Ga naar inhoud

Computer weigert op te starten


Aanbevolen berichten

Hallo, Wij hebben een computer gekregen van een kennis van ons. Omdat een herinstallatie van Windows (2000pro) nodig was startte ik op m.b.v. een win98 opstartdiskette. Plotseling viel de computer uit en hij wil nu niet meer opstarten. Als je de computer nu aanzet beginnen alle ventilators te draaien en de harde schijf begint eventjes te ratelen. Daarna valt de harde schijf stil. Het lijkt of de computer vastloopt. Alle LED-jes blijven branden en de ventilatoren draaien door maar de computer doet verder niets meer. Dit alles gebeurt voordat de POST op het scherm verschijnt. Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik heb een kale start uitgevoerd, (alleen HD, videokaart en processor), het geheugen vervangen door een andere module en een andere harde schijf geprobeerd. Helaas mocht het niet baten. Het betreft hier een AMD Athlon XP 1.1GHZ, MSI moederboard, 256MB SDRAM, 25GB HD, GeForce 2 MX. Heeft iemand misschien een idee van wat er hier aan de hand kan zijn? Ik ben ten einde raad. :cry: Alvast bedankt.
Link naar reactie
Test ook eens zonder HD, dus: -proc -mobo -graka -mem -psu Test eerst een andere psu (zo mogelijk), mem was niet kapot, had je getest. Daarna een andere AGP-kaart. Als het dan nog niet opgelost is, moet je denken aan het mobo of de cpu. Het mooiste zou zijn dat je een andere cpu kan lenen, maar dat zal wel lastig zijn. Zet er daarom eerst een PCI-graka in, het kan je AGP-slot zijn. Reset je BIOS, trek de batterij er een paar uur uit en doe m er weer in. :)
Link naar reactie
[quote:52636546f4="Bosje"]MSI, als alle 4 led's op rood blijven staan, dan heb je een zeer grote kans dat het mobo is overleden.[/quote:52636546f4] Er is 1 LEDje rood. Ik kan alleen niet achterhalen wat dat betekend omdat ik geen handleiding van het mobo heb. Andere voeding ga ik proberen.
Link naar reactie
memory zal hij niet steeds op het vaste moment uitvallen lijkt mij, eerder als je hem of zwaar belast, of als windows laad (Dus in een verder stadium van het opstarten) of helemaal kapot en start niet op. cpu kan het wel zijn dat iedere keer dat er meer gevragd word hij niet meer meewerkt en de geest geeft
Link naar reactie
Denk dat het de batterij is. Pak eens een V-meter en meet de waarde van de batterij. Ik had het zelfde probleem bij een MSI plankje, batterij was toen teruggelopen naar 3,2 V en toen deed hij het al niet meer. Nieuwe batterij gekocht en hopla problemen waren weg.. :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...