Ga naar inhoud

Meer Koeling?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik mag hier eigenlijk geen winkel plaatsen, maar dit is enkel om het even duidelijk te houden. Ik denk dat deze wel erg goed is: [url]http://atro.nl//product_info.php?cPath=355_469&products_id=3145[/url] Afmeting: 80x80x25 mm Air flow 26,5 CFM/19dB(a). Voldoet aan je 80 mm afmeting (alhoewel je dat nog even na moet kijken), produceert een behoorlijke luchtverplaatsing (26,5 cfm) en is erg stil (19dB). Dus dit zijn de fans die je eigenlijk zou willen hebben :wink:
Link naar reactie
die afmetingen daarvan moet je even een lineaal pakken en de lengte en de breedte meten van waar je fan komt te zitten, zo simpel. Kijk, over de fans even nog dit: Ik dacht dat je op zoek was naar een paar goede stille fans, en geen lichtgevende, omdat je ze toch niet ziet omdat ze voorin en achterin komen te staan. Als je dan toch lichtgevende wilt hebben, dan hoef je nieteens zo op het merk te letten, waar je wel op moet letten is het aantal cfm's dat ie eruit perst, de hoeveelheid lucht dus. Meer is beter. succes
Link naar reactie
oke ik wil gewoon een stille en goede die van jou heeft wel goede eigenschappen maar ikdacht hij ziet er zo simpel uit is die wel goed. maar dan neem ik iets in die richting of gewoon die.. maar..waar moet ik ze op aasluiten heb ik wel genoeg voltage in me kast? krijg ik condensatie als hij onder de warmte van de huiskamer valt? als je die cooler hebt moet er een aansluiting naar je voltage kastje en die andere moeten naar je paneel? of hoe zit dat en is die koeler die je mij aanwees wel geschikt voor zo'n paneel en waar moet die panel komen gewoon in de plaats van een cd-drive in zo'n soort gat zeg maar
Link naar reactie
Haha, dat zijn een hoop maaren en ennen zeg :wink: Kijk, er zijn volgens mij 2 mogelijkheden. Je sluit de fans gewoon aan aan elkaar, er zitten molexconnectoren aan, die je gewoon aan elkaar kan linken en dan aan bijvoorbeeld dezelfde molexconnector waar je hardeschijf mee gevoed wordt. (omdat die ook voorin zit, vlakbij je hd). Dit doe je dan hetzelfde bij de achterste fans, die je ook aan elkaar aansluit en die kun je dan op een aparte niet gebruikte molex connector aansluiten. Let wel, dit is dus zonder tussenkomst van een fanregelaar en je fans zullen dus altijd op maximale snelheid draaien. Mogelijkheid 2 is zo'n fanregelaar. Die sluit je aan op een losse molex van je voeding, waar die dus de energie vandaanhaalt om je fans te besturen. Uit die regelaar, komen dan ook allemaal connectoren die je aan moet sluiten op de fans. Zodoende voorzie je je fans van stroom maar met het voordeel dat je ze nu kunt instellen. Ik weet niet of dit in jou geval wel nodig is, omdat die papstfans erg stil zijn en je ze toch het beste op max speed kunt laten draaien. 8) Die fans verbruiken ongeveer 6 Watt per stuk, niet al te veel dus. Als je even wat meer zekerheid wilt hebben, geef dan ff een complete lijst van je computer (processor, mobo, graka etc..) en wat voor wattage je voeding kan leveren. Dan kijken we nog even of dat problemen op kan leveren (ik verwacht het niet hoor :wink: ) Dat met die condensatie snap ik niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Ik heb iig nergens last van en ik verwacht dat bij jou ook niet. Die papst fans worden, zoals al uit mijn verhaal bleek, gewoon van stroom voorzien van een molexconnector, universeel, waar elke fanregelaar ook op afgestemd is. Die fanregelaar moet je gewoon in een 5,5 inch drive bay installeren, gewoon op een plek waar je je cdromspeler installeert. Capisch? :P Molexconnector: [img:58cc650ee2]http://www.caseetc.com/molex.jpg[/img:58cc650ee2]
Link naar reactie
Mijn pc: CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+ Moederbordnaam Biostar K8VHA Pro (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Moederbord Chipset VIA VT8383 Apollo K8T800, AMD Hammer Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM) Scherm Video kaart RADEON 9800 XT - Secondary (256 MB) Video kaart RADEON 9800 XT (256 MB) 3D-Versneller ATI Radeon 9800 XT (R360)
Link naar reactie
Ah... 300 Watt dus. Nou, dat is nog nieteens zo heel veel. Ik geloof dat een fan 6 watt slurpte, wat ik echter niet zeker weet, dan zou je dus 24 Watt kwijt zijn aan je fans. Dat kan dus net te veel zijn voor je systeem of net niet. Aangezien je toch een AMD64 bitter en een Radeon9800Xt in je systeem hebt, durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Je kunt het natuurlijk gewoon proberen, of je koopt er in plaats van 4 er 2. Dat wil ook nog wel een boost geven.
Link naar reactie
Het beste is ook 1 cooler onderin en 1 bovenin. Warme lucht stijgt op dus stijgt dat naar boven in je kast. De cooler bovenin zuigt dus al die warme lucht weg maar moet ook weer ergens die verse lucht vandaan halen. En die haalt hij van die cooler onderin. Maar als je geld overhebt dan zou ik je een watercoolset aanraden. :D
Link naar reactie
[quote:cbf074c969="Sylvester"]Het beste is ook 1 cooler onderin en 1 bovenin. Warme lucht stijgt op dus stijgt dat naar boven in je kast. De cooler bovenin zuigt dus al die warme lucht weg maar moet ook weer ergens die verse lucht vandaan halen. En die haalt hij van die cooler onderin. Maar als je geld overhebt dan zou ik je een watercoolset aanraden. :D[/quote:cbf074c969]euhmm... Dit hadden we al naar voren gebracht, en ja ik wil ook wel waterkoeling :D maar dat even terzijde
Link naar reactie
[quote:1336c074d5="guts007"]maar hoeoz kan het net niet dan[/quote:1336c074d5]Nou, volgens mij moet het net wel of net niet kunnen, het plaatsen van 4 fans dan. Omdat 300 Watt nou eenmaal niet zo veel is. Je kunt ze natuurlijk altijd gewoon bestellen en kijken wat er gebeurd. En ja, 2 maal 2 fans is beter dan 2 maal 1 fan. Dat is gewoon een feit. Ik zou het gewoon doen. 8)
Link naar reactie
[quote:15eaf61f17="Comp-Freak"]Ik heb mijn twijfels bij 4 fans als je systeem al niet zo heet is en als je niet oc-t, maar dat terzijde. Als je die aerogate gebruikt, moet je toch van die 3-polige stekkertjes hebben? Anders kan je de snelheid niet aflezen.[/quote:15eaf61f17]Moet je dan speciaal fans hebben met zon aansluiting? Standaard komen ze toch gewoon met de molexconnectoren?
Link naar reactie
[quote:458c97b3b0="bbx"][quote:458c97b3b0="Comp-Freak"]Ik heb mijn twijfels bij 4 fans als je systeem al niet zo heet is en als je niet oc-t, maar dat terzijde. Als je die aerogate gebruikt, moet je toch van die 3-polige stekkertjes hebben? Anders kan je de snelheid niet aflezen.[/quote:458c97b3b0]Moet je dan speciaal fans hebben met zon aansluiting? Standaard komen ze toch gewoon met de molexconnectoren?[/quote:458c97b3b0] Ik dacht dat de meeste fans standaard met een 3 pins aansluiting wordern geleverd + verloopje naar molex
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...