Ga naar inhoud

Gamerskastje ?


Aanbevolen berichten

Ok, ik ben er eindelijk uit en is besteld : - AMD 64 Athlon 3200+ ( 2.0Ghz ) - ATI Radeon 9800Pro - 2x 512DDR 400 - MSI K8T Neo-FIS2R K8T800 Ik hoop het morgen te krijgen dan vertel ik hoe het bevalt.. Hoop beter dan me P4, want ben altijd wel iemand geweest die voor P4 ging omdat ik niet zo goede ervaring had met AMD ( maar das lang geleden ) Grt 70373R
Link naar reactie
[quote:6956ea31dd="sdh"][quote:6956ea31dd="R-bin"]Over geheugen: Meer dan 512 mb geheugen is niet echt nodig ofzo voor ut2004 of far cry hier bij mij draaien ze allebei prima met 512 mb geheugen. Beide spellen zijn meer gebaat bij een betere videokaart. Overigens is meer dan 512 mb wel relaxed zeker als je kijk naar de toekomst. Je kan anders ook nu 512 mb kopen en later als je meer geld heb 512 mb er bij. Over het merk videokaart: De videokaarten zijn zo'n btje allemaal even snel, de ene fabrikant stopt er alleen meer software bij en met sommige modellen is het zo dat sommige fabrikanten er betere koelers op doen. Als je van plan ben om een pentium te nemen neem dan een northwood en geen presscott, de presscott heeft wel meer chache maar is pas sneller bij 3,6 ghz ofzo.[/quote:6956ea31dd] Dat is volgens mij niet helemaal waar, want ik heb wel eens een keer gehoord dat Madview de kaarten wel es lager klokt. maar weet dit niet helemaal zeker :D[/quote:6956ea31dd] Ja, dit klopt wel, bijvoorbeeld bij de 9600Pro is dit zo. Ook stopt bijvoorbeeld PoV meestal beter geheugen op de kaart waardoor je ze goed kan overklokken.
Link naar reactie
Laten we het hopen, heeft me veel geld gekost namelijk.. Veel gelezen en een keuze gemaakt.. Aangezien gamen me lust en me leven is mag er ook wat voor uitgegeven worden :) Weet iemand meer over de 9800pro tweak ? Zodat je hem kan tweaken naar XT ? Las er ff snel ergens over, maar ben het kwijt :) Grt 70373R p.s. Thanks all voor de reacties, top.
Link naar reactie
[quote:880e89ada8="sdh"][quote:880e89ada8="R-bin"]Mijn blaat verhaal[/quote:880e89ada8] Dat is volgens mij niet helemaal waar, want ik heb wel eens een keer gehoord dat Madview de kaarten wel es lager klokt. maar weet dit niet helemaal zeker :D[/quote:880e89ada8] Dat klopt ja alleen had ik het meer over de videokaart(en) die eventueel aangeschaft zouden worden :D
Link naar reactie
Oow mischien weten jullie dit :) Kon het zo snel niet vinden.. Ik naar de winkel, zeiden ze dat de ATI kaart later deze dag zou komen. Dus ik riep " Oow, ik heb nog wel een oud riva AGP kaartje liggen die ik zolang kan gebruiken " omdat ik niet kon wachten natuurlijk :p Nu werd er gezegt dat ik de riva TNT 2 AGP kaart niet kon gebruiken odat ze op een ander voltage liepen.. Ik stond er ff te denken maar vond het beetje vreemd. Klopt dit ? En zoja, welke voltages hebben ze dan ? Thanks grt 70373R
Link naar reactie
[quote:2d9229bdfb="70373R"]Oow mischien weten jullie dit :) Kon het zo snel niet vinden.. Ik naar de winkel, zeiden ze dat de ATI kaart later deze dag zou komen. Dus ik riep " Oow, ik heb nog wel een oud riva AGP kaartje liggen die ik zolang kan gebruiken " omdat ik niet kon wachten natuurlijk :p Nu werd er gezegt dat ik de riva TNT 2 AGP kaart niet kon gebruiken odat ze op een ander voltage liepen.. Ik stond er ff te denken maar vond het beetje vreemd. Klopt dit ? En zoja, welke voltages hebben ze dan ? Thanks grt 70373R[/quote:2d9229bdfb]Gebruikten die niet iets van 3 volt ofzow ipv de (nu standaard) 1,5? :roll: En zelfs al klopt het voltage, ben bang dat ie niet in de AGP poort past. Ik heb hier een Hercules Terminator van 8 Mb die WEL in 3 van m'n mobo's met AGP 4x past maar NIET in m'n nieuwe mobo met AGP 8x :-? *Edit* Uit de FAQ: De Theoretische AGP specificaties zijn: * AGP1x 32-bit (AGP 1.0) 66mhz / 264 MB/sec (3.3volt) * AGP2x 32-bit (AGP 1.0) 133mhz / 528 MB/sec (3.3volt) * AGP4x 32-bit (AGP 2.0) 266mhz / 1.06 GB/sec (1.5 / 3.3volt) * AGP8x 32-bit (AGP 3.0) 533mhz / 2.12 GB/sec (1.5 volt) # Ik heb een moederbord welke een 1,5volt kaart vereist, welke kaarten komen in aanmerking? In principe alle AGP4x en AGP8x kaarten (de AGP 2.0 en 3.0 kaarten). Deze ondersteunen de 1,5volt die uw moederbord vereist. AGP1x en 2x kaarten (de AGP 1.0 kaarten) NIET. Lijkt me dus dat die TNT2 kaart er NIET in kan, voltage van 3,3 Volt (goed gegokt heh) ;) */Edit*
Link naar reactie
hmm, dacht dat je dat in de BIOS kon veranderen AGP X Thanks :) Het spulletje loopt, maar ben niet tevreden, met UT2004 haal ik wel meer frames dan me P4 2.6 maar Far Cry loopt maar 10% sneller.. Unreal II Iets meer dan 10%.. Ik ga zo is kijken hoever ik de Athlon 64 kan tweaken, en ga dan nog is wat benchmarks draaien :) Grt 70373R
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...