Ga naar inhoud

Ervaring met TWIN (user) moederbord


Aanbevolen berichten

Ik zag dat Jetway TWIN moederborden maakt. http://www.jetway.com.tw/evisn/product/twin/ Daarmee kun je met zijn 2-en met 1 PC toe, software en splitters zorgen ervoor dat je 2 gebruikers op 1 PC kunt laten werken / spelen. Heeft iemand er ervaring mee? Mij lijkt 't wel interessant: - Goedkoper, want je hoeft maar 1 PC te bakken (1) - Scheelt ruimte - Stroomverbruik de helft. (1) Kun je met een budget voor 2 PC's dus 1 superPC maken! In NL is 'ie nog niet te koop, zag 'm in US voor plm. $ 120 en UK voor L 67 (PT800TWIN, s-Ata-Raid, Lan, P4 800MHZ FSB), da's niet duurder dan een singel mobo! :wink:
Link naar reactie
"I was sceptical at first, but it works well. The software is light and unobtrusive. You install it, set it up and that's it. It requires absolutely no maintenance once correctly configured. I don't even have issues with the [b:8b6c8d8cb8]performance hit [/b:8b6c8d8cb8]since there effectively isn't one " http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD03MzkmdXJsX3BhZ2U9NA==
Link naar reactie
Moet je ook de rest lezen: Dit deugt er niet aan: Software licensing costs and restrictions Performance isn't terrific due to chipset choice, hopefully a revised version with PT880 is forthcoming in the future Buggy BIOS with potentially serious memory timing issues A software bundle of suitable, free, applications would have been nice The hardware limits what both stations can do concurrently, especially with regard to 3D work Light bundle, especially in regard to USB ports
Link naar reactie
Ik ben van plan 'm op ons SOHO te gebruiken, er zal minder van zware games gebruik gemaakt worden, en meer van txt verwerkers en reken-applicaties (offertes, boekhouding). het BIOS blinkt inderdaad niet uit, zo te zien: [i:1f14ffdca5]The BIOS on the PT800TWIN is a definite low point. The CPU ratio bug won't affect most people, but the memory timing adjustment being so broken is a big deal, especially if it arbitrarily sets latencies as tight as 2-2-2-5.[/i:1f14ffdca5] Ik kwam er via tweakers.net, die had een stukkie van Anandtech: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.html?i=2025 Dat was zo'n barebone, Anandtech was er enthousiast over. Maar ik ben bang dat die geen zware videokaart trekt (250W voeding). Ook kan die geen raid aan, en de PT800TWIN is de enige van de 4 moederborden van ze, die sATA Raid aankan. Ze bakken nog een andere, 848PTWIN, maar daar vond ik geen review over. Misschien is hun AMD geschikte mobo beter NVIEW. Maar ook daar is geen review van. Je zou toch zeggen dat een 865 mobo 't geod zou moeten doen, hoewel mijn dealer van de week mijn Gigabyte 667 Ultra voor garantie moest ruilen ...
Link naar reactie
[quote:36a6482bbe="Comp-Freak"]Wat is er eigenlijk zo speciaal aan deze mobo's dat je er met 2 gebruikers tegelijk op kan? Ik kan zo gauw geen verschil zien. En houd dat dan ook in dat windows 2x tegelijk draait?[/quote:36a6482bbe] Het verschil is dat 2 gebruikers tegelijkertijd op 1 PC bezig kunnen zijn. Probeer dat eens met jouw PC :roll: Windows draait 1x, maar er kunnen 2 gebruikers via hun eigen toetsenbord/muis/monitor inloggen en werken (p.p. dus een toetsenbord/muis/monitor, maar maar 1x een kast / 1x een licentie / 1x stroomgebruik).
Link naar reactie
[quote:ee268ac26f="Nietsdoen"] Het verschil is dat 2 gebruikers tegelijkertijd op 1 PC bezig kunnen zijn. Probeer dat eens met jouw PC :roll: [/quote:ee268ac26f] Met alle respect: dat kan met iedere PC. Men neemt een computer met een PS2 toetsenbord en muis en een USB toetsenbord en muis. Men neemt twee monitoren, een dual-headed (Matrox) videokaart of twee videokaarten en men neemt eventueel twee geluidkaarten. Vervolgens installeer je een degelijk OS (lees: GNU/Linux) knutsel je wat en het draait. Twee gebruikers, op het zelfde moment, totaal onafhankelijk op een systeem. Ik heb overigens ook al mensen gezien die op een doodnormale AXP (1800+ oid) of P4 bak 3 geluidkaarten, monitoren, toetsenborden en muizen draaiden. Niks geen speciaal moederbord voor nodig.
Link naar reactie
Met twee mensen op een systeem is best praktisch hoor. Ik gebruik het e.g. i.v.m. ruimtebesparing, engergiebesparing, etc. Bovendien kan ik door simpelweg een tweede werkplek te maken mijn desktop naast een gewone werkplek als multimedia station gebruiken. Zo kunnen e.g. mijn ouders gewoon werken, terwijl ik via dezelfde PC tv aan het kijken ben.
Link naar reactie
[quote="Marcel de Reus] Ik heb overigens ook al mensen gezien die op een doodnormale AXP (1800+ oid) of P4 bak 3 geluidkaarten, monitoren, toetsenborden en muizen draaiden. Niks geen speciaal moederbord voor nodig.[/quote] Vertel mij eens wat meer hoe die dat doen? Want dan zou ik een beter mobo kunnen gebruiken, volgens de review is 't Bios een beetje brak. (en ik wil dan wel graag weten hoe die met 2 users op 1 PC tegelijkertijd aan de slag kunnen!)
Link naar reactie
Je moet twee dingen in de gaten hebben: a) Je moet dan dus wel GNU/Linux gebruiken b) Je moet niet terugdeinsen voor wat gekloot, geknutsel en problemen, want het kan een behoorlijke takke klus zijn, maar het is uiteindelijk wel de moeite waard. Wat je in ieder geval nodig hebt: 1) een Matrox dual-headed videokaart, bijvoorbeeld een G550 uitleg: Matrox kaarten hebben voor iedere vga-aansluiting een andere BusID, waardoor ze onafhankelijk van elkaar aan te sturen zijn. Andere dual-headed kaarten hebben dit niet en zijn dan ook onbruikbaar. Wat ook kan is gewoon twee grafische kaarten gebruiken (een PCI en een AGP kaart bijvoorbeeld). 2) een PS2 toetsenbord en muis en een USB toetsenbord en muis of 2 PS2 toetsenborden en muizen en een USB converter (USB -> PS2) 3) twee monitoren en twee geluidkaarten Als eerste opzetje kun je [url=http://linuxplanet.com/linuxplanet/tutorials/3100/1/]dit[/url] eens lezen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...