Ga naar inhoud

Overklokken 3200+


Aanbevolen berichten

Hey iedereen, Ik wil mijn AMD 3200+ gaan ocerclocken, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met overclocken. Ik heb de hele DOC FAQ al doorgenomen en heb nu al wel een idee hoe ik het kan gaan doen, je kan de theorie nog zo goed beheersen... Het komt erop neer wa je ervan bakt in de praktijk. Nu zou ik gaarne wat ervaringen willen horen iemand die zijn/haar 3200+ al heeft overgeclockt. En dan er ook graag erbij willen vermelden of het met water of airkoeling is gedaan. Heb de laatste week al wat forums door gelezen maar er is bijna alleen maar wat te vinden over de 2500+. En ik wil juist wat info over de 3200+. Heb vandaag ook al op een site gekeken, en daar stond dat het gemiddelde OC resultaat 2800 mhz is. Dit met WC. Zoals ik al heb vermeld, heb ik dus nog totaal geen ervaring met OC. Daarom zou ik ook wat tips van jullie (de experts :P ) willen hebben. Nu ff de vraagjes: Ik heb de multiplier al ff op 11.5 gezet. En toen gekeken naar de kloksnelheid (rechtermuisknop op "deze computer" dan onderaan het schem), was 100 mhz hoger(dacht ik) Kan ik er nu van uitgaan dat mijn processor niet gelockt is? Zal ik meteen gaan voor waterkoeling of eerst met air gaan proberen? Ik heb al op de pricewatch gekenen naar WC, die zitten al snel op €200 / €250. En dat is, omdat ik nog maar een student ben (17 jaartjes jong), een hoop geld. Ik wil er eigenlijk niet meer aan uitgeven dan €250, heb ik hier dan een leuk setje voor? Of kan ik beter het geld ff opzij zetten een fan kopen voor mijn processor? Ik hoop dat ik jullie op deze manier voldoende heb ingelicht. De specificaties staan hieronder. Mobo: A7N8X-E Deluxe Mem: 512 MB Take MS Proc: 3200+ HDD 1: 40 gig Western digital HDD 2: 20 gig western digital Videokaart: club 3d, radeon 9800pro Voeding: 300 Watt, NoName
Link naar reactie
[quote:8fe04302ac="erikcornelissen"]Heb de laatste week al wat forums door gelezen maar er is bijna alleen maar wat te vinden over de 2500+. En ik wil juist wat info over de 3200+. Heb vandaag ook al op een site gekeken, en daar stond dat het gemiddelde OC resultaat 2800 mhz is. Dit met WC. [/quote:8fe04302ac]Een 2500+ is fysiek hetzelfde als een 3200+, dus gewoon vergelijkbaar. (Mensen kopen daarom een 2500+, die wil makkelijk op 3200+ snelheden lopen) Waar heb je die 2800MHz vandaan? Die site wil ik wel eens zien.
Link naar reactie
http://www.cpudatabase.com/CPUdb/Showamd.cfm deze link komt af van de FAQ van gathering.tweakers.net, onder die hard overclocking. Maar is het dan neit mogelijk om een 3200+ hoger te klokken dan een 2500+? En dan is er toch ook nog het verschil van de fsb? 266mhz en 400 mhz?
Link naar reactie
2800mhz gemiddeld = bullshit.... zelfs met water (je ziet misschien de extreme maar niet de mindere... mindere overclocks laten zich nooit op de voorgrond verschijnen ;)) lees eerst eens de OC guide: http://slashhead.homestead.com/files/BA_OC/OCguide1.htm en hier nog wat meer faq http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525314 het overclocken van een xp3200 is in principe hetzelfde als een xp2500, maar hoe oud is de xp3200? is de MP dus gelockt? wat je iig anders moet hebben is : koeling en een voeding.. want die zal het ook niet gaan trekken
Link naar reactie
Ik heb de processor in 3 Februari gekocht. Is het als ik de multiplier in kan veranderen en de kloksnelheid gaat omhoog, dat de processor niet gelockt is? want dan is dat bij mij het geval. Het viel mij eigenlijk nog mee dat toen ik de videokaart erbij deed, dat de voeding het nog trok :P. Over de koeling, zal ik meteen gaan voor een waterkoelsetje of kan ik beter eerst een luchtkoeler nemen? Ik heb dus nog geen ervaring. Maar ik heb weinig zin om na een tijdje dat ik die fan dan heb gekocht, een waterkoelsetje ook nog eens te kopen.
Link naar reactie
Als je de multiplier van de cpu kunt veranderen en de snelheid gaat omhoog, dan is de cpu idd niet gelockt. Je kunt dan de cpu overclocken zonder dat je de fsb hoeft te verhogen. Of je een wc-setje of een luchtkoeler neemt is je eigen keuze, misschien wil je eerst wat ervaring opdoen met oc´en zonder er als te veel geld voor uit te geven, dan kan je beginnen met een goede luchtkoeling, maar als je de zaken serieus wilt aanpakken zou ik voor een wc-setje gaan. Je moet voor je zelf afwegen of je het de moeite en het geld waard vindt om een wc-setje te nemen...
Link naar reactie
Kent iemand nog een goede site die een duidelijke vergelijking heeft met verschillende WC en/of airkoeling? Want op de ene site lees ik dat product A beter is dan product B, op de andere site anders om. Nu heb ik er nog niet veel verstand van maar kom je met ongeveer 200 á 250 € al ver voor een WC? En kan het dan beter uit verschillende losse componenten samenstellen, of gewoon voor een setje gaan?
Link naar reactie
Mwah....als je voor waterkoeling op dit moederbord gaat heb je er niet zoveel aan..want je kan onvoldoende vcore instellen om het verschil lucht vs water te merken, dan moet je je moederbord gaan voltmodden :wink: Als je een nieuwe voeding koopt zou ik je de CWT 430 Watt ADP aan willen raden...hij is niet duur maar is wel goed(CWT= antec kloontje :) ) Linkje: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/72011[/url]
Link naar reactie
Je loopt misschien inderdaad een beetje te hard van stapel. Als je nog geen ervaringen hebt met overclocken zou ik het eerst even rustig aan proberen met een goede air cooler. Watercooling om een 3200+ hoger te clocken lijkt me zonde van je geld. Een 3200+ is al de top van zijn productielijn en zul je toch niet zoveel hoger meer krijgen als dat je bijvoorbeeld een 2500+ zou hebben gekregen. Het beste advies dat ik je kan geven is bij de aankoop van je volgende computer te letten op het onderdelen die het moegelijk maken je pc ver over te clocken. Btw, het verbaast me dat die 300W voeding van je de boel nu al trekt. 9800pro en 3200+ lusten wel wat.
Link naar reactie
ik zou eerst eens voor air gaan, daarmee kan je al een eind komen. ik raad je de cooler master earo7+ aan die koelt goed, ik 2600+ @ 3400+ met 1,850 volt ben 39graden stressed, hij staat wel voluit en dan wil hij nog best wel hard geluid geven maar dat is bij iedereen verschillend of je het hinderend vind, je kan wel het toerental lager instellen, zelfs zo laag dat hij heel stil word, al kost dat wel wat koelvermogen, linkje: [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/61593]http://www.tweakers.net/pricewatch/61593[/url]
Link naar reactie
[quote:e659ddde4d="Comp-Freak"]Is een Jet 7 niet leuker, geeft ook nog licht en ziet er vet uit. Trouwens, ik ben nog aan het twijfelen tussen die 2.[/quote:e659ddde4d] Alleen leuk als je een raam in je PC hebt. Hij koelt wel iets beter, maar maakt ook wat meer lawaai en de rest is ie gewoon duurder door de vormgeving.
Link naar reactie
Thanx voor alle replys, ik denk dat ik dan eerst toch maar voor en luchtkoeler ga. Ik voornamelijk gekozen voor de 3200+ omdat de fsb 400 mhz is, integenstelling van andere amd athlon xp processors. Bij mij gaat het er niet om dat het er mooi uitziet, heb er geen raam inzitten. Maar de zijkant van mijn kast zit er nooit op, reden is omdat de processor al snel warm wordt. Heb nog geen fans erin zitten.
Link naar reactie
Ja, het verbaaste mij ook nog dat toen de radeon erbij kwam de voeding het nog haalde. Maar dan denk ik dat ik een 400 watt of 460 watt ga, zijn Zalman en Enermax goede voedingen? Zalman 400 watt: €97 Enermax 460 watt: €106 Voor welke zou ik dan gaan? Ik zit nu nog te twijfelen tussen de earo 7+ en de Jet 7. Welke kan ik dan beter nemen, zal dadelijk ook ff google-en. Misschien dat er al mensen zijn met ervaringen met de Jet 7?
Link naar reactie
Jet 7 word afgekraakt: prijs/prestatie is slecht http://www.cooltechzone.com/reviews/cooling/jet7_11.php als voeding zou ik een tagan 480 doen 100 euro ongeveer voor 480 watt (piekvermogen he ;) is niet wat er continu verbruikt word dat ligt aan je pc) zijn voor de rest alleen maar goede reviews van te vinden (duitse degelijkheid en nog stil ook) http://www.tweakers.net/pricewatch/72013
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...