Ga naar inhoud

Nieuw systeem nodig : nog suggesties ?


Aanbevolen berichten

[color=darkred:4af5df9181] Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen. Altijd Intels gehad, nu misschien een AMD ? Voorlopig ziet het lijstje er als volgt uit : [list:4af5df9181]Athlon XP 3200+[/list:u:4af5df9181][list:4af5df9181]Asus A7N8X-E Deluxe[/list:u:4af5df9181][list:4af5df9181]2 * 512 MB Kingston memory[/list:u:4af5df9181][list:4af5df9181]Maxtor 160 GB S-ATA harddisk[/list:u:4af5df9181] Een Radeon 9700 heb ik nog liggen :roll: Iemand nog suggesties/aanbevelingen ? Alle input wordt gewaardeerd :D [/color:4af5df9181]
Link naar reactie
[quote:311e25bf56="xChaos"][color=darkred:311e25bf56] nu misschien een AMD ?[/color:311e25bf56][/quote:311e25bf56] verstandige keuze als je niet aan videobewerking doet, een tip: een 2500+ is heel makkelijk op 3200+ te zetten en dat scheelt veel geld wat is je oude systeem? wat is je budget? als je oude systeem nog mee kan dan zou ik nog even wachten en dan een 64 bit kopen die dalen nu ook in prijs, anders als het budget het toelaat ook een 64bit
Link naar reactie
ziet er wel leuk uit.Maar wat wil je er allemaal mee gaan doen is dan mijn vraag anders kunnen we nie echt inspelen op je behoeftes. Ik zou alsje budget het toelaat voor een athlon64 cpu gaan.en dan bijvoorbeeld als mobo een k8v deluxe van asus.En dan bijvorbeeld 2x80 gb Sata schijfjes kopen en in raid 0 zetten maar dat is alleen interessant als je veel zware aplicaties draait die veel moeten schrijven en lezen van je hd dan geeft dat echt veel prestatie winst.nadeel is echter wel dat het wat minder veilig is voor je data. suc6 ermee groetjes
Link naar reactie
wat dacht je van: Asus K8V SE Deluxe, K8T800 (Sound, G-Lan, Sata-Raid, 1394) (120 euro) AMD Athlon 64 3200+ (2,0GHz, 1MB, Boxed) (272 euro) 2* Maxtor 80GB (7200rpm, 8MB, SATA) (L14M080) Retail (2*85 euro) 2* 512MB PC3200 DDR (2*89 euro) dan kom je op 740 euro als je nog een dvd speler nodig hebt raad ik je een van lite-on aan, die kost ongeveer 35 euro ofzo dvd brander nodig dan lite-on ldw-851s lijkt mij, die is 96 euro (of 93 of 94) ik heb die prijzen uit de pricewatch maar het is makkelijk als je even een budget geeft en wat je ermee gaat doen dan kan ik dit lijstje evt aanpassen etc
Link naar reactie
Thanks voor de reacties. We gaan even kijken naar de 64-bit proc van AMD :wink: Meeste gebruik van het syteem zal liggen in 3D Rendering, Photoshop, Premiere, Website ontwikkeling enz. Huidig systeem is een Dell Dimension 8250, 2.4 GHz, 256 MB RIMM :( , Radeon 9700 Pro VGA. Heb zelf nog even zitten kijken naar de AMD Opteron, maar dat werd me weer afgeraden. Daar ik zelf totaal geen idee heb wat voor proc's AMD eigenlijk heeft (altijd Intel gehad) is bovenstaande Athlon door iemand anders aangeraden. Maar we gaan weer gezellig in de pricewatch kijken.
Link naar reactie
[quote:82fc7afc69="xChaos"]Thanks voor de reacties. We gaan even kijken naar de 64-bit proc van AMD :wink: Meeste gebruik van het syteem zal liggen in 3D Rendering, Photoshop, Premiere, Website ontwikkeling enz. Huidig systeem is een Dell Dimension 8250, 2.4 GHz, 256 MB RIMM :( , Radeon 9700 Pro VGA. Heb zelf nog even zitten kijken naar de AMD Opteron, maar dat werd me weer afgeraden. Daar ik zelf totaal geen idee heb wat voor proc's AMD eigenlijk heeft (altijd Intel gehad) is bovenstaande Athlon door iemand anders aangeraden. Maar we gaan weer gezellig in de pricewatch kijken.[/quote:82fc7afc69] als ik jou was, zou ik even doorsparen die dinge dalen over een jaar flink in prijs die 64 bit's en die 2,4 upgrade met een 32bit geeft maar weinig performance boost, wat wel handig zou zijn is meer geheugen erin dan ben je voor veel minder geld een heel stuk verder
Link naar reactie
[quote:334cebaa58="bbx"]Aangezien je er 2 x 512 mb intern geheugen in wilt plaatsen en je moederbord Dual Channel geheugen ondersteund, zou ik als ik jou was gaan voor Dual Channel geheugen. Is toch een stuk sneller als gewoon 2 reepjes. :P[/quote:334cebaa58] A64 S754 + dualchannel = niet werken doet [edit] er is geen speciaal dual-channel geheugen, da zijn gewone reepjes, maar dan in serie geplaatst :) [/edit]
Link naar reactie
[quote:0ec8c841ae="bbx"][quote="tweakermatt A64 S754 + dualchannel = niet werken doet [edit] er is geen speciaal dual-channel geheugen, da zijn gewone reepjes, maar dan in serie geplaatst :) [/edit][/quote:0ec8c841ae]Aha, dat wist ik inderdaad niet. (Ik hou mij eigenlijk niet zo met AMD bezig, maargoed)[/quote] ga dat maar eens doen dan :P geheugen dat werkt bij intel en amd hetzelfde lijkt mij en dan nog iets, als je mobo nu dual chnnl ondersteunt dan zou ik als ik jou was 2*256mb ddr erbij zetten in dual channel zal je veel plezier van hebben denk ik
Link naar reactie
[quote:63ce33ef0c="bbx"]Aen je moederbord Dual Channel geheugen ondersteund, zou ik als ik jou was gaan voor Dual Channel geheugen. Is toch een stuk sneller als gewoon 2 reepjes. :P[/quote:63ce33ef0c] dual channel is haast niet merkbaar sneller als 1 reepje, die paar mbs/s die je extra meepakt zijn zo te verwaarlozen... [quote:63ce33ef0c]en dan nog iets, als je mobo nu dual chnnl ondersteunt dan zou ik als ik jou was 2*256mb ddr erbij zetten in dual channel zal je veel plezier van hebben denk ik[/quote:63ce33ef0c] voor zijn doeleinden is 2x 256 mb eigenlijk te weinig.. daarnaast is tegenwoordig 2x 512mb al een pre aan het worden (denk maar aan geheugenaanvraag bij spellen als UT 2004 en Far cry) als je de PC een beetje futureproof wilt maken zou ik toch iig 2 reepjes van 512mb kopen, of evt zien naar een reepje van 1024 (met het oog op latere uitbreidingen)
Link naar reactie
Aha xChaos (de tpoic starter) heeft een dell pc! Dan hoop ik dat je er rekening mee hebt gehouden dat je niet zomaar de dell voeding en kast kan gebruiken want die zijn niet standaard ATX. Ik zelf heb ook een dell wilde eerst ook nieuw mobo enz. kopen maar ik zie daar voorlopig even vanaf!
Link naar reactie
[quote:fe49d10937="jeroen burks"]ik zou zowiso gaan voor een intel CPU met een FSB van 800 en 2 reepjes geheugen van 400 mhz in dual chanel dat zal zeker in prestaties schelen als je video gaat bewerken[/quote:fe49d10937] Leuk, Waarom zou hij een sowieso voor een Intel moeten gaan? Hij bewerkt toch geen video?
Link naar reactie
[quote:52e825fc14="jeroen burks"]ik zou zowiso gaan voor een intel CPU met een FSB van 800 en 2 reepjes geheugen van 400 mhz in dual chanel dat zal zeker in prestaties schelen als je video gaat bewerken[/quote:52e825fc14] ben jij de woordvoerder van intel ofzow??? :-? jij probeert altijd iedereen aan de intel te krijgen en loopt amd af te kraken.... mischien moet je je er eerst eens in gaan verdiepen... ik heb trouwens nix zien staan over videobewerking....
Link naar reactie
[quote:eed81ca2d4="royzwiers"][quote:eed81ca2d4="jeroen burks"]ik zou zowiso gaan voor een intel CPU met een FSB van 800 en 2 reepjes geheugen van 400 mhz in dual chanel dat zal zeker in prestaties schelen als je video gaat bewerken[/quote:eed81ca2d4] ben jij de woordvoerder van intel ofzow??? :-? jij probeert altijd iedereen aan de intel te krijgen en loopt amd af te kraken.... mischien moet je je er eerst eens in gaan verdiepen... ik heb trouwens nix zien staan over videobewerking....[/quote:eed81ca2d4] kan ie beter intel gaan afkraken, intel is veel en veel te duur als je kijkt naar de prestaties, amd niet die is sneller voor minder geld, AMD RULEZ
Link naar reactie
[quote:4ba9a5c241="pcguy"]AMD RULEZ[/quote:4ba9a5c241] ja kids nou is dat geflame wel genoeg... hier heeft niemand (en zeker de TS nix) wat aan :roll: edit: omdat het weer typisch zo'n amd vs intel gebeuren werd (wat persoonlijk gespeeld werd) en dat is gewoon *not done* en uit jou post kon ik niet uitmaken dat het een grapje was....
Link naar reactie
[quote:910e5478bc="Vandread"][quote:910e5478bc="pcguy"]AMD RULEZ[/quote:910e5478bc] ja kids nou is dat geflame wel genoeg... hier heeft niemand (en zeker de TS nix) wat aan :roll:[/quote:910e5478bc] een keer een geintje mag best vind ik, dus waar maak je je druk om oeps :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...