Ga naar inhoud

Zeer langzame P3 700


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een P3 700 die heel langzaam opstart.Duurt ongeveer 10 minuten!Ik heb alles uit gezet bij opstarten windows 98 SE staat er net opnieuw op en er staan nog erg weinig progjes op.(oa virus scanner Mcafy en incredy mail)Na het opstarten zie ik wel dat er 21 files zijn gescant maar ik heb virus scanning in de bios uit gezet. Ik wilde met een progje de hdd controleren maar na een tijdje stopte dat vanwege low system nogwat Heb ook geprobeert met extra geheugen 512 ipv 256 maar maakt ook niks uit. Komt iemand dit bekent voor of heeft iemand een idee? Ik hoor t graag.
Link naar reactie
[quote:a16b0f4ff5="Obi_one"]n er staan nog erg weinig progjes op.(oa virus scanner Mcafy en incredy mail)Na het opstarten zie ik wel dat er 21 files zijn gescant maar ik heb virus scanning in de bios uit gezet.[/quote:a16b0f4ff5] Je moet ook McAfee eens uitzetten. Dat je de virus scanning in het bios hebt uitgezet heeft geloof ik niks te maken met McAfee. Geef eens wat meer specs van je pc: harde schijf enzo... En geef de precieze foutmelding in eens, want aan 'low system nogwat' hebben we natuurlijk niet veel :-?
Link naar reactie
[quote:804e2fc602="Comp-Freak"]Sorry hoor, maar als het echt 10 minuten duurt is de enigste redding nog een kompleet schone windows installatie. Dan start ie weer binnen een minuut op.[/quote:804e2fc602] [quote:804e2fc602="Obi_one"]windows 98 SE staat er net opnieuw op en er staan nog erg weinig progjes op[/quote:804e2fc602] Ja, lezen he? 8)
Link naar reactie
[quote:14858a07f3="bbx"]Ja, lezen he? 8)[/quote:14858a07f3] Hmm, over het hoofd gezien. Dan misschien ff geheugen testen met memtest. De virusscan die je in de bios kan regelen is alleen maar een beschermer van de bootsector op een harde schijf, een soort schrijfbeveiliging. Dus om te testen kan je MCafee even eraf gooien. Wel raar trouwens, want ik heb em ook op een p1 gezien bij iemand en die startte in 50 sec op.
Link naar reactie
[quote:c16bbba871="Comp-Freak"]Kreeg net nog een idee. (had ik per ongeluk al bij het verkeerde topic gepost :oops: ) Zit er een netwerkkaart in? Zet die eens uit in het apparaatbeheer. Bij mij scheelde dit ook erg veel. Kennelijk vertraagt een niet-op-het-netwerk-aangesloten netwerkkaart nogal.[/quote:c16bbba871] Dit is vaak het geval als bij de netwerkkaart is ingesteld dat hij automatisch een ip adres krijgt toegewezen. De computer wacht dan af totdat de netwerkkaart een ip adres krijgt toegewezen. Als dit na een tijdje niet gebeurt, start hij alsnog door. Dit is een bekend probleem van windows 98, ik geloof dat win xp hier geen last meer van heeft.
Link naar reactie
[quote:b9df57be34="jackdegek"]Dit is vaak het geval als bij de netwerkkaart is ingesteld dat hij automatisch een ip adres krijgt toegewezen. De computer wacht dan af totdat de netwerkkaart een ip adres krijgt toegewezen. Als dit na een tijdje niet gebeurt, start hij alsnog door. Dit is een bekend probleem van windows 98, ik geloof dat win xp hier geen last meer van heeft.[/quote:b9df57be34] Nou, zoiets dacht ik al. Was het proberen waard.
Link naar reactie
[quote:246ccacba0="jackdegek"] De computer wacht dan af totdat de netwerkkaart een ip adres krijgt toegewezen. Als dit na een tijdje niet gebeurt, start hij alsnog door.[/quote:246ccacba0] En geef dan de netwerkkaart zelf een ip adres in de 169.x.x.x range. [quote:246ccacba0="jackdegek"] Dit is een bekend probleem van windows 98, ik geloof dat win xp hier geen last meer van heeft.[/quote:246ccacba0] Ja hoor nog steeds en is ook helemaal niet gek.
Link naar reactie
Lees nu alles maar ff voor de duidelijkheid Systeem = P3 700 256mb inter Maxtor 20 gig hdd geen netwerkkaart Windows 98 se staat er net op en bij msconfig alles uit gezet bij opstarten. Qua software staat er Mcafy en incredymail op. In bios scannen op virus uitgezet maar bij opstarten scant hij schijnbaar wel want hij zegt 21 files gescant. Het opstarten duurt 10 tot 15 minuten!?
Link naar reactie
[quote:65c6cac343="Obi_one"]In bios scannen op virus uitgezet maar bij opstarten scant hij schijnbaar wel want hij zegt 21 files gescant. Het opstarten duurt 10 tot 15 minuten!?[/quote:65c6cac343] Ok, dit heb ik al eerder gezegd, maar ja. De virus "scan" in de bios is alleen een bootsector bescherming. Hij geeft dan een waarschuwing al er iets in de bootsector van de hdd geschreven wordt. Het scannen van files wat jij noemde is gewoon de in windows geinstalleerde virusscan. (b.v. Norton of MCafee) Om te testen kan je het beste deze even verwijderen bij configuratiescherm > software. Nu zal er tijdens het opstarten niet meer gescant worden. Dit is trouwens ook ik het configuratie menu van de virusscanner te regelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...