Ga naar inhoud

Athlon 3000+ 200fsb


Aanbevolen berichten

Ik heb net computer gebouwd met oa asus A7N8X-X en Athlon 3000+ 200 fsb en 512 3200 geheugen. Zo te zien razendsnel en alles doet het tot mijn grote genoegen (was heel lang geleden dat ik dat had gedaan *S*) Bij opstarten geeft hij aan dat geheugen wordt aangestuurd met 200 en single channel. Moet bekennen dat ik niet helemaal snap wat dat betekent. Is dus nieuwsgierigheidsvraagje.
Link naar reactie
Houdt gewoon in dat het geheugen op 200 mHz. draait. Dat single channel betekend dat er 1 geheugenbankje in 1 keer aangesproken wordt. De NF2 chipset kan nl als je 2 apparte geheugenmodules hebt die tegelijk aanspreken wat weer een (kleine) snelheidswinst geeft.
Link naar reactie
[quote:ed4a5d874a="Comp-Freak"][quote:ed4a5d874a="Vandread"]maar dit kan niet op een jou mainboard[/quote:ed4a5d874a] Dat kan, ik heb me niet verdiept in dit bordje. Hoezo geeft hij dan wel aan dat het in single channel mode loopt?[/quote:ed4a5d874a] Omdat het een soort gestripte A7N8X is, en waarschijnlijk dezelfde chip, dus vandaar. Het is uitgeschakeld om met Dual-Channel te werken maar de chip geeft wel de melding.
Link naar reactie
[quote:e89724748a]Houdt gewoon in dat het geheugen op 200 mHz. draait. [/quote:e89724748a] Dat is het punt wat ik niet helemaal snap....volgens de faq is het dan effectief 400....of moet ik dan ergens iets in bios aanpassen? Waarom anders pc 3200 geheugen? (hoop dat ik vraag goed stel).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...