Ga naar inhoud

brandend moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren mijn nieuwe computer opgehaald (Antec Sonata kast, ASUS P4C800-E Deluxe, 2x WD HDD op Raid 0, Mushkin 1Gb intern, ATI 9600 PRO video, P4 3.2) echter toen ik de computer wilde aanzetten, kwam er een klein vlammetje aan de onderkant van mijn moederbord (tussen de RAID contoller en de aansluitingen voor Firewire en USB aan de voorkant. Het moederbord is op dat punt ook zichtbaar zwart. Ik heb gelijk gebeld met de zaak die de compu had geleverd en ze gaan het moederbord vervangen. Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft wat dat nou was en of dat ook schade aan de andere delen van mijn compu (processor, geheugen, video of hdd) zou kunnen hebben gegeven? :cry:
Link naar reactie
Het is precies wat Generaal X zegt. Elektroncia werkt vaak of wel of niet, een middenweg kom je zelden tegen. Ik zou de zaak gewoon het moederbord laten vervangen en als de PC daarna gewoon werkt het erbij laten. Wellicht is het wel handig om te kijken of je (of de toko) een oorzaak voor de kortsluiting kunnen vinden: voor hetzelfde geld vliegt het volgende mobo namelijk ook in de fik.
Link naar reactie
[quote:afc0df96d8="Marcel de Reus"]Elektroncia werkt vaak of wel of niet, een middenweg kom je zelden tegen.[/quote:afc0df96d8]In dit geval wel mee eens. Echter, schade ten gevolge van ESD kan een langzaam proces zijn. In dat geval zal de 'opgeblazen' hardware in eerste instantie wel werken, vervolgens soms wel en soms niet werken en vervolgens helemaal niet meer werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...