Ga naar inhoud

storing wasmachine lavamat 54600


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik heb ook een storing die erg lijkt op wat er in deze thread beschreven wordt. Het gaat over een lavamat 54106. Deze staat tijdens het wassen ineens stil en het lampje pauze/start knippert. Vervolgens kan de machine wel gewoon spoelen of centrifugeren. Ik heb geprobeerd de machine op 95graden te zetten en de juiste toetsen in te drukken, maar het enige wat er gebeurt is een soort van led test; alle leds gaan na elkaar knipperen als in een loop. Daarna heb ik een poosje voor de machine gezeten en alles leek goed. Na de eerste maal centrifugeren vult de trommel met een beetje water. Later, na wat draaien neemt hij weer wat water. Dan versneld de trommel ineens (bouwt het niet op) en stopt dan met draaien. 5 minuten later gaat hij echter gewoon weer draaien, dus geen storing. (gelukkig) zit ik niet vaak voor de machine om te weten of deze "pauze"normaal is, maar het lijkt me best lang... Hoe dan ook, er volgt nu geen foutmelding; het programma wordt afgelopen. Ik heb gisteravond de printplaat hersoldeerd en de koolborstels gecontroleerd. De koolborstels zijn nog minimaal 1,5 cm lang en worden zeker nog 5 mm ingedrukt bij monteren. Na deze actie vanmorgen twee maal laten wassen zonder storing, maar nu meld mijn vrouw weer een knipperende led. Is dit typisch een verhaal van de tacho? Weet iemand hoe ik bij deze machine de foutcode uitlees? Alvast bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet welke toetsen combinatie je hebt gebruikt maar het moeten de toetsen Voorwas en Kort zijn. Bij een draaiende machine deze gelijktijdig indrukken en igedrukt houden. Als dit niet werk: hoe vaak knippert het Einde lampje als hij stil valt? Als het wel lukt: wat ik het knipper patroon van het Einde en Start/Pauze lampje? Het kan ook een onjuiste water hoogte meting zijn. Blaas hiervoor het slangetje van de nivo regelaar eens goed door.
Link naar reactie
Beste Harry, Bedankt voor het antwoord. Heb het geprobeerd en krijg nu 2x pauze led en 5x einde led. In de info van internet vind ik geen error25, wel 52. Hierbij wordt gesproken over een "tachometer interuption". Ik heb een ACC motor, Type 20584.087. Ik kan bij AEG geen losse tacho bestellen. Zijn die tacho meters universeel? Is er een verklaring waarom het centrifugeren wel steeds goed gaat?
Link naar reactie
Heb gisteren een tweedehands motor geplaatst van marktplaats. Echter probleem blijft. Nu zou het natuurlijk kunnen dat de motor ook stuk is, maar zijn er nog andere redenen voor error 52? In de "nieuwe" motor zitten nieuwe koolborstels dus dat lijkt me iig ok. De motor lijkt ook prima te draaien, maar dat deed de oude in principe ook. Nadat de error ontstaat gaat de machine verder prima spoelen en centrifugeren. Heb zoals eerder gelezen de slang van de niveau regeling doorgeblazen vanaf zijde van de regelunit, de printplaat opnieuw gesoldeerd en gereinigd. Kan ook niet een thyristor zijn die warm wordt of zo?
Link naar reactie
Beste Harry, Wat bedoel je met de lange code? Is dat het product nummer op de sticker? dit is wat er op de sticker staat: Mod. L54106 typ P6948645 Prod.No. 91452404600 ser.no. 803 00029. Ik heb bij de oude motor de tachospoel losgemaakt en bekeken. Kan er niets aan ontdekken. Zou niet weten wat er stuk kaan aan een spoel die verder niet beweegt. Hij meet ongeveer 185ohm en geeft +- 2volt wanneer ik er een slinger aan geef. Ik heb geen ervaring, maar ik begin te vermoeden dat er in de aansturing iets faalt. Overigens; ik meldde al eerder dat de wasmachine tijdens het spoelen 5 minuten blijft stilstaan. Kan iemand mij bevestigen of dat normaal is?
Link naar reactie
Ja, inderdaad 91452404600 De motor hoort niet 5 minuten stil te staan. Die 2 volt klopt wel ongeveer. Het hoeft ook niet de spoel zelf te zijn, de stekker verbinding is ook niet altijd even goed. Ook de magneet in het midden hiervan op de motor as wil wel eens los raken, scheuren of verpulveren. Kijk eens wat je met deze http://www.mediafire.com/view/i22ygqbpai3sija/EWM1000_600EN.pdf kunt doen. Reset is hoofdstuk 3.5 Tevens staan er een aantal testen in.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Draait de trommel tijdens het wassen wel in beide richtingen? Gaat de machine wel centrifugeren als je voor dit programma kiest zonder wasgoed? Is het filter van de pomp schoon? Lees de foutcode even uit. Zet de machine aan op 95 graden zonder wasgoed. Druk dan de knoppen Voorwas en Kort samen in en houd deze ingedrukt. Het lampje Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een patroon. Wat is dit knipper patroon?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb hetzelfde probleem met mijn wasmachine, hij wast en doet alles prima, alleen centrifugeren doet hij niet. De trommel draait gewoon, hij pompt water erin en eruit. Als ik de losse stand centrifugeren doe dan begint hij met wegpompen van water en draait de trommel 1 keer om en dan stopt hij en blijft de machine starten om het overnieuw te proberen. We hebben de test ook gedaan (95gr programma en voorwas&kort ingehouden) programma aangedrukt dmv startknop en 4x piep hetzelfde aantal als het knipperen van de start knop. Als ik het programma niet start door de draaiknop wel op 95gr te draaien maar niet op start druk dan piept hij 1x en de lampjes knipperen van alle programma's 1 voor 1, alsof hij ze naliep. Als ik bijv het pomp programma aanzet dan pompt hij de trommel leeg maar blijft dit elke keer weer overnieuw doen. Filter is schoon, drukschakelaar is doorgeblazen en schakelt. Alle slangen waar mogelijk zijn doorgeblazen. Motor en riem nagezien, in prima staat. Pomphuis is schoon. Rad in pomphuis draait vrij. Regelprint is gecontroleerd op inbranders, geen bijzonderheden te zien. Bedrading is gecheckt, hangt niks los. Iemand een idee? Alvast bedankt.
Link naar reactie
En wat doet het einde lampje dan? Het patroon wat ik weten moet is Einde en Start/Pauze. Ik ga er van uit dat je ook een L54600 machine hebt. Zo niet dan niet op de gok drukken maar eerst ale informatie uit de deurrand vermelden. Met onjuiste toetsen combinaties kun je vreemde zaken creeren...
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
E51: Motor kortgesloten door koolborstel gruis of versleten koolborstels. Controleer dat als eerste. Indien dit goed is dan de bekabeling tussen de motor en de elektronica module controleren en anders de module zelf controleren op koolborstelgruis, losse contacten of gesprongen onderdelen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik heb een storing met onze wasmachine AEG Lavamat 54600 Het programma heeft gedraaid tot aan het centrifugeren, daarna is deze op storing gesprongen. Nu blijft het start/stop lampje knipperen en er is geen beweging meer te krijgen in de machine. Tevens blijven de lampjes Wassen, Spoelen en Centrifugeren constant branden. Ik heb geprobeerd de foutcode uit te lezen: eerste keer knipperen de lampjes Pauze/Start en Einde 1x samen, daarna Einde 4x alleen. Is dit foutcode 51? De machine reageert verder nergens meer op, ik kan geen enkel programma meer draaien en er blijft water in de machine staan. Kan iemand mij op weg helpen, welk probleem zou dit kunnen zijn?
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...