Ga naar inhoud

Processor


Aanbevolen berichten

Een processor is toch kapot en niet een beetje kapot toch? Ik ondervind dat nl.met mijn XP 3000+ Barton. Op een snelheid van 1292Mhz loopt het met een temperatuur die idle 50ºC is wel goed. Maar als ik in het BIOS de setting op 3000+ zet knalt het spul er onheroepelijk uit en zit ik met een ambulance geluid opgescheept. De koeling is naar mijn weten goed, ik heb vooral niet teveel of te weinig pasta op de core aangebracht dus zal het daar niet aan kunnen liggen. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
[quote:f5d72ed392="tweakermatt"]Kan zijn dat je temp-sensor brak is als je 100% zeker weet dat er goed gekoeld word :)[/quote:f5d72ed392] Is het zo dat 1 gaatje van de socket de sensor is? :roll: ik heb vroeger wel eens een soldeerbout in een mobo geprikt om een batterijhoudertje vast te zetten, maar als het dus om een gaatje in de socket gaat is het voor mij te micro-achtig en jens het bord dan maar op zolder.
Link naar reactie
[quote:7d708de728]maar als het dus om een gaatje in de socket gaat is het voor mij te micro-achtig en jens het bord dan maar op zolder.[/quote:7d708de728] Je kunt waarschijnlijk ook gewoon in de BIOS de sensor uitschakelen, of het waarschuwingsgeluid uitzetten. Als de pc daarna verder wel stabiel werkt ben je klaar. :) Overigens zit de sensor midden in de socket, niet tussen de gaatjes.
Link naar reactie
[quote:9c6c5c5888="Peiky"]Een processor is toch kapot en niet een beetje kapot toch? Ik ondervind dat nl.met mijn XP 3000+ Barton. Op een snelheid van 1292Mhz loopt het met een temperatuur die idle 50ºC is wel goed. Maar als ik in het BIOS de setting op 3000+ zet knalt het spul er onheroepelijk Mvrgrt.Peiky[/quote:9c6c5c5888] volgens de faq van dit forum moet hij op 2167 staan bij 333 of op 2100 bij 400 eea afhankelijk van je geheugentype. Dus als je hem op 3000 zet ben je gigantisch aan het overklokken en bij 1292 ben je aan het onderklokken (zonde of niet)
Link naar reactie
[quote:10bd292634]volgens de faq van dit forum moet hij op 2167 staan bij 333 of op 2100 bij 400 eea afhankelijk van je geheugentype. Dus als je hem op 3000 zet ben je gigantisch aan het overklokken en bij 1292 ben je aan het onderklokken (zonde of niet)[/quote:10bd292634] De FAQ heb ik al best wel vaak gelezen. Ik denk dat je het niet goed interpreteert, (of ik had het even moeten vermelden) het is nl. zo dat de 3000+ niet staat voor de Mhz'en maar voor het type wat mijn processor is. De MP staat als ik het type processor op 3000+heb staan op 13 en de FSB op 166, wat staat voor 2158Mhz. Als ik mijn MP op 11 zet en de FSB op 166 kom je uit op 1826. Nu is het zo dat wanneer ik wil booten met de setting 3000+ de boel eruit klapt. Ik hoor dan een waarschuwingssignaal uit de kast komen en alles staat stil. De setting MP 11 en de FSB 117 werkt voor mij nu als enige setting stabiel. Mvrgrt.Peiky [b:10bd292634][/b:10bd292634]
Link naar reactie
[quote:8f35bb2ecc="Frake"]Heeft hij ooit wel op 3000+ snelheden gelopen dan?[/quote:8f35bb2ecc] Yep, en erg stabiel met capaciteiten zoals een Athlon Xp 3000+ (Barton)behoort te zijn. Het is buitenom een misschien deffecte sensor onduidelijk waar ik het moet zoeken... Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
Ik heb dit onstabiel gedrag van mijn systeem nu een week of twee. Wat me op begon te vallen was de hevige temperatuursverhogingen die van idle en die van stressed. de Idle-temp. was zo rond de 53ºC. en stressed zo rond de 62ºC. dit bleef ik een paar dagen aankijken totdat ik een BSOD kreeg en vervolgens een waarschuwingssignaal uit m'n kast te horen was. Ik heb geen hardwarematige wijzigingen aangebracht, ik heb alleen de koeler/heatsink eventjes verwijderd om op de core een nieuwe laag pasta aan te brengen. Ik heb eerder het vermoeden gehad dat het moederbord naar den donder was, maar bleek achteraf niet zo te zijn. Athlon XP 3000+ Barton Kingston 768MB PC3200 Abit KD7A Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...