Ga naar inhoud

Moederbord of voeding kapot


Aanbevolen berichten

Wie weet hoe ik kan achterhalen of mijn voeding of mijn moederbord kapot is (of iets anders). Ik ging er vanuit dat mijn voeding niets meer deed, toen mijn computer geen enkel teken van leven gaf nadat ik geprobeerd had geheugen bij te prikken. Geen lampje ging meer branden er leek niets aan stroom beschikbaar. Voor mijn Gateway-computer was geen passende en betaalbare voeding voor handen en dus leek overzetten in een nieuwe kast het handigst. Gedaan. Vooral de aansluitingen van het frontpanel met al die draadjes bleek heel lastig, maar door goed te kijken naar de aansluitingen zoals die op de Intel-website te vinden zijn (Intel 440BX moederboard), denk ik dat ik die nu goed heb. Toch is er geen teken van leven te ontdekken: geen verschil van met of zonder stroomaansluiting of geen reactie op het indrukken van welke knop dan ook. Toen pas dacht ik dat het misschien het moederbord was dat kapot was. Alle stroomaansluitingen lopen immers via dat moederbord. Of gebeurt er toch nog iets wanneer de voeding wel goed is, stroom aangesloten, knop aan, maar moederbord wijlen? Hoe kan ik het een en ander nagaan? Wie weet raad? Mocht iemand zeggen "doormeten", dan graag met een duidelijke uitleg hoe, wat precies en waarmee. Bij voorbaat dank, J. Verduyn
Link naar reactie
Ik zou eerst proberen die geheugenmodule er weer uit te halen en dan kijken of hij boot.Als hij dat doet kan je de module in een ander slot zetten.Als hij het dan nog niet doet:probeer een boot zonder harddisk en cd-driver.Anders probeer de voeding uit in een andere PC.Als die het daar wel doet, kan het je mobo heel goed zijn.
Link naar reactie
Misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk, maar dat nieuwe geheugen heb ik er direct weer uitgehaald. Ik heb het moederbord al in een nieuwe kast gezet (met uiteraard een nieuw geheugen). Er is geen teken van leven te ontdekken, dus er valt helemaal niets te booten.
Link naar reactie
Hmmm, ik vrees dat er nu iets echt fout is gegaan. Misschien dat de aansluitingen van het frontpanel toch niet klopten. Of kan er iets herkenbaars anders mis zijn gegaan. Met een ander snoer deed die het even, maar er ontstond een brandlucht en alles stopte weer. De geheugenmodulles (?!) bleken erg heet geworden te zijn. Rara, wat zou dat allemaal kunnen zijn? J. Verduyn
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...