Ga naar inhoud

CA63-SN geeft geen kik


Aanbevolen berichten

Omdat de PS/2 poort defect was, was ik genoodzaakt om een andere 370 mobo te halen. Nu heb ik dus de CA63-SN bij een zakie vandaan gesleept. Deze heb ik d'r ingegooid, CPU (celeron 800Mhz) d'r ingedaan, 256MB erin gedrukt, ATX kabel d'r aan gezet, en tenslotte de aan/uit knop d'r in gedrukt. Nu ik vol verwachting dus de aan/uit knop indrukken, de voeding begint te zoemen, en verder.. niets. Heb al zonder CPU, zonder geheugen, zonder beide, zonder AGP-kaart, zonder enig PCI-kaartje, zonder enige hd/cd/dvd spelers, maar nog steeds. Helemaal niets. Zelfs geen piep of piepjes uit de speaker, die ik op alle mogelijke manieren heb aangesloten op de 4pins aansluiting (waarvan eentje d'r voor niets aanzit) Kwam aan het eind erachter dat ik ook nog de multiplier van de CPU vergeten had in te stellen. Deze heb ik duz ingesteld op de juiste frequentie (hoop ik tenminste) (6x). Maar nog steeds gebeurt er niets. Er zit wel spanning op het mobo, het lampje brandt.
Link naar reactie
Dit zou ook de oorzaak kunnen zijn, via google gevonden De celeron 800 komt niet voor Intel® Pentium® III processors w FC-PGA packaging 533EB-1GHz/133MHz Intel® Pentium® III processors w FC-PGA packaging 500E-850E/100MHz Intel® Celeron® processors w FC-PGA packaging 566-700MHz/66MHz Intel® Celeron® processors w PPGA packaging 300A-533MHz/66MHz Future VIA CyrixIII processor
Link naar reactie
[quote:ac31191fba="plextor"]heb je wel allen stekkertjes op het mobo aan gesloten. als je namelijk de atx power switch niet aan sluit dan het mobo niks[/quote:ac31191fba] Ahum. :roll: [quote:ac31191fba="Johnny321"] Er zit wel spanning op het mobo, het lampje brandt. [/quote:ac31191fba]
Link naar reactie
[quote:8c9310c547="Heiden"]BIOS jumper ook gecontroleerd, dat die niet per ongeluk op "Clear CMOS" staat. Want dan gaat booten ook niet echt gemakkelijk.[/quote:8c9310c547]Die staat goed[quote:8c9310c547="Bosje"]Dit zou ook de oorzaak kunnen zijn, via google gevonden De celeron 800 komt niet voor Intel® Pentium® III processors w FC-PGA packaging 533EB-1GHz/133MHz Intel® Pentium® III processors w FC-PGA packaging 500E-850E/100MHz Intel® Celeron® processors w FC-PGA packaging 566-700MHz/66MHz Intel® Celeron® processors w PPGA packaging 300A-533MHz/66MHz Future VIA CyrixIII processor[/quote:8c9310c547]Zonder CPU moet de mobo toch piepjes geven?, en in ieder geval íéts doen?[quote:8c9310c547="plextor"]heb je wel allen stekkertjes op het mobo aan gesloten. als je namelijk de atx power switch niet aan sluit dan het mobo niks[/quote:8c9310c547]Die is aangesloten. Ik krijg hem wel aan, maar dan gebeurt er niets, alleen de fan van de voeding begint te rammelen (CPU heeft geen fan, gaat met 'windtunnel'.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...