Ga naar inhoud

pc valt uit...


Aanbevolen berichten

ik heb gisteren voor mijn pc het volgende gekocht: kingston 256mb ddr333 WD 40gb 7200rpm Asus A7V600-X DDR400 AGP8x moederbord nu heb ik alles geinstalleerd en zijn de specs als volgt: AMD Athlon XP 2000+ 512mb DDR 333 WD 40gb 7200rpm Asus A7V600-X DDR400 AGP8x moederbord cdwriter cd-speler 52x geforce 2mx 350watt voeding nu start mijn pc gewoon normaal op, ik kan ook in het bios komen. maar na +/- 30/40 seconden valt hij gewoon uit, in de bios valt ie weg, maar ook onder het installeren van bijv windows xp. ik dacht zelf aan een hitte probleem, dat er misschien een beveiliging op het moederbord zit zodat hij niet te warm kan worden. maar ik kan me dit bijna niet voorstellen, want ik heb een cooler van 20 euro gekocht, en ook koelpasta erop gedaan, hoe kan hij dan nog te warm worden :-? of is het iets anders?
Link naar reactie
hmm hoop ik toch niet, maar bij mijn andere pc is het ook goed gegaan, deed/doet het nog steeds prima :D maar ik had ook s gekeken bij de proc, en de temp blijft maar oplopen, hij begint bij 32 ofzo, en dan 33,34,34.5,35,enzenz tot 43 oid dan valt ie meestal uit... vaagheid :roll:
Link naar reactie
Het kan eigenlijk van alles zijn. Ik heb het probleem zelf dus ook gehad, maar bij mij liep hij vast of startte zomaar opnieuw op. ook in het bios, het installeren van windows enz. Bij mij was dus het moederbord kapot, maar het kan ook bijvoorbeeld het geheugen zijn........ haal anders alle onderdelen er een voor een uit, en kijk of hij dan nog de problemen geeft.
Link naar reactie
ik denk dat ik weet wat het is, ik ben gewoon blijven kijken naar de temperatuur, en hij blijft maar oplopen, op een gegeven moment wil hij van 51.5 naar 53 springen en dan valt hij uit. ik neem aan dat dit dus gewoon een beveiliging van het moederbord is, maar hoe krijg ik dit weg, ik heb koelpaste gebruikt, en de cooler zit er volgens mij ook gewoon goed op :-? moet ik dan cooler eraf halen, processor helemaal schoonmaken en met nieuwe koelpasta proberen ofzo? en waarmee kan ik de oude restjes weghalen? met water wil niet echt lukken... (voordat jullie beginnen te flippen, ik bedoel dus met een vochtig doekje, en daarna droog ik de processor grondig voordat ik hem terug plaats ;) )
Link naar reactie
Misschien kun je die beveiliging in het bios uitzetten. alleen hopen dat ie dan niet uitvalt........... :roll: het lijkt me alleen wel een beetje stug als hij bij 53 graden al uitvalt door die beveiliging. Misschien heb je hier nog wat aan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/586875//
Link naar reactie
[quote:747df7b44e="sdh"]Misschien ff kaal opstarten: dus alleen harddisk, memory, processor en geen cdrom drive enz. en kijk of hij de problemen dan nog steeds geeft. anders vrees ik het ergste voor je mobotje........[/quote:747df7b44e] Kaal opstarten is zo: -mobo -PSU -proc (en koeler) -mem -graka Geen HD dus..!! Probeer dan beeld te krijgen. :)
Link naar reactie
[quote:11faa92537="tweakermatt"][quote:11faa92537="sdh"]Misschien ff kaal opstarten: dus alleen harddisk, memory, processor en geen cdrom drive enz. en kijk of hij de problemen dan nog steeds geeft. anders vrees ik het ergste voor je mobotje........[/quote:11faa92537] Kaal opstarten is zo: -mobo -PSU -proc (en koeler) -mem -graka Geen HD dus..!! Probeer dan beeld te krijgen. :)[/quote:11faa92537] idd, dom van me :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...