Ga naar inhoud

Nieuw moederbord + processor


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord en processor voor een linux systeempje voor erbij. Ik denk aan dit: Asus A7V8X-MX LAN VGA Sound microATX € 54,- AMD Athlon XP 2500+ 1.83 GHz 512 kB 333MHz € 78,- Vragen: 1. Is die 2500+ altijd een Barton? (Barton was toch goed he?) 2. Is dat moederbordje een beetje ok? Er zit video op dus dat spaart me een videokaart uit. Ik heb nog RAM (256MB) + HDD + Kast + Voeding.
Link naar reactie
Ja, dat is toch zo'n KM400 chipset van VIA ? Je kunt gewoon op de viatech site de linux drivers installeren met hardware open-GL acceleratie. Natuurlijk geen Radeon 9800 snelheid maar voor het gewone werk best wel snel en ook hardware DVD en video-versnelling ! Zie hier de drivers op de asus site-zelf: [url]http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7V8X-MX%20SE[/url]. Veel plezier ermee ! :D
Link naar reactie
moet kunnen lijkt mij, nee 2500+ kan ook anders zijn (thoroughbred) je kan het beste een barton hebben die hebben meer cache geheugen. zet fsb op 200 en je hebt 3200+ verder kwa drivers zou ik me niet te druk maken als die fabrikant linux drivers levert, verder ondersteunt linux ook heel veel hardware dus dat komt wel in orde
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...