Ga naar inhoud

temperatuur mobo + CPU


Aanbevolen berichten

ik ben met quickpar een dvd aan het repareren, alleen nu begint ineens mijn ventilator flink te draaien in mijn kast (wattie normaal eigenlijk nooit doet). oke CPU is nu flink bezig (100% continue) maar normaal heb ik dat niet? kijk ik via sisoft naar mijn temps zie ik staan: moederbord 53,0 graden CPU: 47.0 graden.... ik heb een P4 2,8 zijn die temps normaal?? lijkt me wat hoog?
Link naar reactie
het lijkt me eerder andersom: cpu 53 en mobo 47. Maar goed, dan zou de temperatuur van je cpu nog heel goed kunnen (stock koeler?) maar dan zou je dus echt te hoog liggen met je moederbord. 53 graden voor je moederbord is echt te hoog. Hoe is dat normaal gesproken? en tijdens gamen?
Link naar reactie
Met mijn twee jaar oude Aldi P4 2,66 is het mobo temperatuur ook hoger als de CPU, dat zal wel hieraan liggen dat de CPU zijn lucht voor de koeler via een buis vanuit de zijkant krijgt en de rest het met de gewone circulatie moet doen. Heb daarom een extra fannetje direct onder de voeding geplaatst zodat bovenin wat extra lucht afgevoerd wordt. Heb nog niet gecontroleerd of dat echt wat uitmaakt omdat ik al enige tijd in China zit.
Link naar reactie
ik heb een P4 3.0 Ghz P4P800 met 512 Mb geheugen en mijn mobo en cpu worden ook best heet. Bij het renderen van video bv ron dde 50 graden. Heb een extra fan erin gezet om de circulatie wat te helpen en na een paar uur generals is de temp rond de 40 graden, al is dat m.i. nog te warm. Mijn voeding (300 Watt)wordt trouwens ook erg heet het voelt aan als een kacheltje. 300 Watt moet toch voldoende zijn
Link naar reactie
[quote:883fe5ba36="Rene Hersbach"]ik heb een P4 3.0 Ghz P4P800 met 512 Mb geheugen en mijn mobo en cpu worden ook best heet. Bij het renderen van video bv ron dde 50 graden. Heb een extra fan erin gezet om de circulatie wat te helpen en na een paar uur generals is de temp rond de 40 graden, al is dat m.i. nog te warm. Mijn voeding (300 Watt)wordt trouwens ook erg heet het voelt aan als een kacheltje. 300 Watt moet toch voldoende zijn[/quote:883fe5ba36]P3, snelle Videokaart en wat hd'ds/cd/dvd-roms, dat wil graag wat watt hebben.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...