Ga naar inhoud

Nieuwe computer wil niet opstarten


Aanbevolen berichten

Hallo, Een paar dagen geleden kreeg ik eindelijk m'n nieuwe onderdelen voor een nieuwe computer. Ik was erg blij, alleen die blijdscap verdween al snel. Eerst wou de computer helemaal niet opstarten, dat wil zeggen dat het CPU cooler niet draaide. Na het moederbord gisteren vervangen te hebben draait die nu wel. Echter als ik de pc aanzet krijg ik geen scherm te zien. Ik hoor wel de gebruikelijke tikjes aan het begin v.d computer. En de DVD en CD-RW gaan licten even op. Maar geen bios te zien. Hier volgen een aantal systeem eisen van de computer CPU - AMD XP 2200+ Moederbord - Shuttle MN31N (sound/LAN/firewere onboard) Misschien weet iemand wat er mis is. Heb zelf al geprboeerd de CMOS Clear jumper om te zetten. Dit hielp ook niet. Ik hoor het wel als iemand suggesties heeft. Groeten, Sang-Hyun Jongeleen
Link naar reactie
Doe inderdaad wat hierboven aangegeven is. Maak de pc zo kaal mogelijk. Dus moederbord, processor, videokaart, één reepje geheugen en het diskettestation. Kijk goed of je de bedrading van de aan/uit knop goed hebt aangesloten en sluit het luidsprekertje aan dat in de kast zit. Die heb je namelijk hard nodig. Start de PC vervolgens op met een boot-diskette. Wanneer je de pc aanzet loopt het bios alle onderdelen langs. Als de test goed verlopen is hoor je één piep uit het luidsprekertje waarna de PC opstart vanaf de diskette. Hoor je meerdere piepje. Kijk dan even op deze website http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/phoesign.htm.
Link naar reactie
MN31N ? Is toch met zo'n onboard Geforce4 MX videochip ? De oplossing: haal de stekker uit de machine (want bij ATX-systemen blijft er stroom zitten op het mobo ook als het systeem "uit" is) en plaats de jumper op het moederbord of sluit kort met bijvoorbeeld een schroevendraaier de betreffende pinnetjes of soldeerpunten voor BIOS reset. De eventuele AGP/PCI-videokaarten moet je wel op voorhand eruit halen ! Steek de stekker er weer terug en normaal gezien moet het probleem opgelost zijn. Ga naar de BIOS en stel de hoeveelheid shared memory in voor de onboard videochip.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...