Ga naar inhoud

computer doet niks meer! geheugen?


Aanbevolen berichten

:oops: na het door een kennis die iets wilde uitproberen werden de geheugenbankjes even verwijderd, na deze te hebben terug gezet start de comp niet meer op, ik krijg geen enkel beeld alleen een zwart scherm en hij reageert nergens meer op ! het is een P3 en de bankjes zijn 1 maal 64 ram en 1 maal 128 ram hij loopt op WIN 98 se en voor deze handeling was er geen probleem! hij heeft 4 slots en volgens mij heb ik dezelfde sleuven gebruikt! kom niet verder . JOOPAT
Link naar reactie
mag ik vragen wat je kennis precies uit wilde proberen? Ik neem aan dat hij iets met jouw heeft willen doen? Misschien dat het daar aan ligt? Prodeer daarnaast eens de volgende opties: - Check allereerst of de geheugenbankjes goed geplaatst zijn (en ook goed contact maken) - installeer één geheugenbankje, kijk of de pc dan wel opstart - wissel de volgorde, waarin de geheugenbankjes zijn geplaatst, om - voer eventueel een bios reset uit, hiervoor moet je meestal even een jumper omzetten (die vaak in de buurt van de batterij op je mobo zit, zie de handleiding van je mobo), waarna het bios naar de standaardinstellingen wordt gezet.
Link naar reactie
[quote:1c611d5da5="jackdegek"]mag ik vragen wat je kennis precies uit wilde proberen? Ik neem aan dat hij iets met jouw heeft willen doen? Misschien dat het daar aan ligt? Prodeer daarnaast eens de volgende opties: - Check allereerst of de geheugenbankjes goed geplaatst zijn (en ook goed contact maken) - installeer één geheugenbankje, kijk of de pc dan wel opstart - wissel de volgorde, waarin de geheugenbankjes zijn geplaatst, om - voer eventueel een bios reset uit, hiervoor moet je meestal even een jumper omzetten (die vaak in de buurt van de batterij op je mobo zit, zie de handleiding van je mobo), waarna het bios naar de standaardinstellingen wordt gezet.[/quote:1c611d5da5] een maat van mij heeft dit ook gehad, alleen viel zijn pc zomaar uit. Gevolg: voeding, moederbord, processor en ram kapot.
Link naar reactie
[quote:a11e6dcedf="joopat"]:oops: na het door een kennis die iets wilde uitproberen werden de geheugenbankjes even verwijderd, na deze te hebben terug gezet[/quote:a11e6dcedf] In het algemeen zit er een bankje niet goed. Haal alles eruit, en probeer het met 1 vd 2 zoals al eerder is gesuggereerd. Hoewel het vaak goed gaat, zijn dit soort experimenten helaas niet zonder risico. Er is een kansje dat een Dimm het niet overleeft of dat een slotje beschadigd raakt. Waar je heel goed op moet letten is of de klemmetjes op zij goed in de Dimms passen, of het Dimm vrij makkelijk geplaatst lijkt te kunnen worden, of alle pennetjes in zo'n slotje wel recht staan.
Link naar reactie
ik wilde met deze bankje een andere comp aan de gang krijgen, en dit lukte! maar met het terug plaatsen begonnen de problemen, ik meen dat het sd ram is er zitten 4 sloten en ik vraag me af of het ook van invloed is in welke twee zij moeten worden geplaatst. ik meen dat ik ze goed terug gezet heb maar toch , waarom helemaal geen boot! alvast bedankt voor jullie meedenken JOOPAT
Link naar reactie
Geeft de computer ook geen "piepjes" bij aanzetten? Indien het geheugen niet gezien wordt, geeft deze vaak wel een code in de vorm van piepjes. Computers hebben vaak geen standaard geheugen meer om op te starten. Dus als er geen bankje in de computer zit, start hij ook niet op (hij heeft geen intern geheugen meer). Tot slot: het is verstandig om de bankjes de slots te plaatsen van laag naar hoog. Dus: bankje 1 in slot 0; bankje 2 in slot 1; bankje 3 in slot 2; bankje 4 in slot 3. Sommige systemen accepteren een ander volgorde niet.
Link naar reactie
[quote:8b8fe5d417="joopat"]maar met het terug plaatsen begonnen de problemen, ik meen dat het sd ram is er zitten 4 sloten en ik vraag me af of het ook van invloed is in welke twee zij moeten worden geplaatst. [/quote:8b8fe5d417]Nee de volgorde zou niks uit mogen maken. Okay, dit zal onmiddelijk worden bestreden. In principe begin je bij bankje 0, maar ook dit maakt iha weinig uit. Ook dit zal door een aantal personen beslist bestreden gaan worden. ALs iets niet werkt kan dat vele oorzaken hebben. En ja, je moet ergens beginnen. Ervan uitgaande dat de Dimmetjes nog okay zijn, denk ik toch het eerst aan een foutieve plaatsing. Probeer eerst beide of tenminste 1 te verwijderen, en start de computer dan opnieuw op. Met name die ene Dimm verwijderen die er misschien niet goed in lijkt te zitten. Dit soort problemen moet je bij de basis aanpakken, dus niet experimenteren met 2 Dimms (complexer) als het ook met 1 kan. Heel soms is er gewoon een kaart of een kabeltje losgeraakt. Tja, eventueel de videokaart bijvoorbeeld aandrukken.
Link naar reactie
:D bedankt ik heb een fout gemaakt met het inzetten , ze zaten niet ver genoeg in het slot, maar! alles gaat weer tot het moment dat het geheugen is herkent, OK! en dan gaat hij verder en stopt weer met de mededeling dat het toetsen bord er niet is of beter vast gezet moet worden! ook met een ander nieuw tst bord zelfde mededeling? alles nagekeken pootjes en alle draden nagelopen maar niets! heeft dit er iets mee te maken? JOOPAT
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...