Ga naar inhoud

Computer loopt willekeurig vast?


Aanbevolen berichten

Ik heb al een aantal maanden dat mijn computer op willekeurige momenten vastloopt. Ik kan dan helemaal niets meer doen. Het enige dat rest is rebooten. De computer is nog geen jaar oud. Windows XP Home. Temperatuur loopt niet op. Geheugen is voldoende (1024). Ook als ik geen zware toepassingen gebruik, gebeurt het. Bios pas vernieuwd. Drivers zoveel mogelijk geupdate. Iemand nog goede suggesties?
Link naar reactie
dat zou zeker kunnen maar strookt dan weer niet met het feit dat het op onwillekeurige momenten gebeurt, ook tijdens het draaien van niet zulke zware applicaties. Test het anders eens met CPU burn. Dat is een tooltje om je computer eens flink te laten zweten. Wel de temperaturen in de gaten houden natuurlijk :wink:
Link naar reactie
Ik heb een Asus A7V8x-x met VIA KT400 chipset 1 Gb PC2700, 333 Mhz 160 GB Maxtor 7200 rpm Geforce FX 5200 / 128MB Aopen miditower met 300 W voeding Logitec Cordless Wheelmouse MX700 (had ook de boosdoener kunnen zijn, maar die heb ik al eens verwijderd en een muis aan een draadje loste het probleem ook niet op)
Link naar reactie
Misschien moet je eerst even naar [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=115358]deze[/url] faq kijken van Beveiliging en Privacy en dan met name de HijackThis programma. Misschien dat die iets kan vinden wat Adaware en Spybot niet kunnen vinden. Mocht dit allemaal nog niet werken, zou je misschien een windows reinstall kunnen overwegen?
Link naar reactie
Ik heb de koeler eens goed schoongeblazen met druklucht en dat scheelt 15 graden! Normaal zit de processor nu op 56 graden. Dan is er verder nog niets aan het draaien. Ik dacht met de verschillende programma's van Beveiliging en Privacy het probleem opgelost te hebben, maar vanmiddag liep het geheel weer vast :evil: Het zal dan wel een programma zijn dat op de achtergrond draait, maar wat zorgt er dan voor dat hij steeds vastloopt?
Link naar reactie
probeer dit 's ga naar schijf XP openen vervolgens documents en settings> openen dan de map met je naam (kan ook eigenaar ziijn als je geen naam heb ingevuld) bovenaan bij extra> mapopties dan 2e tab geavanceerd onderaan verborgen bestanden weergeven dan zie wat meer mapjes in je map dan ga naar local settings daar zie je de map temp en temps internet files open deze druk cntrl + a alles word blauw gas met cursor op blauw mapje staan , dan r-muisknop >houd de shift knop vast druk dan op verwijderen bestandjes die die niet verwijdert omdat die in gebruik zijn druk op cntrl toets en deseleteer bestand en verwijder de rest weer doe dit ook met temp internet files bij deze map kan je ook in internet opties geavanceerd 2e tab map met tjdelijke internet bestanden verwijderen met afsluiten doen vorige week bij iemand uit de map temp 5600 je leest het goed 5600 bestanden verwijdert ,elke keer als je wat instalt zet win dat in de map temp maar haalt het niet automatisch weg bij deze meneer stond het system ook volledig vast dat kwam door die 2 mappen daar stond voor 5 gig rotzooi in elke x dat je op internet komt komt er rotzooi bij dus legen die hap :wink: :wink: :roll:
Link naar reactie
Bedankt voor de tip. Uit ervaring weet ik dat dit inderdaad flink kan oplopen. Ik houd dit nu redelijk goed bij. Veel internetrommel heb ik niet en de geschiedenis bewaar ik 0 dagen, dus dat ruimt ook lekker op. Ik heb wel het programma [b:3210252c66]The Ultimate Troubleshooter[/b:3210252c66] op de computer losgelaten. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft, maar dit programma vertelt van alle lopende processen wat het doet en of je het nodig hebt of dat je het zo snel mogelijk moet deleten of uitzetten. Het ziet er uit als een gedegen programma. Wie weet!
Link naar reactie
[quote:4ccca85369="SjaakS"]Bedankt voor de tip. Uit ervaring weet ik dat dit inderdaad flink kan oplopen. Ik houd dit nu redelijk goed bij. Veel internetrommel heb ik niet en de geschiedenis bewaar ik 0 dagen, dus dat ruimt ook lekker op. Ik heb wel het programma [b:4ccca85369]The Ultimate Troubleshooter[/b:4ccca85369] op de computer losgelaten. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft, maar dit programma vertelt van alle lopende processen wat het doet en of je het nodig hebt of dat je het zo snel mogelijk moet deleten of uitzetten. Het ziet er uit als een gedegen programma. Wie weet![/quote:4ccca85369] waar heb je die gedownt? wil het ook wel een keer proberen naast hijackthis
Link naar reactie
Kijk op de volgense site: http://www.answersthatwork.com/TUT_pages/TUT_information.htm Hier kun je een evaluatiebestand downloaden. Dit geeft wel aan wat er fout of misschien fout zit, maar geeft geen oplossing. Hiervoor moet je je registreren. Kost ongeveer 22 euro. Lijkt veel, maar als het mijn probleem oplost is dit het meer dan waard. Succes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...