evisu"]Sorry voor 't Offtopic, maar ik wil toch graag iets weten. De AMD XP 2800+ die NoepZor laat zien, wat voor Intel Pentium is vergelijkbaar met de snelheid? 2.08Ghz of toch niet? B.v.d.![/quote:f6fbe71469] Nee, ongeveer een 2,8 GHz. Dat ding heet niet voor niet 2800+, omdat dan alle mensen naar de Pentiums afstappen, omdat die een hogere clock hebben.
Link naar reactie
[quote:9292b34fee="Interficior"][quote:9292b34fee="evisu"]Sorry voor 't Offtopic, maar ik wil toch graag iets weten. De AMD XP 2800+ die NoepZor laat zien, wat voor Intel Pentium is vergelijkbaar met de snelheid? 2.08Ghz of toch niet? B.v.d.![/quote:9292b34fee] Nee, ongeveer een 2,8 GHz. Dat ding heet niet voor niet 2800+, omdat dan alle mensen naar de Pentiums afstappen, omdat die een hogere clock hebben.[/quote:9292b34fee] sorry voor nog een noob vraag, maar ik wil 't graag snappen 8) waarom staat er achter die cpu van noebzor ( 2.08ghz )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...