Ga naar inhoud

Meer Koeling?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Zit je processor soms achterin je toren? :lol: Die kastkoelers zijn voor een goeie airflow door de kast heen, ik zou er 1 aan de voorkant zetten die lucht aanzuigt, en 1 aan de achterkant die lucht afvoert. Zo haal je de warmte uit de kast, niet alleen de warmte die via de processorkoeler de kast ingeblazen wordt, maar ook andere warmte, bijv. van harde schijven, optische drives, videokaart en chipset. Systeemtemperatuur is ook goed om in de gaten te houden. 30 graden is overigens lekker koel voor een processor. Maar hoe warm wordt ie stressed dan?
Link naar reactie
[quote:56d0e85040="Obi-wan-kenobi"]Zit je processor soms achterin je toren? :lol: Die kastkoelers zijn voor een goeie airflow door de kast heen, ik zou er 1 aan de voorkant zetten die lucht aanzuigt, en 1 aan de achterkant die lucht afvoert. [/quote:56d0e85040] Beter nog: 1 aan de voorkant onderin 2 aan de achterkant bovenin Zorgt voor een goede airflow met een lichte onderdruk (is beter zegt men ;) ).
Link naar reactie
[quote:67b9abbc4a="guts007"] Hoe moet ik een Cooler aan de voorkant zetten heb je een voorbeeld of iets dergelijks en ik weet niet hoe warm die word als hij stressed is.Hoe kan je dat zien? [/quote:67b9abbc4a] Zit bij een moderne kast een uitsparing onderin (ja, dus niet bovenin tussen je optische drives :lol: ) aan de voorkant, anders hebbie pech gehad. Stressed kan je testen met CPUBurn.
Link naar reactie
Je bereikt een grotere Airflow in je kast. Wat wil dat nou zeggen? Dat er meer lucht ververst wordt in je kast en als je de goede opstelling neemt, die hierboven al meerdere keren is aangreikt, je de warme lucht weghaalt en die ververst door koude lucht. De koude lucht stelt de koelers op je processor en op je grafische kaart bijvoorbeeld beter in staat te koelen... omdat ze koelere lucht hebben om te koelen :wink: Je bereikt dus een beter gekoelt systeem.
Link naar reactie
Zoals je ziet op 1 v/d foto's zitten er 2 "gaten" voorin je kast waar je fans achter kan doen en 2 achter in je kast. Ik zou er 1 voorin doen en dan zo dat ie mooi over de harde schijf blaast, (als die er tenminste voor hangt, anders zou ik het linker gat nemen als je van voren kijkt) en achter 1 in het bovenste gat.
Link naar reactie
Tuurlijk kun je er ook overal 2 in doen. Je airflow wordt gewoon wat groter, het kost allemaal iets meer, je koopt er namelijk 4 in totaal :wink: en dat van dat geluid vind ik persoonlijk nogal meevallen. Ik heb er in mijn kast 7 zitten, en ik hoor ze geen van allen. Ook als er maar 1 aanstaat, hoor ik geen verschil. (kzou er dus gewoon 4 plaatsen 8) )
Link naar reactie
m.... maar dan ga ik voor de 4 denk ik en dan wil ik dat ik ze kan bedienen hoe snel ze Draaien met zo'n panel. maar aan de voorkant 2 die plazen de lucht richting de cpu en de 2 aan de achterkant blazen lucht uit de kast. Mijn kast http://www.genesis.nl/produkt/kasten/q3.htm hier zie je het frame uit alle hoeken
Link naar reactie
ik heb een beetje rongekeken moet ik een speciale cooler hebben die voor zo'n bovenstaand paneel gemaakt zijn of kan elke cooler daar op worden aagesloten? Aan wat voor een coolers moet ik dan gaan denken ze moetn natuurlijk wel heel er still zijn hebben jullie meschien een paar voorbeelden van coolers die geschikt zouden kunnen zijn?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...