Ga naar inhoud

overclocking Laptop M5200N Asus


Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat voor type laptop dat is, maar in feite is elke pc wel over te clocken. Ik neem aan dat je je cpu wilt oc'en?! Het is mogelijk dat het dmv jumpers op het moederbord moet, in het bios of via een tooltje in windows. Wil je echter je gpu oc'en zul je een programma ala rivatuner moeten downloaden. Overigens zou ik overclocken van een laptop niet echt aanraden ivm met de slechte koeling.
Link naar reactie
Risico mbt oververhitting is VEEL groter in een laptop dan bij een desktop pc. Intel centrino is al de best laptop cpu en je moet ook niet naar het aantal real life mhz kijken, deze is netzo of sneller als een p4 2,6 ghz ofzo. De kleine winst die je zou kunnen behalen met overclocken weegt niet op tegen de kans dat je je laptop sloopt....
Link naar reactie
[quote:1697837626="Vandread"]Risico mbt oververhitting is VEEL groter in een laptop dan bij een desktop pc. Intel centrino is al de best laptop cpu en je moet ook niet naar het aantal real life mhz kijken, deze is netzo of sneller als een p4 2,6 ghz ofzo. De kleine winst die je zou kunnen behalen met overclocken weegt niet op tegen de kans dat je je laptop sloopt....[/quote:1697837626] klopt. Ik heb de specs gezien voor dat ik deze pracht machine kocht; centrino in vergelijk met de P4. Centrino is maal 2 min 10% ten opzichte van de P4. Overklokken van een PC is me bekend, maar ik lees minder over het overklokken van een LT. Dus vandaar de vraag. Ja antwoord klinkt dan ook logisch. txs.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...