Ga naar inhoud

is amd64 eigenlijk wel in trek


Aanbevolen berichten

hallo maties. als ik zo om me heen kijk zie ik dat mensen nog liever niet kiesen voor de 64 bitter. is dat nou wel verstandig ik bedoel ik ben zelf. ook voorzicht. de meesten mensen als ze moeten kiezen tussen een amd 64 en een p4 bv3.0ghz kiezen ze voor de p4. ik moet er wel bij zeggen dat ik me een beetje buitengesloten voel tussen de pc van nu. ik heb een amd2400xp met 2x256 en een geforce fx5600 ultra. ik hoor graag hoe jullie er overdenk.en als 64 bit nou op strek begingt te komen. verdwijnen de 32bitters dan voor goed?
Link naar reactie
Op den duur zullen de 32 bitters niet meer in de winkel worden verkocht, maar dat de verkoop van de 64 bitters nu nog relatief laag is komt doordat ze vergeleken met de prestaties nog onevenredig duur zijn (hoewel de mindere modellen al aantrekkelijker worden) net als de Extreme Edition van Pentium. Dat je geen games meer zou kunnen spelen omdat die voor 64 platforms zijn hoef je je voorlopig ook niet druk om te maken.
Link naar reactie
De Athlon 64 is in veel gevallen een prima keuze. Het zijn snelle procs die qua prijs niet onderdoen voor de P4 en vaak ook niet veel voor de Athlon XP met vergelijkbare prestaties. Vaak heb je nu nog niet veel aan de 64-bit mogelijkheden, maar zodra er meer geoptimaliseerde software komt voor de x86-64 kun je daar direct van profieteren of als je het GNU/Linux besturingssysteem gebruikt kun je nu je software al optimaliseren. Aangezien er ook al een 64-bit variant van UT2004 voor GNU/Linux is kun je de resultaten daarvan ook daadwerkelijk zien: http://icculus.org/news/news.php?id=1883
Link naar reactie
Als ik nu m'n PC zou vervangen, dan zou ik een AMD64 nemen. Ik raad ook iedereen die nu z'n PC vervangt en dat ding redelijk intensief gebruikt te kiezen voor deze processor. Meestal geloven ze me wel ... Heb de aktiesystemen van een tijdje terug van MyCom en van Completer (zelf samenstellen kostte teveel tijd, maar ja ...) al bij vrienden in aktie gezien ... jammie :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...