Ga naar inhoud

Asus a7n8x wil niet boven de 169 mhz?


Aanbevolen berichten

[quote:740e0ff3b6="elios"]mijn geheugen is 512Mb PC3200 400Mhz en kan met hetzelfde moederbord naar 200Mhz gaan, als je 169Mhz haalt maal 2=338Mhz dus als je geheugen maar 333Mhz ondersteund denk ik niet dat je veel verder zal geraken veel succes elie[/quote:740e0ff3b6] dit deed op een ABIT nf7-s 24/7 210@11-2-2-2@2.9 volt.
Link naar reactie
heb je hem ook op 2,9 volt lopen of op standaard voltage? had die gast die ze op die abit had zitten ze gekoeld of niet? zo ja, zitten die dinge er nog op? zo nee: zet er een paar op, tweakstore heeft ze. zorg voor goede airflow ik denk dat ze 333mhz zijn en met 2,9 volt wel op 420 (dus 210 van die gast) willen lopen
Link naar reactie
Die ramkoelers zijn meer voor de sier.. zonder kom je vaak nog hoger :) Het is wel vreemd... leen eens PC3200 dimmen in je omgeving (k weet niet wat voor mem Marco heeft? :) ) en kijken of dat dan wel op 200MHz wil lopen. :) Je weet zeker dat je genoeg Vcore geeft? Dat je voeding stabiel is? Dat je AGP en PCI gelockt zijn? Dat je cpu en mem synch lopen? Wil het ook niet met een lagere MP (mss wil je cpu die kloksnelheid niet trekken)? En met een lagere MP (8*170 ofzo) en een lagere Vcore? (stock: 1.65V) :)
Link naar reactie
[quote:d7ba5cf92d="tweakermatt"]Die ramkoelers zijn meer voor de sier.. zonder kom je vaak nog hoger :) Het is wel vreemd... leen eens PC3200 dimmen in je omgeving (k weet niet wat voor mem Marco heeft? :) ) en kijken of dat dan wel op 200MHz wil lopen. :) Je weet zeker dat je genoeg Vcore geeft? Dat je voeding stabiel is? Dat je AGP en PCI gelockt zijn? Dat je cpu en mem synch lopen? Wil het ook niet met een lagere MP (mss wil je cpu die kloksnelheid niet trekken)? En met een lagere MP (8*170 ofzo) en een lagere Vcore? (stock: 1.65V) :)[/quote:d7ba5cf92d] cpu en mem lopen altijd synchroon op dat bord. agp en pci gelokt is dat bord ook, als je geen 100 of 133 of 166 of 200 fsb hebt staat hij niet eens toe dat je hem unlockt. standaard is ie 12,5 bij jou, als hij unlockt is dan moet je hem gewoon eens op 12 zetten kijken of je dan verder kan komen
Link naar reactie
[quote:f6a811c9a9="pcguy"][quote:f6a811c9a9="tweakermatt"]Die ramkoelers zijn meer voor de sier.. zonder kom je vaak nog hoger :) Het is wel vreemd... leen eens PC3200 dimmen in je omgeving (k weet niet wat voor mem Marco heeft? :) ) en kijken of dat dan wel op 200MHz wil lopen. :) Je weet zeker dat je genoeg Vcore geeft? Dat je voeding stabiel is? Dat je AGP en PCI gelockt zijn? Dat je cpu en mem synch lopen? Wil het ook niet met een lagere MP (mss wil je cpu die kloksnelheid niet trekken)? En met een lagere MP (8*170 ofzo) en een lagere Vcore? (stock: 1.65V) :)[/quote:f6a811c9a9] cpu en mem lopen altijd synchroon op dat bord. agp en pci gelokt is dat bord ook, als je geen 100 of 133 of 166 of 200 fsb hebt staat hij niet eens toe dat je hem unlockt. standaard is ie 12,5 bij jou, als hij unlockt is dan moet je hem gewoon eens op 12 zetten kijken of je dan verder kan komen[/quote:f6a811c9a9] Hij is unlockt... :) En cpu en mem altijd synch? :) Kan je niet 'per ongeluk' instellen: cpu:mem 2:3 Bijvoorbeeld, dan zou het mem wel heel erg hard gaan, alleen heeft koen dat dan niet in de gaten :)
Link naar reactie
[quote:d8be7bdbbd="pcguy"]volgens mij kan je dat nergens instellen, heb hier nu een systeempje staan met zo'n bordje erin, ik zal de bios eens napluizen of ik iets kan vinden.[/quote:d8be7bdbbd] Das toch een nForce2, die Asus plank? :-? Kan bij mn NF7 (nForce2) wel.. :)
Link naar reactie
[quote:0c8ee08002="tweakermatt"][quote:0c8ee08002="pcguy"]volgens mij kan je dat nergens instellen, heb hier nu een systeempje staan met zo'n bordje erin, ik zal de bios eens napluizen of ik iets kan vinden.[/quote:0c8ee08002] Das toch een nForce2, die Asus plank? :-? Kan bij mn NF7 (nForce2) wel.. :)[/quote:0c8ee08002] Ik ga nu sparen voor n dfi infinity :) die gaan wat harder 8)
Link naar reactie
[quote:e97e66dc52="koene"][quote:e97e66dc52="tweakermatt"][quote:e97e66dc52="pcguy"]volgens mij kan je dat nergens instellen, heb hier nu een systeempje staan met zo'n bordje erin, ik zal de bios eens napluizen of ik iets kan vinden.[/quote:e97e66dc52] Das toch een nForce2, die Asus plank? :-? Kan bij mn NF7 (nForce2) wel.. :)[/quote:e97e66dc52] Ik ga nu sparen voor n dfi infinity :) die gaan wat harder 8)[/quote:e97e66dc52] kan je beter voor abit nf7 gaan, die geeft een hoger core voltage, die infinity geeft een hogere fsb maar veel hoger als 240 ga je toch niet
Link naar reactie
[quote:a87e51681c="koene"][quote:a87e51681c="tweakermatt"][quote:a87e51681c="pcguy"]volgens mij kan je dat nergens instellen, heb hier nu een systeempje staan met zo'n bordje erin, ik zal de bios eens napluizen of ik iets kan vinden.[/quote:a87e51681c] Das toch een nForce2, die Asus plank? :-? Kan bij mn NF7 (nForce2) wel.. :)[/quote:a87e51681c] Ik ga nu sparen voor n dfi infinity :) die gaan wat harder 8)[/quote:a87e51681c] Ga voor een NF7. Een DFI heb je alleen maar wat aan als je BH-5 heb. Want 270MHz haal je toch niet met dat mem. En de NF7 geef wat meer Vcore, daar kom je dus verder mee :) En die Asus plank gaat best hor..! Je weet niet eens zeker dat het je mobo is. Probeer eens ergens PC3200 te halen. Als die wel gewoon op 170MHz wilt draaien (of hoger) dan weet je iig dat het je plank niet is.. :) Dat het je mem is. Weet je zeker dat het infeon is? Mss wel een slecht reepje en heeft de vorige eigenaar je genaaid :)
Link naar reactie
[quote:0821b84d2e="tweakermatt"][quote:0821b84d2e="koene"][quote:0821b84d2e="tweakermatt"][quote:0821b84d2e="pcguy"]volgens mij kan je dat nergens instellen, heb hier nu een systeempje staan met zo'n bordje erin, ik zal de bios eens napluizen of ik iets kan vinden.[/quote:0821b84d2e] Das toch een nForce2, die Asus plank? :-? Kan bij mn NF7 (nForce2) wel.. :)[/quote:0821b84d2e] Ik ga nu sparen voor n dfi infinity :) die gaan wat harder 8)[/quote:0821b84d2e] Ga voor een NF7. Een DFI heb je alleen maar wat aan als je BH-5 heb. Want 270MHz haal je toch niet met dat mem. En de NF7 geef wat meer Vcore, daar kom je dus verder mee :) En die Asus plank gaat best hor..! Je weet niet eens zeker dat het je mobo is. Probeer eens ergens PC3200 te halen. Als die wel gewoon op 170MHz wilt draaien (of hoger) dan weet je iig dat het je plank niet is.. :) Dat het je mem is. Weet je zeker dat het infeon is? Mss wel een slecht reepje en heeft de vorige eigenaar je genaaid :)[/quote:0821b84d2e] t is infineon usa....me mobo wil niet icm dit mem...me kingston boot op 180 nog dus ja...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...