Ga naar inhoud

Athlon 3000+ te warm....


Aanbevolen berichten

Ik heb weer eens wat... Als ik mijn processor de Athlon XP 3000+ Barton op een frequentie laat draaien van 1292Mhz (het minimum) zit de temperatuur zo rond de 51°c idle. Zet ik in het BIOS de frequentie op de waarde die de processor origineel heeft (3000 333)krijg ik een waarschuwing dat het spul te heet wordt en vervolgens eruit klapt. Heb de processor uit zijn socket gehad en nieuwe koelpasta aangebracht, dit zeer minuscuul. De koeler hier is een Aero 7+ copper en heb het apparaat op vol vermogen draaien. Abit KD7-A AMD Athlon 3000+ Geforce4Mx4000 Kingston 768Mb PC3200
Link naar reactie
[quote:b27cdc8b46="Peiky"][quote:b27cdc8b46]zeker als ook de koelribben nog koel aanvoelen[/quote:b27cdc8b46] dit is met een frequentie van 1292Mhz, vandaar..[/quote:b27cdc8b46] de temps worden niet veel hoger als je een andere snelheid kiest, als je het voltage omhoog gooit wel
Link naar reactie
[quote:dbace86766="Peiky"]Als ik in het BIOS de standaard van 3000 (333) instel, krijg ik in een flits een blauw scherm te zien en gaat er een alarmsignaal af. Mvrgrt.Peiky[/quote:dbace86766] dan moet de temp heel hoog zijn, zown hoge temp stijging zou niet kunnen lijkt mij, ik denk dat je bord kapot is (de tempsensor), als er nog garantie op zit haal dan een ander bord.
Link naar reactie
[quote:610fdcb729="Peiky"][quote:610fdcb729="pcguy"]NIET DOENNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote:610fdcb729] Wat bedoel je? Mvrgrt.Peiky[/quote:610fdcb729] Aan Roy Zwiers te zien zei koene dus: Misscihen helpt een bios flash. Maar als dan je PC ermee stopt kan je je mobo weggooien. Ik zou gewoon naar de winkel stappen.
Link naar reactie
[quote:783982687c="jorte"]Is het wel de goeie processor? Je hebt er 2 met 3000 +. Bij mij ging het bijna mis op de pc dump, Bij testen klapte die eruit op fsb 200, bleek dat ze uit verkeerde doosje hadden gepakt....dus even goed checken welke je hebt[/quote:783982687c] Ik heb nu ongeveer een maand of twee een AMD XP 3000+ Barton. 1* Hij is bestelt als Barton 2* WCPUID zegt het is een Barton 3* CPU-Z zegt het is een Barton 4* Aida zegt het is een Barton En ik zelf zeg ook het is een Barton, maar heb jij een unlocked'te MP? Ik zie nl. dat je je FSB tot 200 kan krijgen wat bij die van mij niet lukt. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
[quote:cc56098736="Peiky"][quote:cc56098736="jorte"]Is het wel de goeie processor? Je hebt er 2 met 3000 +. Bij mij ging het bijna mis op de pc dump, Bij testen klapte die eruit op fsb 200, bleek dat ze uit verkeerde doosje hadden gepakt....dus even goed checken welke je hebt[/quote:cc56098736] Ik heb nu ongeveer een maand of twee een AMD XP 3000+ Barton. 1* Hij is bestelt als Barton 2* WCPUID zegt het is een Barton 3* CPU-Z zegt het is een Barton 4* Aida zegt het is een Barton En ik zelf zeg ook het is een Barton, maar heb jij een unlocked'te MP? Ik zie nl. dat je je FSB tot 200 kan krijgen wat bij die van mij niet lukt. Mvrgrt.Peiky[/quote:cc56098736] kan aan mij liggen maar volgens mij loopt barton op 333 en thorough op 400 (maar ben niet helemaal zeker)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...