Ga naar inhoud

Waterchill Slechte Set ?


Aanbevolen berichten

Die Lan boy van antec vind een beetje een puber kast en die P160 vind ik ook niet zo mooi, heb ik toch liever de Sonata die ik eerder poste, alleen voor mijn gevoel is die kleiner dan mijn Chieftec kast die ik nu heb. Als iemand nog een andere goeie kast weet met een 120mm fan bovenin hoor ik het graag, boren e.d. in me kast is geen optie, dat word niets bij mij namelijk. Edit: Denk dat het deze word: http://www.antec-inc.com/us/pro_details_enclosure.php?ProdID=93703# Die is wel groot genoeg. Edit2: mmm.. die heeft geen windowed side panel, en die wil ik wel als ik die WC set erin wil doen, dan toch maar een P160 kast.
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
De Antec Plusview 1000AMG is het zelfde als de kast die ik nu heb, ik heb nu een Chieftec tower met window. Het kast probleem is opgelost, ik krijg van een goede bekende een gemodifceerde Antec Plusview 1000AMG kast met een WC Radiator bovenop gemonteerd. Voor die mensen die op de HCC dagen zijn geweest bij de Computer! Totaal stand, die kast die daar stond met WC cooling erin, die krijg ik. Me oude kast hou ik aangezien ik een 2e pc ga bouwen.
Link naar reactie
[quote:7839633545="Red Dragon"]De Antec Plusview 1000AMG is het zelfde als de kast die ik nu heb, ik heb nu een Chieftec tower met window. Het kast probleem is opgelost, ik krijg van een goede bekende een gemodifceerde Antec Plusview 1000AMG kast met een WC Radiator bovenop gemonteerd. Voor die mensen die op de HCC dagen zijn geweest bij de Computer! Totaal stand, die kast die daar stond met WC cooling erin, die krijg ik. Me oude kast hou ik aangezien ik een 2e pc ga bouwen.[/quote:7839633545] w00t is dat die van Slash? Die is 1337! met wc en al?
Link naar reactie
En ik ben weer online :) Heb de orthbridge gewoon std. coolrib gebruikt en de VGA de plaat eronder.. Ik ga dus neit voor OC. Stressed komt de CPU nog wel op de 43 graden, en idle op 35 ( Maakte trouwens niets uit of ik de northbridge weg late ). Ik heb nu de radiateur onder me 3,5" bays geschoreft, dus 2 HDD weg en 1 250GB HDD terug.. Nu past alles redelijk.. Ik heb wel busjes moeten maken die 5mm van de kant af kwam, maar na een uur of 4 knutselen zit alles er redelijk in :) Ik zal morgen ff wat foto's maken.. Dit haald niet weg dat ik NIET te spreken ben over de WC set..
Link naar reactie
ZOnde dat je je 2 hdd's moet inruilen voor 1 dure 250gb, plus dat je niet veel mogelijkheden voor uitbreiding meer hebt. Verder snap ik neit dat je een WC set van meer dan 250 Euro koopt en dan niet gaat overklokken, als je een stille pc wilt kan dat ook zonder Watercooling. 43 graden stressed is voor een p4 3,4gh northwood best goed, die worden wel niet zo heet als een prescott maar met 3,4ghz is het ook nog best een hete cpu. Ben wel benieuwd naar je foto's! @Alexander Yups die kast alleen zonder WC, die moet ik er zelf nog inbouwen, deze kast is echter WC ready dus dat scheelt inbouwen, Slashhead helpt me een handje dus dat komt wel goed. Eerst wachten op me Athlon 64 3400+ en Ati Radeon X800 XT voordat die WC set erin komt.
Link naar reactie
[quote:a071b8c807="70373R"]En ik ben weer online :) Heb de orthbridge gewoon std. coolrib gebruikt en de VGA de plaat eronder.. Ik ga dus neit voor OC. Stressed komt de CPU nog wel op de 43 graden, en idle op 35 ( Maakte trouwens niets uit of ik de northbridge weg late ). Ik heb nu de radiateur onder me 3,5" bays geschoreft, dus 2 HDD weg en 1 250GB HDD terug.. Nu past alles redelijk.. Ik heb wel busjes moeten maken die 5mm van de kant af kwam, maar na een uur of 4 knutselen zit alles er redelijk in :) Ik zal morgen ff wat foto's maken.. Dit haald niet weg dat ik NIET te spreken ben over de WC set..[/quote:a071b8c807] WC is niet zomaar iets wat je volgens de handleiding erinzet, dat in de handleiding staat: 'draai dit en dit schroefje erin' En druk dat daar in.. Ik zal mezelf even quoten uit de faq: [quote:a071b8c807] Voor het installeren van waterkoeling is het makkelijk als je een grote kast hebt. De radiator is namelijk een flink ding en neemt dus veel ruimte in beslag. Het installeren vereist soms nog wel eens wat gaten boren, dus je moet geen twee linkerhanden hebben. Het past nooit helemaal perfect in een kast en improvisatie is vereist. [/quote:a071b8c807] Het is dus gewoon even creatief zijn en dat de rad daardoor niet precies in je kast pas is NIET de schuld van Asetek en daardoor is het NIET een slechte set! Dat van die NB-koeler had je kunnen weten dat dat met gaten moet.. Daardoor is de set NIET slecht! Met WC hoef je @stock idle geen superieure temperaturen van 25 graden te verwachten, @stock idle is het vergelijkbaar met luchtkoeling. Echter als je voor hogere voltage's ga (met oc'en), dan zie je pas het nut van waterkoeling mbt de temps, anders NIET!! Die temperatuur die je hebt is niet verkeerd en daardoor is de set NIET slecht! Dat je die HD's heb moeten inruilen is jammer, maar NIET de schuld van Asetek en daardoor is het NIET een slechte set. just my 2 cents
Link naar reactie
Wa ik nu zeg heeft niets met me kast te maken, en ik blijf erbij deze WC set is niet het geld waard.. Heb er 280 euro voor betaald en slaat nergens op.. 1 ) Ik heb een chieftec bigtower en had me radiateur boven, gooi je pomp onderin en je komt gewoon stuk slang tekort.. Slang kost geen drol en nergens te krijgen in 10mm ( Lees, gamma, praxis, tuincentrum, dierenwinkel ) dus het weekend zit ertussen en kan dus pas weer maandag online bestellen en heb ik het dinsdag pas.. Of ik nou niet kan wachten en of me kast tegroot is.. Voor 280 euro hadden ze MEER slang MOETEN geven 2 ) De verf van de radiatuer is al bijna weg als je het uitpakt.. Stoot het 2x aan en het is blank, waardeloos.. 3 ) Die plastic ringetjes ( Groot ) kom je er 2 van tekort.. 4 ) De schroeven die door de radiatuer en de fan komt is te lang.. Dit betekent dat als je ze erin draaid gewoon je radiateur naar de klote is !! 5 ) De intel cooler is gewoon knudde, slechte montage en gewoon amateuristisch.. 6 ) Kleine minpunt is dat er op de doos staat complete, maar wel moest ik gdestileerd water kopen, en gaat nor geen 10ml in, geef het er dan gewoon bij. 7 ) Bevestiging van de reservoir en de pomp slaat nergens op, de plaat is tekort en je moet zelf iets maken, ok goed, maar geef het er dna niet bij.. Ik kan zo nog wel ff doorgaan, niets met me kast te maken, en dat jij zegt dat het GEEN slechte kit is ben ik het dus gewoon NIET mee eens.. Je praat over 1 van de duurste sets voor beginners, koste me wel 280 euro, dan verwacht je oook iets !! Simpel
Link naar reactie
[url=http://www.xpcgear.com/lib/extremepcgear/3dgameman.com-videoreview-364-waterchill-03-256k.wmv]Hier heb je nog een Video Review over de Asetek Waterchill[/url] Ik was ook van plan om deze WC set te halen deze zomer. Heb ook goeie verhalen erover gehoord hor. Maar ik zal nu wel ff verder kijken. Er moet eerst een A64 upgrade komen dus, dan zie ik het wel.....
Link naar reactie
[quote:eb0a08d731="70373R"]Wa ik nu zeg heeft niets met me kast te maken, en ik blijf erbij deze WC set is niet het geld waard.. Heb er 280 euro voor betaald en slaat nergens op.. 1 ) Ik heb een chieftec bigtower en had me radiateur boven, gooi je pomp onderin en je komt gewoon stuk slang tekort.. Slang kost geen drol en nergens te krijgen in 10mm ( Lees, gamma, praxis, tuincentrum, dierenwinkel ) dus het weekend zit ertussen en kan dus pas weer maandag online bestellen en heb ik het dinsdag pas.. Of ik nou niet kan wachten en of me kast tegroot is.. Voor 280 euro hadden ze MEER slang MOETEN geven [b:eb0a08d731]Ze kunnen niet met elke case rekening houden, er is altijd groter en meer, ze moeten ergens een grens trekken. Stel je voor dat je een mini-case had en je had 2 meter slang over (is maar willekeurig getal, kweet niet hoeveel erbij zit) loop je te zeiken dat je die slang betaald heb terwijl je het helemaal niet nodig heb..[/b:eb0a08d731] 2 ) De verf van de radiatuer is al bijna weg als je het uitpakt.. Stoot het 2x aan en het is blank, waardeloos.. [b:eb0a08d731]Dat is met een case ook, het is er niet voor gemaakt om ermee tegen te gaan stoten, dat doe je maar met stenen.[/b:eb0a08d731] 3 ) Die plastic ringetjes ( Groot ) kom je er 2 van tekort.. [b:eb0a08d731]Als dat echt zo is en ze horen er wel bij te zitten, dan is dat een foutje in jouw pakket. Dat is dan idd jammer en dan kan ik me voorstellen dat je pissig bent. Echter, in andere pakketten zit het dan wel! Als het er niet inhoort, is dat geen reden om die set slecht te vinden. Als Asetek besluit dat er niet bij te doen en je koopt die set toch, moet je niet zeiken. Dan is het net zo iets als een auto zonder airco kopen en vervolgens de auto gaan afzeiken omdat er een airco inzit.. :-? [/b:eb0a08d731] 4 ) De schroeven die door de radiatuer en de fan komt is te lang.. Dit betekent dat als je ze erin draaid gewoon je radiateur naar de klote is !! [b:eb0a08d731]Weet je zeker dat je het goed doet? Lijkt me nogal grove fout van Asetek..? K denk niet dat dat echt zo is.. :)[/b:eb0a08d731] 5 ) De intel cooler is gewoon knudde, slechte montage en gewoon amateuristisch.. [b:eb0a08d731]Je bedoelt de NB-koeler? Dat is ook lastig, want er zitten alleen maar oogjes op je mobo. Kan Asetek niets aan doen, wist je van tevoren.[/b:eb0a08d731] 6 ) Kleine minpunt is dat er op de doos staat complete, maar wel moest ik gdestileerd water kopen, en gaat nor geen 10ml in, geef het er dan gewoon bij. [b:eb0a08d731]Gaat er nog geen 10ml in? :lol: Mmmh, stond er op de doos dat er water bij zat? Nee, dan is dat ook niet slecht, zie voorbeeld van die auto zonder airco hierboven.[/b:eb0a08d731] 7 ) Bevestiging van de reservoir en de pomp slaat nergens op, de plaat is tekort en je moet zelf iets maken, ok goed, maar geef het er dna niet bij.. [b:eb0a08d731]Hoebedoelje? Past de pomp niet op het plaatje? Verkeerde maat ofzo?[/b:eb0a08d731] Ik kan zo nog wel ff doorgaan, niets met me kast te maken, en dat jij zegt dat het GEEN slechte kit is ben ik het dus gewoon NIET mee eens.. Je praat over 1 van de duurste sets voor beginners, koste me wel 280 euro, dan verwacht je oook iets !! Simpel[/quote:eb0a08d731]
Link naar reactie
[quote:82a3dfd28e="70373R"]tweakermatt : Je denkt overal een antwoord op te hebbem wat je nu zegt slaat nergens op, laten we er maar over ophouden, de set is gewoon waardeloos ! <punt>[/quote:82a3dfd28e] Jij denkt dat ie waardeloos is, ik accepteer dat. Ik denk dat ie dat niet is, jij accepteert dat. Discussie gesloten[b:82a3dfd28e].[/b:82a3dfd28e]
Link naar reactie
[quote:c25f12509e="70373R"]Bordjes ben ik niet echt in thuis ofzow.. Zit nu wat revieuws te lezen over de NForce, tomshardware is er wel over te spreken. En het moet een bord zijn waar me 3.4Ghz op kan noepz0r :p[/quote:c25f12509e] Uhm, bij mijn weten heb je alleen mobo's met Nforce-chipsets voor AMD-processoren, gaat niet passen dus met je P4 :wink: [url=http://www.motherboard.cz/nvidia.htm]linkje[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...