Ga naar inhoud

Waterkoelings Vragen + Geheugen Vragen.


Aanbevolen berichten

Nog even wat actueel Athlon 64 nieuws. Anandtech heeft 5 actuele Athlon 64 borden getest: nForce 250Gb en K8T800 Pro http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=2063 Alle nForce 250 borden hebben een te veranderen MP en werkende PCI/AGP lock. Epox komt als beste uit de test qua overklokker, echter heeft deze gaan mounting holes bij de NB. Erg vervelend als je een Waterblok op de NB wilt zeten. Mijn voorkeur blijft uitgaan naar de MSI K8N Neo waar wel een blokje op de NB kan worden geschroeft.
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Verschil tussen de Epox en MSI is ook erg klein, nadeel van de Epox is ook nog is de voltages, deze gaan minder ver dan op de MSI. Dus het moederbord kan dan misschien wel beter overklokken, maar je zult het wel moeten modden wil je er gebruik van kunnen maken.... Mounting holes bij de NB is zowiezo belangrijk, omdat de standaard NB koeling waarschijnlijk niet voldoende is
Link naar reactie
nog iets , weten jullie nou zeker dat dit mogelijk is ?? 4 geheugen slotjes. links 1 = 256 links 2 = 512 rechts 1 = 256 rechts 2 = 512 dus totaal 1536 Mb geheugen. bij mijn moederbord loopt het dus in dual channel als je 1 geheugen balkje in A hebt , en eentje in B. dus dan lopen ze allebei in dual channel ??
Link naar reactie
als je even terug had gebladerd had je het geloof ik gezien , dit komt nog gewoon in m'n Pentium 4 , die ik ook nog even ga upgraden :-) MSI 875P NEO-FIS2R ^^ dat is dus het moederbord :-) ^^ dit wordt de Setup voor op m'n Athlon 64 waarschijnlijk : Swiftech MCP-600-02 12volt pump Airplex evo 240, 13mm aansluiting [ Radiator ] Dangerden RBX A64 [ Cpu Blok ] Swiftech MCW20-R Chipset block Swiftech MCW50™ VGA block Dangerden Reservoir rond, 13mm hose connectors Tygon tubing 1/2inch [ 2 meter ] maar ! een vraag over de Athlon 64 , welke versie kan ik het beste nemen met het oog op overklokken 1 Mb Cache , 2.0 GHz 512 Kb Cache , 2.2 GHz ?? ???????? Edit : Is OCZ PC3500 Geheugen goed? OCZ 1gb PC3500 Dual Ch. GOLD CL 2-3-3-7 1T Dit systeem wordt het dan waarschijnlijk : MSI K8N Neo-Platinum AMD Athlon 64 3200+ OEM 400 MHz, OEM Seagate Barracuda 7200.7 120 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150 Asus AX800 Pro/TD 256 MB OCZ 1gb PC3500 Dual Ch. GOLD Tagan TG480-U01 480 watt i.c.m. die waterkoeling Setup in 1e post.:-)
Link naar reactie
jup :-) ik weet het nog :-) die is alleen 30 euro duurder en ik wil wat besparen : :lol: is een Chipset blokje nu echt nodig ? of kun je dit ook laten zitten en gewoon een goede heatsink met eventueel ventilatortje kopen ? edit : als ik nu voor de OCZ 4200 = CL3 4-4-8 ga , ,die heeft veel slechtere timings als de PC 3500 EL. = CL 2-3-3-7 1T maar ligt ongeveer rond dezelfde prijs , welke kan ik dan beter nemen ?
Link naar reactie
NB word niet zo heel heet bij de nForce 250gb, je zou deze zonder Water cooling kunnen coolen eventueel, scheelt weer 55 euro. wat het geheugen betreft, je kan dan beter PC4200 EL halen, deze haalt lagere timings. als je hoog wilt overklokken en geen last wilt hebben van slechte timings moet je voor OCZ EB geheugen gaan, PC3500 of PC3700 EB. CL3 4-4-8 is behoorlijk slechte timing, je moet kiezen of goeie timings en minder hoge mem speeds, of hoge mem speeds en minder goeie timings. Ik zou voor de gulden middenweg gaan, PC 3500 EB
Link naar reactie
maar de 3500 EB is er niet in Nederland .... oh toch wel , bij icomputers.nl :-) dit wordt het waarschijnlijk : Computer Onderdelen. Moederbord = MSI K8N Neo-Platinum Processor = AMD Athlon 64' 3200+ Geheugen = OCZ 1024 MB PC3500 EB = 350,00 Euro. Videokaart = Sapphire Radeon X800 Pro 256 MB Harde Schijf = Hitachi DeskStar 80 GB , Serial-ATA/150 Voeding = Tagan 480 Watt Prijs Computer Onderdelen = 1375,01 Euro. Waterkoeling. Pump = Eheim 1250 waterpomp 1200l/h Reservoir = Dangerden Reservoir rond, 13mm hose connectors Radiator = Airplex evo 240, 13mm aansluiting CPU Block = Dangerden RBX A64 VGA Block = Swiftech MCW50™ VGA block Additives = UV Dye-Lite Blue 2ml CaseFans = Titan Aluminium Fan 120mm { x2 } Prijs Waterkoeling = 321,00 Euro. Prijs Totaal = 1696,01 Euro.
Link naar reactie
En vergeet niet je water koel blokken te lappen (opschuren/polijsten) hierdoor maken ze beter contact met de core en dat scheelt weer een graadje :) Ik ben vandaag begonnen aan de RBX A64 van Dangerden Ik ben wel trots om het resultaat 8) : [img:353017f753]http://slashhead.homestead.com/files/Reddragon/RBX_Lapping.JPG[/img:353017f753] Dit is overigens mijn WC Setje: [url=http://slashhead.homestead.com/files/Reddragon/WC_setje.JPG]Klik hiero[/url] zelfde blokken als jij alleen ook nog een NB blok van swiftech
Link naar reactie
Die slangpilaren die je op de foto ziet bij de NB cooler heb ik ook voor de VGA cooler, deze heb ik er alleen nog niet in gedrukt vandaar dat ze niet op de foto staan. Overigens moet je deze slang pilaren los bestellen, ze worden niet bij de blokken geleverd!!! let daar op als je je MCW-50 besteld.
Link naar reactie
@Vandread Nee geen machine, echt handenarbeid. 8) Lekker een paar uur in het zonnetje gezeten met een tweakstore lapping kit en de 3 WC blokjes. Ze zijn nu alle 3 gelaped tot 2500grid. alle 3 behoorlijk spiegelend. best karwij nog maar het is gelukt. Zo´n machine was wel handig geweest overigens. @GreyHornet Die indicatie of iets voorradig is klopt niet van de tweakstore. Ik ben zaterdag nog bij de tweakstore geweest en ze hadden zo´n Dangerden resevoir in de vitrine staan. gewoon bestellen en langsgaanbij die gast. Je moet inderdaad die (Swiftech hose barbs 1/2inch (2x) ) hebben, 1 setje heb jij genoeg aan aangezien je alleen een VGA blok hebt.
Link naar reactie
ziet er echt goed uit , ik heb er nu al paar keer naar gekeken , ik ga ze denk ik ook maar polijsten / opschuren :-) , erg goed gelukt bij jouw in elk geval :lol: ik heb net besloten alles in delen te bestellen , ik krijg denk ik als eerste het geheugen binnen , dat doe ik dan even in deze PC , daarna de rest van de PC - Hardware , daarna de Harde Schijf , daarna de WaterKoeling :-) aangezien dit wat fijner uitkomt : :) //RD , maandag komt de K8N Neo-Platinum binnen bij de Salland zeggen ze , maar "welke versie" van de Athlon 64' Heb jij besteld? of is er van de 3400+ alleen maar een 1 MB cache versie? want met het oog op overklokken weet ik niet welke te nemen , die met 1 MB Cache + 2.08 GHz , of de 512 KB Cache + 2.2 GHz ? ik denk zelf de 2.08 , maar die is er alleen in OEM versie , en dan heb je maar 1 jaar garantie. Edit : iemand ervaring met de Eheim 1250 Pomp ?? want ik zou niet weten hoe je die 17mm naar 13mm moet krijgen ?? of is dat dat stukje dat ervoor zit ? [img:928fb98c1c]http://tweakstore.nl/shop/images/e1250.gif[/img:928fb98c1c]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...