Ga naar inhoud

Opstart probleem


Aanbevolen berichten

Het is PC2700 geheugen (Kingston Value RAM) en dat heeft al 2 jaar zonder problemen gewerkt. Systeem is niet OC en ik heb geen veranderingen aangebracht in BIOS of wat dan ook. De computer blijft helemaal vooraan in de POST al hangen. Als het fout gaat (dus lang niet iedere keer) dan blijft de compuer al bij de eerste stap (diagnose led 1 groen rest rood) hangen. Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Groeten, Karel
Link naar reactie
download memtest 86 van [url=www.memtest.org]deze site[/url] en brand hem op een cdtje, start op vanaf die cd en laat die test een tijd lopen (uurtje of 3 ofzo) en hij mag geen errors geven, als hij wel errors geeft is je geheugen gaar, (volgens mij geeft kingston levenslange garantie?????) anders even ander geheugen proberen, probleem weg: geheugen gaar probleem niet weg: mobo gaar even bij msi opzoeken wat die fout betekent wat levert dat op?
Link naar reactie
[quote:65a0b0d500="Comp-Freak"][quote:65a0b0d500="pcguy"]download memtest 86 van [url=www.memtest.org]deze site[/url] en brand hem op een cdtje, start op vanaf die cd[/quote:65a0b0d500] Diskette is misschien net zo makkelijk?[/quote:65a0b0d500] is een iso bestandje van 23mb, hoe wil je dat op een flop duwen? een rewrite cdtje is wel makkelijk (maar kan ie zelf wel opkomen neem ik aan)
Link naar reactie
[quote:3e2b51ba56="spiderned"]Misschien dat ik fout kijk, maar ik kom niet verder dan 32.7 [b:3e2b51ba56]K[/b:3e2b51ba56]b. :roll:[/quote:3e2b51ba56] ik zie het :oops: beetje verkeerd gekeken, maar zo kan flop denk ik ook maar moet je wel even zelf uitvogelen hoe je die op flop krijgt
Link naar reactie
Als het goed is (staat in de faq d8 ik) krijg je een zip bestand. Als je dit uitpakt is er ergens een setup bestand. Als je die setup opstart kan je hem gewoon op floppy zetten. (is ie ook voor gemaakt hoor) [Edit] Kijk: download [url=http://home.wanadoo.nl/martietebrake/memt30.zip]dit[/url] zip bestand van mijn website. Het is de originele memtest, dus niks mee aan de hand, dit is alleen voor het gemak. Pak uit en dubbelklik op Install.bat. De setup wijst zich vanzelf. Lees anders de Readme.
Link naar reactie
[quote:c93c7d7ce1="Comp-Freak"]Als het goed is (staat in de faq d8 ik) krijg je een zip bestand. Als je dit uitpakt is er ergens een setup bestand. Als je die setup opstart kan je hem gewoon op floppy zetten. (is ie ook voor gemaakt hoor) [Edit] Kijk: download [url=http://home.wanadoo.nl/martietebrake/memt30.zip]dit[/url] zip bestand van mijn website. Het is de originele memtest, dus niks mee aan de hand, dit is alleen voor het gemak. Pak uit en dubbelklik op Install.bat. De setup wijst zich vanzelf. Lees anders de Readme.[/quote:c93c7d7ce1] nooit opgevallen dat ze er voor flop waren ik had altijd iso files daarom dacht k dat
Link naar reactie
[quote:6652f3e96d="Kera"]Als het fout gaat (dus lang niet iedere keer) dan blijft de compuer al bij de eerste stap (diagnose led 1 groen rest rood) hangen. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.[/quote:6652f3e96d] Volgens de msi handleiding van mijn (kapotte) 6163pro moet je contact opnemen met je leverancier om je mobo na te laten kijken. Klinkt niet echt goed. Hij blijft hangen in Early chipset initialization. (tenminste als het de zelfde code is)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...