Ga naar inhoud

Nieuw systeem Athlon 64


Aanbevolen berichten

Vandaag onderstaand systeem besteld: AMD Athlon 64 3200+ Asus K8V SE de luxe mobo 1 GB kingston intern geheugen 2 SATA Maxtor 120 GB harddisk MSI FX5900XT Grafische kaart Systeem gaat gebruikt worden voor Gaming, Videobewerken, Internet en Office doeleinden. Volgens mij en volgens diverse reviews goed systeem. Ik heb nog getwijfeld over het mobo (alternatief MSI Neo-FIS2R K8T800). Asus heeft meer mogelijkheden voor uitbreiding geheugen en gebruikersvriendelijke BIOS update mogelijkheden. Iemand ervaring met soortgelijk systeem?
Link naar reactie
misschien volgende keer eerst om ervaringen vragen, en dan pas kopen :wink: leuk systeempje wel iig.. geheugen iig eerst genoeg (wel goed hoor) want tegenwoordig wordt alles memverslindend (games etc) Asus heeft gewoon altijd goed spul, hoe je het ook wend of keert.. je speelt nu op safe, koopt een goed moederbord. daarnaast is de ondersteuning van Asus ook altijd perfect, en kan je dus op veel plekken wel terecht met problemen.. verder weinig op aan te merken eigenlijk.. maar nog overclocken? wat voor koeling komt erop?
Link naar reactie
[quote:80acb7719e="70373R"]Ik ben zeker niet tespreken over mijn systeem.. ook een amd athlon 64 3200+.. Ik wil GRAAG terug naar intel, je mag mijn systeem wel overnemen voor weinig.. prv msg me anders. Grt 70373R[/quote:80acb7719e]is dat niet een beetje te snel geoordeeld? Je hebt hem nog maar een paar dagen/ een week ongeveer. Wat gaat er niet goed dan en waar heb je last van? (misschien ff voeren in een nieuw topic)
Link naar reactie
Ik heb echt echt veel revieuws gelezen en toen de besluit genomen om een AMD te halen terwijl ik altijd voor INTEL geweest ben.. Tuurlijk loopt de AMD sneller, maar ik zie met UT2004, UT2 The Awakning, Far Cry, Condition Zero niet echt veel verbetering.. Dat ik niet tespreken ben over de set is idd. tesnel beoordeel, maar ik haal 18fps meer met UT2 en Far Cry 32.. Ook de benchmarks van '03 zijn niet echt verbluffend ? 6012 Als ik UT2004 volopen zet stottert die nog heeeel af en toe.. Far Cry loopt aardig.. Grt 70373R
Link naar reactie
[quote:ba64452cf2="70373R"]Ik heb echt echt veel revieuws gelezen en toen de besluit genomen om een AMD te halen terwijl ik altijd voor INTEL geweest ben.. Tuurlijk loopt de AMD sneller, maar ik zie met UT2004, UT2 The Awakning, Far Cry, Condition Zero niet echt veel verbetering.. Dat ik niet tespreken ben over de set is idd. tesnel beoordeel, maar ik haal 18fps meer met UT2 en Far Cry 32.. Ook de benchmarks van '03 zijn niet echt verbluffend ? 6012 Als ik UT2004 volopen zet stottert die nog heeeel af en toe.. Far Cry loopt aardig.. Grt 70373R[/quote:ba64452cf2] Wat voor videokaart heb je dan?
Link naar reactie
[quote:382e67996f="sdh"][quote:382e67996f="70373R"]Ik heb echt echt veel revieuws gelezen en toen de besluit genomen om een AMD te halen terwijl ik altijd voor INTEL geweest ben.. Tuurlijk loopt de AMD sneller, maar ik zie met UT2004, UT2 The Awakning, Far Cry, Condition Zero niet echt veel verbetering.. Dat ik niet tespreken ben over de set is idd. tesnel beoordeel, maar ik haal 18fps meer met UT2 en Far Cry 32.. Ook de benchmarks van '03 zijn niet echt verbluffend ? 6012 Als ik UT2004 volopen zet stottert die nog heeeel af en toe.. Far Cry loopt aardig.. Grt 70373R[/quote:382e67996f] Wat voor videokaart heb je dan[/quote:382e67996f] ATI Radeon 9800Pro Grt 70373R
Link naar reactie
[quote:6bf2df3d00]Ik heb echt echt veel revieuws gelezen en toen de besluit genomen om een AMD te halen terwijl ik altijd voor INTEL geweest ben.. [/quote:6bf2df3d00] Je praat erover alsof het politieke partijen zijn! :lol: Beide proberen ze voor een zo goedkoop mogelijk product zoveel mogelijk geld te vangen. Anyway, 3DMark '03 is bijna volledig videokaart(driver :roll: ) afhankelijk. Een PII 350 + R9800 deed het beter dan een P4 2,8GHz + R9600 ofzo... Denk er ook aan dat sites als *kuch* THG *kuch* al spreken van een "verpletterende overwinning" bij een prestatieverschil van 5%. Maar we gaan nu OT, dus begin maar een nieuwe thread als je denkt dat je prestaties te laag zijn.
Link naar reactie
[quote:1be991a821="jeroen burks"]op dit moment heb je nog helenmaal niks aan een 64 bit cpu er is inmiddels wel 64 bit windows maar alle toepassingen in windows zijn 32 bit je kunt op dit moment beter nog even wachten voor dat je een 64 bit systeem koopt (tenzij je een server wilt gaan runnen met linux)[/quote:1be991a821] De Athlon 64 draait ook 32bits applicaties op volle snelheid.
Link naar reactie
IK heb zelf een vergelijkbaar systeem sinds een paar weken en kan niks anders zegen dat ik er erg tervreden over ben alles loopt als een trein.hij is goed over te klokken en divxjes kweken doe ik binnen de 2 uur op me vorige systeem was dat 13 uur maar ja dat was ook maar een athlon 1300.Het enige wat ik nog aan me systeem wil veranderen is een nieuwe vga kaart maar dat kan wachten wat spelletjes spellen doe ik nie zo veel. groetjes
Link naar reactie
[quote:ac0ae8f04a="jeroen burks"]ja je hebt idd 64-bit ondersteuning maar je hebt er nog niks aan omdat de meeste OSen het niet ondersteunen en als e er 1 hebt die dat wel doet dan heb je nog steeds geen 64-bit toepassingen. het zal alleen wat kunnen schelen in de applicaties van het OS zelf[/quote:ac0ae8f04a] ook zonder die 64 bit is die al sneller en goedkoper dan de p4. dus dan is de keus makkelijk gemaakt lijkt me...
Link naar reactie
Jeroen, ik heb de indruk dat jouw 'mening' mbt de AMD 64 uitsluitend gebaseerd is op één artikeltje in één van 'de bladen'. Dat stukkie heb ik nl óók gelezen, maar ik kijk wel verder dan m'n neus lang is en lees ook reviews van andere bladen (ook buitenlands) over hetzelfde onderwerp om zo tot een meer gebalanceerd oordeel te komen. Ik bestrijd jouw bewering dat een 32-bit OS het snelst draait op een 32-bit proc. In een test heeft men alle Win-varianten vanaf Win 95 op een AMD 64-bitter laten draaien en [i:ff349a00ce]allemaal[/i:ff349a00ce] hadden ze meetbaar profijt van de 64-bit architectuur v/d proc. Kweeniemeer in welk blad dat stond, maar met Google moet je het vast ergens online kunnen vinden. Win64 (Longhorn) komt heus (2005, klinkt eerlijk gezegd als 2006) en applicaties die met 64 bit kunnen werken zijn er al, ware het niet dat ze niet voor Win-gebruikers beschikbaar zijn (en dus 99% v/d wereldbevolking overtuigd is dat ze niet bestaan). Diverse Linux-desktopprog's zijn al geport naar 64 bit (voor oa Suse en Mandrake), ik meen oa Mozilla (toch? Maximiliaan? Jolo?) en OpenOffice. Mijn advies: staar je niet blind op één computerblad, maar verbreed je horizon! Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:7c39bb3529="M.V. Wesstein"]Jeroen, ik heb de indruk dat jouw 'mening' mbt de AMD 64 uitsluitend gebaseerd is op één artikeltje in één van 'de bladen'. Dat stukkie heb ik nl óók gelezen, maar ik kijk wel verder dan m'n neus lang is en lees ook reviews van andere bladen (ook buitenlands) over hetzelfde onderwerp om zo tot een meer gebalanceerd oordeel te komen. Ik bestrijd jouw bewering dat een 32-bit OS het snelst draait op een 32-bit proc. In een test heeft men alle Win-varianten vanaf Win 95 op een AMD 64-bitter laten draaien en [i:7c39bb3529]allemaal[/i:7c39bb3529] hadden ze meetbaar profijt van de 64-bit architectuur v/d proc. Kweeniemeer in welk blad dat stond, maar met Google moet je het vast ergens online kunnen vinden. Win64 (Longhorn) komt heus (2005, klinkt eerlijk gezegd als 2006) en applicaties die met 64 bit kunnen werken zijn er al, ware het niet dat ze niet voor Win-gebruikers beschikbaar zijn (en dus 99% v/d wereldbevolking overtuigd is dat ze niet bestaan). Diverse Linux-desktopprog's zijn al geport naar 64 bit (voor oa Suse en Mandrake), ik meen oa Mozilla (toch? Maximiliaan? Jolo?) en OpenOffice. Mijn advies: staar je niet blind op één computerblad, maar verbreed je horizon! Groet, M.V. Wesstein[/quote:7c39bb3529] ten eerste ik heb er best veel gelezen en ook op het internet (denk aan tweakers.net en tomshardware.com) en ik beweer ook niet dat een 32-bit OS sneller draait op een 32-bitter dan op een 64-bitter ik beweer alleen dat je op dit moment nog beter geen 64 bitter kunt kopen want zoals je al zegt 2006 komen pas de echte 64 bit OSen en tegen die tijd zal de prijs van een 64 bit proccecor al enorm zijn gedaald. en dan nog ik denk dat de 1ste echte 64 bit toepassingen voor thuisgebruik pas Q4 2006 komen MVG jeroen burks
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...