Ga naar inhoud

Game Computer 1500,- Euro Budget


Aanbevolen berichten

Game Computer 1500,- Euro Budget Dit is voor een vriend van me , niet voor mezelf :-) het moet gewoon goede games aan kunnen , ik denk zelf aan iets als dit : het moet een COMPLEET systeem worden , met randapparatuur , geen printer , wel scherm , keyboard , muis etc.. Sweex Xenon XB Thermaltake 420 Watt Voeding Asus K8V AMD 64' 2800+ 512 Mb Dane-Elec Memory Club3d Radeon 9800 Pro SeaGate 120 Gb HardDisk Belinea 19" Scherm Logitech Internet Navigator Keyboard Logitech MX510 Muis Creative Soundblaster 5.1 Digital { heeft deze EAX. Support?? } Logitech Z-640 Speakers Lite-On DVD-Speler NEC DVD-Brander MicroSoft Windows XP Home Edition Hiermee kom ik uit op 1446,04 Euro :-) ik zou wat advies over soundcard willen , en alle opmerkingen zijn welkom :-) en misschien ben ik iets vergeten ?? En kan ik ergens op bezuinigen , op de voeding bijvoorbeeld. Sweex Xenon XB 300 watt, Zwart, Zilver € 32,77 Asus K8V 81,51 AMD Athlon 64 2800+ Box 1600 MHz, Boxed 161,35 Seagate Barracuda 7200.7 120 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150 85,72 Dane-Elec Memory PC3200, 400 MHz, -, 2,5, 512 MB 87,40 Club3D Radeon 9800 Pro 128 MB 200,- Belinea 10 60 75 19 inch 141,18 Logitech Internet Navigator SE 26,89 Logitech MX 510 Optical Mouse Retail 34,45 Creative Sound Blaster 5.1. Digital Retail 48,74 Logitech Z-640 52,94 Lite-On LTD166S OEM, Zilver 29,41 NEC ND-2500A OEM, Zilver 74,79 Microsoft Windows XP Home, OEM - alleen bij nieuwe PC, NL 85,72 Thermaltake Silent PurePower 420 watt ActivePFC 72,27 Dit is bij de sallandautomatisering :-) Greetz, Vec
Link naar reactie
Die geluidskaart is volgens mij wel goed, ondersteund iig wel EAX. Bezuinig NOOIT op een voeding, eventueel zou je er een Qtec 550W met PFC in kunnen hangen, die zijn ook wel behoorlijk stabiel. Waarom zou je er een besturingssyteem op laten zetten? Niet toevallig nog een cdtje liggen? Okee t is dan niet legaal, maar t scheelt wel 85 euri. Als je er een DVD-brander in doet, waarom dan nog apart een DVD-speler? Voor de nieuwste games is het wel lekker om er 1024 MB RAM in te doen.
Link naar reactie
[quote:d722910bd0="KroCoH"]Die geluidskaart is volgens mij wel goed, ondersteund iig wel EAX. Bezuinig NOOIT op een voeding, eventueel zou je er een Qtec 550W met PFC in kunnen hangen, die zijn ook wel behoorlijk stabiel. Waarom zou je er een besturingssyteem op laten zetten? Niet toevallig nog een cdtje liggen? Okee t is dan niet legaal, maar t scheelt wel 85 euri. Als je er een DVD-brander in doet, waarom dan nog apart een DVD-speler? Voor de nieuwste games is het wel lekker om er 1024 MB RAM in te doen.[/quote:d722910bd0] DVD-Speler om direct te branden , hij heeft geen zin in eerst lezen / branden , in zelfde DVD-Speler/Brander maar ik had hier eerst 550Watt van Qtec in , en toen bedacht ik me toch nog , want ik hoor hier niet de beste dingen van ;) maar hij wou graag besturingssysteem want hijs niet erg slim met pc's :-) en hij laat het allemaal in elkaar zetten :-)
Link naar reactie
Waar je als gamer ook niet op moet willen bezuinigen: beeldscherm en toetsenbord/muis. Mbt die laatste zitten jullie wel goed denk ik, maar gezien de prijs heb je een CRT-monitor gekozen. Da's op zich niet slecht, maar een TFT-scherm met DVI ingang biedt je de mogelijkheid 2 omzettingen (digitaal->analoog->digitaal) uit te sparen en daarmee beeldkwaliteit te winnen. TFT heeft als voordeel dat ze platter zijn (zeker bij die maat) en behoorlijk minder energie verbruiken. Nadeel is de reactietijd: schermen van 20 ms en minder kosten een godsvermogen... Framerate win je er echter niet mee, neem dan een AMD 64 3200+ proc en 2x 512MB RAM is idd ook geen luxe. Ik zag 2 voedingen staan in je lijstje, klopt? Zo ja: de lichtste schrappen ;) Als die maat van je voorlopig nog geen kopietjes gaat branden kun je de 'gewone' DVD speler weglaten en achteraf inbouwen (scheelt weer Euro's en die heb je hard nodig voor een TFT monitor). Of het allemaal past binnen 2500 Euro? Kweenie, maar de meerkosten zijn het wel waard ;) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Ik heb een 19" TFT met een 18ms responstijd en een 19" CRT.. Geloof me, 1x met de TFT scherm spelen en je wilt nooit meer iets anders.. Erm, of was het nooit meer TFT :p TFT zuigt zwaar met games, zelfs met een responstijd van 18ms is het bagger.. Ga je gamen neem een CRT !
Link naar reactie
Ook bij salland: Asus K8V SE Deluxe 120 amd64 3000+OEM 200 Gigabyte 3d cooler pro koper 45 Corsair TWINX1024 3200C2PT 285 Hitachi 120gb SATA 95 Club3d Ati Radeon 9800pro 238 NEC 2500A 88 Pioneer DVD120S 35 Creative T5400 85 Antec PLUS1080AMG 145 (incl 430watt voeding) Logitech MX500 40 Logitech Desktop Nav. SE 32 Ilyama LS902UT 180 Dit is ongeveer 1600 euro incl verzend kosten. Nu heb je dan wel een high end game systeem. Waar je op kan bezuinigen: Geheugen (misschien dat kingston / twinmos goedkoper is) Dvd brander (geen?) Toetsenbord en muis (wat idd niet aan te raden is) Cpu (kom je in de athlon XP range) moederbord dan ook.....
Link naar reactie
[quote:ed1151cbda="PCMASTER086"]Stond al eerder in het topic... [quote:ed1151cbda="GreyHornet"] DVD-Speler om direct te branden , hij heeft geen zin in eerst lezen / branden , in zelfde DVD-Speler/Brander [/quote:ed1151cbda][/quote:ed1151cbda] Mijn excuses, over het hoofd gezien :oops: Ik vroeg het om deze reden: de DVD speler weg en voor het resterende geld extra geheugen kopen. Als het kan, dan toch de brander houden i.p.v. de speler. Óf, om alleen cdtjes te branden (handig voor backups), een cd writer én een gewone DVD speler; hou je ook nog geld over voor extra geheugen of gaat dat dan niet meer lukken?
Link naar reactie
[quote:0bdb90d57e="Vandread"]als tie zeg maar legale dvd films wil branden(backuppen) kan dat toch niet dvd naar dvd +/-r past namelijk niet en dan moet je eerst rippen als ik het goed begrepen heb ^_^[/quote:0bdb90d57e] Klopt gedeeltelijk. Je moet ze idd eerst [url=http://www.filepop.com/cat/m_253.htm]shrink[/url]en en daarna kan je ze burnen. Maar je kan bij bepaalde programma's de bron DVD is je ene drive stoppen, een lege in je burner en de temp files naar HD sturen en op 'Backup' klikken en een uur later heb je een mooie backup (let up geen kopie, want dat mag niet he!) of toch wel? http://www.webwereld.nl/nieuws/18559.phtml " Bas Vissers van Stichting Brein. "Zodra je een dvd huurt, koopt of leent, mag je een kopie voor jezelf maken."
Link naar reactie
[quote:d0548f5f09="bbx"]dus eigenlijk (dat is wat ik doe) moet je wachten met het aanschaffen van een dvd brander op de dual layer dvd branders, die die capaciteit wel hebben, zodat je dus die DVD's wel kunt branden. Want je moet ze idd eerst weer shrinken etc etc..[/quote:d0548f5f09] Hoeft niet echt, meeste films zijn niet zo bar veel groter dan 4,7 Mb dus de mate van shrinken valt vaak mee.. en bij 65%+ is de kwaliteit behoorlijk goed.
Link naar reactie
Dat is ook wel zo, maar je moet shrinken, en je moet dus ook kwaliteit inleveren. Dat is wat mij op het ogenblik nog weerhoudt om de single layer DVD brander aan te schaffen, omdat ik dan later weer zit met dat ik een Dual layer eigenlijk zou willen hebben. (maar dat is heel persoonlijk hoor :wink: )
Link naar reactie
[quote:0c4e460696="toolkit"] [quote:0c4e460696="bbx"]dus eigenlijk (dat is wat ik doe) moet je wachten met het aanschaffen van een dvd brander op de dual layer dvd branders, die die capaciteit wel hebben, zodat je dus die DVD's wel kunt branden. Want je moet ze idd eerst weer shrinken etc etc.. [/quote:0c4e460696] Hoeft niet echt, meeste films zijn niet zo bar veel groter dan 4,7 Mb dus de mate van shrinken valt vaak mee.. en bij 65%+ is de kwaliteit behoorlijk goed. [/quote:0c4e460696] Bullsh*t! De meeste DVD-titels die nu uitkomen zijn dual layer, vroeger waren ze single layer. En wachten op een betaalbare dual layer brander hoeft niet, er zijn nu al types single layer DVD brander die in de toekomst met firmware te flashen zijn naar dual layer. De NEC ND-2500A kan dat (officieus) en de Benq kan dat (officieel) al: http://www.benq.nl/Products/DVDRewriter/index.cfm?product=412
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...