Ga naar inhoud

ABIT KT7A <> XP2000+


Aanbevolen berichten

Bij het opstarten geeft m'n PC aan op 1250Mhz te draaien. Aangezien ik een Athlon XP 2000+ heb heb ik het bios veranderd naar 12.5 x 133/33 ipv de standaard 12.5 x 100/33. Gevolg: na een half uur slaat de PC volledig vast. Na drie dagen lukt het niet meer om op te starten; ik haal het bios-scherm niet eens meer. Bios ge-reset op het mobo en starten maar. Helaas... => bios checksum error, defaults loaded => [b]NTLDR[/b] missing??!! Het lijkt erop dat m'n schijven niet meer willen booten. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is? Als 'ie al te warm geworden is (vermoeden) hoe kan 'ie dan niet meer willen booten? Daarnaast 12.5 x 133/33 moet toch prima kunnen met een XP2000+? Op de 2de HD windows opnieuw geinstalleerd en alles draait weer, behalve dat bij het opstarten soms "iets" blijft hangen omdat het HD lampje blijft branden en de monitor geen signaal oppikt en uit blijft. Stekker erin en eruit en startne maar weer (op 12.5 x 100/33). Iamand enig idee waar dit verschijnsel vandaan komt en hoe de corrupte/missende "NTLDR" te herstellen. Ik voel er niet zoveel voor m'n andere HD ook opnieuw voorzien van XP inclusief alle instellingen, toeters en bellen...
Link naar reactie
[quote="Kaz'Duzar"]heeft het vroeger wel gewerkt?? Zo ja, heb je toen nog iets speciaals gedaan. en wat voor geheugen heb je? ik zou zeggen sdr ram 100mhz. Klopt dit??[/quote] Ja, klopt, er zit 512Mb 100Mhz SDR in. Voorheen stond 'ie op 12.5 x 100/33 zonder problemen, maar hij moet toch op z'n normalen waarde (1667Mhz) kunnen draaien? Ik dacht ik zal 'm eens even op normale snelheid instellen :cry: Wellicht toch een te oud mobo (Abit KT7A v1.0) voor deze snelheden...
Link naar reactie
Je kunt waarschijnlijk wel de CPU een FSB van 133MHz geven, terwijl je het geheugen op 100MHz houdt. Dat zou gewoon moeten werken. Verder denk ik dat je schijven nog wel goed werken, maar dat enkele bestanden zijn beschadigd door geheugenfouten. Dus eerst zorgen dat je geheugen en CPU goed werken (testen met Memtest86) en daarna de Windows XP cd gebruiken om de bestanden te herstellen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...