Ga naar inhoud

het grote casemod topic deel 3


Aanbevolen berichten

[quote:949fc95311="basxp"]welke dikte plexiglas moet je eigenlijk hebben? (niet voor een window maar als je er een hele kast van maakt) als je er knap in wilt zagen? we hebben al es op 2mm geprobeert, maar toen hadden we een gigantische barst gekregen :P[/quote:949fc95311] een kast proberen te maken van 2mm plexi :P :P :D lol :P dat zal idd niet echt goed lukken... ik zou ff op GoT kijken naar diktes die mensen daar gebruiken voor een plexi cube, maar ik dacht dat zij iets van 5mm aanraadden en dat 4mm nog net kon... maar ik zou daar dus nog ff zoeken...
Link naar reactie
  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Eerste keer voor mij modden kga een paar leuke fans erin en een zijkantje alles maar voor me verjaardag vragen(5juni) dus kan ik alles in 1 keer doen gekleurde casefan mooie van voor me agp, gekleurde procfan als ze die hebben en ff mooi plaatje op me kastje spuiten als jullie nog iets leuks weten met kabels fans ledjes of wat dan ook meld het ff het moet gelijk wel een hele mooie kast worden....
Link naar reactie
[quote:c13637fbdf="KiPSiE"]Eerste keer voor mij modden kga een paar leuke fans erin en een zijkantje alles maar voor me verjaardag vragen(5juni) dus kan ik alles in 1 keer doen gekleurde casefan mooie van voor me agp, gekleurde procfan als ze die hebben en ff mooi plaatje op me kastje spuiten als jullie nog iets leuks weten met kabels fans ledjes of wat dan ook meld het ff het moet gelijk wel een hele mooie kast worden....[/quote:c13637fbdf] als je je videokaar een 1337 uitstraling wilt geven moet je de [url=http://www.thermaltake.com/coolers/chipset/a1919.htm]Thermaltake Extreme Giant[/url] nemen of gewoon een [url=http://www.zalman.co.kr/usa/product/ZM80C-HP.htm]Zalman[/url] of de [url=http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/]VGA silencer[/url] verder zijn er proc fans met leds... gewoon ff kijken bij een online shop. goede zijn www.eynstein.nl en www.freezinghardware.nl (Deze is wel iets duurder)... voor je kabels zou ik cablemesh gebruiken. Dit is soort een nylon hoesje dat je om je kabels schuift... een tut vind je [url=http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=485]hier[/url]. HEt resultaat in andere kleuren is bijvoorbeeld [url=http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=1937]hier[/url] te vinden... deze mesh is ook te koop bij de shops die ik net noemde... die mesh moet je afwerken met krimpkous, wat ook bij de kits zit. Kijk voor meer info hierover ook eens op www.3dgameman.com en dan bij de videorevieuws (van de Vantec cable sleeving kits). hier word goed uitgelgegd hoe je je psu kan meshen je kunt ook doucheslang gebruiken (maar geleid stroom) of spiral wrap, maar mesh is verreweg het mooitste. gebruik mesh ook altijd in combinatie met rounded ide kakels, anders ziet het er nog steeds niet uit... verder kun je je ide drives nog stealthen ,pootjes onder je kast, spiegelfolie/traanplaat folie in de binnenkan, plexi aan de binnenkant... er is echt van alles mogelijk... kijk eens in een gallery (voor links zie startpost)... led fans geven redelijk wat lcht, maar vaak niet voldoende om je kast helemaal een kleurtje te geven... ik zou dus ook een ccfl vragen... en als je nu snel besteld en geld overmaakt via internet bankieren heb je je casemod artikelen wel voor 5 junie als je ze bij eynstein en freezing hardware besteld (volgens de ervaringen in de shopservey van tweakers.net en als alles bij hen op voorraad is...) en als je voor het eerst gaat modden: werk niet te snel, want als je alles rustig doet wordt het veel mooier en beter dan dat het allemaal gehaast gaat... neem er ook te tijd voor... (ik ben bijvoorbeeld 5 uur met mn window bezig geweest (figuurzaagje...))
Link naar reactie
oewwww die tijd (5uur) was beetje erg lang meer ik mag het ook nie zelf bestellen want het zijn allemaal verjaardags cadeautjes maar plexiglas koop ik zelf en de rest zoals dubbelzijdig plakband hebben we zelf maar voor het spuiten moet je dan nog een speciale soort verf hebben?? en hoe zit het met me cdrom drive en alles erom heen moet dat nog anders?? maar ik ga vast wel een keer zelf ook al die dingen nog xtra kopen dus jullie zullen nog redelijk vaak van me horen ik stuur wel in de loop van de tijd af en toe nog een fototje hoe de vorderingen komen.. en over die vga koeler hoe duur is die?? en kan ik trouwens het frontje om de fans te regelen nog op mijn front krijgen??
Link naar reactie
[quote:676245f9d5="KiPSiE"]oewwww die tijd (5uur) was beetje erg lang meer ik mag het ook nie zelf bestellen want het zijn allemaal verjaardags cadeautjes maar plexiglas koop ik zelf en de rest zoals dubbelzijdig plakband hebben we zelf maar voor het spuiten moet je dan nog een speciale soort verf hebben?? en hoe zit het met me cdrom drive en alles erom heen moet dat nog anders?? maar ik ga vast wel een keer zelf ook al die dingen nog xtra kopen dus jullie zullen nog redelijk vaak van me horen ik stuur wel in de loop van de tijd af en toe nog een fototje hoe de vorderingen komen.. en over die vga koeler hoe duur is die??[/quote:676245f9d5] aangezien je nog een ander topic open hebt post ik/iedereen straks dubbel :lol: ... maar dit had je denk ik net al gelezen: [quote:676245f9d5] en als je je cd -rom wilt gaan spuiten: 1 maak hem open en ontkoppel hem (hij moet open blijven) 2. haal het plaatje dat naar voren komt eraf (dit gaat heel makkelijk) 3. haal nu het frontje eraf. hiervoor moet je misschien nog iets indrukken aan de bovenkant 4. schuur, ontvet en maak de 2 frontjes stofvrij... spuit dan een dunne laag met grondverf (primer) 5 schuur weer e.d. en spuit dan een aantal dunne lagen met de kleur die je het wilt hebben 6 desnoods kun je hierna er nak met lak overheen gaan als het echt moet gaan glimmen... alternatief: stealthen. dit houd in dat je zn afdekplaatje op je cd romdrive plakt met bv dubbelzijdig tape... hiervoor moet je je cd rom drive wel iets naar achteren in de behuizing plaatsen. kijk voor een kleine how-to hierover eens op de sites die vermeld staan in de startpost van het grote casemod topic... [/quote:676245f9d5] qua verf gewoon naar bouwmarkt en dan van 1 merk spuitbussen kopen... eerst ff kijken wat je nodig hebt (oppervlakte). ik heb gewoon praxis eigen merk gekocht... en ik was 5 uur met mn window bezig omdat wij geen decoupeerzaag hebben :(... ik heb wel een figuurzaag, dus heb ik het daar mee gedaan (je kunt dr wel goed bochten e.d. mee maken...) alleen ging het niet zo snel (ik had misschien ook beter iets groffere zaagjes kunnen kopen...)
Link naar reactie
voor vragen over het case-moddig blijf ik nu wel op dit forum en trouwens kan je me anders ff toevoegen op msn als je dat heb want dat je had anders ook een decoupeerzaag bij de praxis kunnen huren :wink: dat was heel wat handiger geweest... (ik ff blij met m'n klussen pa) :D :D
Link naar reactie
[quote:73175e92d3="Kaz'Duzar"][quote:73175e92d3="basxp"]welke dikte plexiglas moet je eigenlijk hebben? (niet voor een window maar als je er een hele kast van maakt) als je er knap in wilt zagen? we hebben al es op 2mm geprobeert, maar toen hadden we een gigantische barst gekregen :P[/quote:73175e92d3] een kast proberen te maken van 2mm plexi :P :P :D lol :P dat zal idd niet echt goed lukken... ik zou ff op GoT kijken naar diktes die mensen daar gebruiken voor een plexi cube, maar ik dacht dat zij iets van 5mm aanraadden en dat 4mm nog net kon... maar ik zou daar dus nog ff zoeken...[/quote:73175e92d3] niet geprobeert, plaat plexi gekregen van pa en maar een side-window proberen te zagen :P (was btw chestah die dat deed, met koene, ik was er niet bij, anders zou t natuurlijk goed gegaan zijn :P )
Link naar reactie
[quote:e82b351889="KiPSiE"]Wat vind iedereen hier van de: Arctic Super Silent 4 Pro L en de : Thermal Take A1919 En wat geluid betreft mijn pc hoef ik 's nachts ofzo niet aan te laten staan dus geluid maakt voor mij niet uit[/quote:e82b351889] Arctic is (volgonds mij) meer een standaard koelertje, ik zou denk ik die thermal take doen, ik kon van beide geen info vinden :wink: en over dat geluid, mijn pc maakt best veel lawaai, 5 fan's + aero 7+ @ full speed, dat als ik mijn muziek een eetje verstaanbaar wil hebben, me ouders al bellen omdat de muziek te hard staat :( enne op [url]http://gathering.tweakers.net[/url] hebben ze ook leuke tutorials ;)
Link naar reactie
[quote:14fc65f9fe="Kaz'Duzar"][quote:14fc65f9fe]ik kon van beide geen info vinden[/quote:14fc65f9fe] http://www.arctic-cooling.com/en/ http://www.thermaltake.com/ en ik denk dat er hier niet veel mensen zijn die precies die 2 dingen zullen hebben.. gewoon ff googlen (productnaam + review)[/quote:14fc65f9fe] ik zat al op de site van thermal-take, maar die is niet echt duidelijk :-? en als ik die arctic ding zo zie, bij casefans blazen ze naar de kant waar die stangetjes zitten, met de sticker, als dat het geval is, zou die koeler de lucht uit het koelblok zuigen... :-? heeft iemand misschien ervaring met deze koeler?
Link naar reactie
[quote:3925b535ea="basxp"][quote:3925b535ea="Kaz'Duzar"][quote:3925b535ea]ik kon van beide geen info vinden[/quote:3925b535ea] http://www.arctic-cooling.com/en/ http://www.thermaltake.com/ en ik denk dat er hier niet veel mensen zijn die precies die 2 dingen zullen hebben.. gewoon ff googlen (productnaam + review)[/quote:3925b535ea] ik zat al op de site van thermal-take, maar die is niet echt duidelijk :-? en als ik die arctic ding zo zie, bij casefans blazen ze naar de kant waar die stangetjes zitten, met de sticker, als dat het geval is, zou die koeler de lucht uit het koelblok zuigen... :-? heeft iemand misschien ervaring met deze koeler?[/quote:3925b535ea] Zucht, Duh, dat heeft elke cooler, maar die CPU cooler natuurlijk niet, je ziet toch dat die stangetjes ook heel anders zijn. Anders moet je nog eens goed naar de vorm van de bladen kijken. :wink: Bovendien schijnt het niet zo heel veel uit te maken.
Link naar reactie
[quote:3ef2af7930="Chestah"]/me w8 nog altijd op de spullen van de ia... hopen dat het binnekort maar komt :-?[/quote:3ef2af7930] je had van tevoren kunnen weten dat zo'n grote IA niet heel snel zal gaan (Alexander moest ook heel lang wachten op zn window kit + nog wat andere zooi van de grote mod IA nr 1)... ik had voor een stukje plexi en 2 laserled's had ik gewoon de plexi bij de bouwmarkt gehaald (zeker als je vader bij de fixet werkt, kan je misschien korting krijgen :P ) en 2 laserled's zijn bij [url=http://www.eynstein.nl/a/2885.html]Eynstein[/url] maar 50 cnt per stuk duurder... dus je had dan iets meer verzendkosten betaald, maar je had de spullen dan al lang in huis... mijn spullen hebben niet heel veel haast, dus heb ik wel wat besteld bij de IA (+ nog wat voor vrienden...)... en ik IA gewoon nog lekker door... k bestel nog wat led's en denk ik ook een lcd...
Link naar reactie
[quote:8e0e265180="Chestah"]plexiglas is bij de fixet verschrikkelijk duur, en te dun[/quote:8e0e265180] wat betaal je er dan voor?? en je kunt dan toch ook naar een andere bouwmarkt gaan... ik had ergens gelezen dat je bij bv de hornbach een stuk van 50x50 plexi iets van 5 euro was (dikte weet k nie), maar voor mij is dat 15 minuten fietsen (gamma ook zoiets) en de praxis maar 1... dus k ga dan toch maar naar de praxis :P. bij ons was het 12 euro voor 4mm 150x50 (gratis op maat gezaagd)
Link naar reactie
Ik heb een dom vraagje...... Ik heb op een IA CCFL's gezien. Maar ik weet niet echt op wat ik moet letten. 5.0mA en 1A, dit is tog de brightness? Maar mijn vraag is hoe licht is het ongeveer? Heeft iemand misschien een plaatje? En hoe zit het met een Dual CCFL met inverter? Wat is dat inverter?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...