Ga naar inhoud

Kan geen OS installeren


Aanbevolen berichten

Het was een P2 400 met 128 intern. Ik wilde hem opnieuw installeren met W98 en extra geheugen erin. Ik duw de monitor kabel in de pc en hij geeft geen beeld meer. Zat een Voodoo2 in en na genoeg testen bleek dat hij niet meer werkte. Ik nieuwe video kaart besteld (Nvidia MX440 met 64MB en tv-out). Toen kwam het probleem dat er geen AGP slot op het moederbord zit. Nieuw moederbord gekocht, P3 600 en deze ingebouwd. Ik de harde schijf geformatteerd, wilde W98 er weer op laten draaien. Ga m installeren en op het moment dat hij de bestanden gekopieerd heeft om m te installeren slaat ie vast. Toetsenbord en alles slaat vast! Aan de cd van W98 ligt het niet want heb 2 verschillende cds gebruikt hiervoor.... Wie weet wat ik fout doe??
Link naar reactie
[quote:fa7df236d2="praatpaal"]Ik heb een keer soortelijk probleem gehad. Je zei dat je het geheugen hebt uitgebreid? Weet je zeker dat die geheugenreepjes van hetzelfde type zijn. Controleer ook of ze niet beschadigd zijn, dat was bij mij het geval.[/quote:fa7df236d2]als de monitor in de slaapstand blijft dan kan het inderdaad een geheugen probleem zijn.
Link naar reactie
het is zo dat er sdram geheugen in zit. dat was zo in het oude moederbord en tevens in het nieuwe. ik heb 1x 64, 2x 64 en 1x 256 geprobeerd maar dit mocht ook niet baten.... de monitor gaat niet in slaapstand, het beeld blijft gewoon stil staan op het moment dat ik wil installeren, net nadat hij 100% is bij het kopieren van bestanden.
Link naar reactie
Je kunt je geheugen testen door een diskette met Memtest86 te maken. Met dit programma kun je uitgebreid testen of het geheugen in orde is. Wat je ook kunt proberen is om met Knoppix (zie http://www.knoppix.org ) te booten. Deze GNU/Linux distro draait volledig van CD en gebruikt dus je HDD niet. Als je na wat werken, testen en belasten geen problemen tegen komt ligt het voor de hand dat er problemen zijn met de hardeschijf.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...