Ga naar inhoud

Waterkoelings Vragen + Geheugen Vragen.


Aanbevolen berichten

klein vraagje over geheugen : kan ik beter 512Mb nemen of 1024 ... ik weet dat het een rare vraag is , maar daar kan ik veel geld op besparen , als ik nu eens OCZ PC4200 512 Mb neem :-) dan ga ik voor deze : OCZ 512mb PC4200 Dual Ch. EL-DDR en anders voor deze : OCZ 1gb PC3500 Dual Ch. EL-DDR Nog een waterkoelings vraagje : Wat is een goed iets voor rond de ~ 300-350 Euro ?? ik zat zelf te denken aan dit : Swiftech MCP-600-02 12volt pump Airplex evo 240, 10mm aansluiting Radiateur Asetek Waterchill Chipset cooler Asetek Waterchill VGA koeler Asetek CPU Cooler Antarctica Dangerden Reservoir rond, 9,5mm hose connectors Tygon Tubbing 3/8inch ( 1 meter) { x3 , dus 3 meter... } Het komt waarschijnlijk op deze Setup : AMD Athlon 64 , 3200+ MSI K8N Neo 512 Mb PC4200 / 1Gb PC3500 OCZ memory Asus Radeon X800 Pro SeaGate Barracuda 120 Gb S-Ata HardDisk Tagan 480 Watt Powersupply Met 512 mb mem ben ik dit kwijt : 1663,02 Euro Met 1024 mb mem ben ik dit kwijt : 1550,02 Euro :-0 scheelt toch 113 Euro's :-) ik wou gewoon even weten of dit een goede WC Setup is , en een goede PC setup :-) Bedankt, Grijs
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb me Swiftech pomp binnen, hij ligt hier voor me op tafel, mooi klein ding is het zeg, past erg makkelijk in de kast. aanrader alleen al voor zijn omvang. Qua geheugen zou ik 1024mb nemen, daar heb je meer aan dan 512mb. Als je wilt overklokken moet je duur geheugen nemen, dat is nu eenmaal zo. Ik zou proberen OCZ PC3500 EB (geen EL) te nemen, dit is volgens mij niet in nederland te krijgen, als alternatief kan je voor OCZ PC4200 EL gaan, dat is ook erg goed maar erg duur. Het geheugen wat ik uit Ierland heb besteld komt op 383 Euro incl verzend kosten uit, dat is OCZ PC3700 EB (enhanced Bandwith) geheugen (1024mb) Ik heb hier thuis nu OCZ PC3500 EL liggen (2x512mb) dat klokt gewoon over tot 230mhz fsb met Cas 2, dat is niet heel hoog maar wel aardig.
Link naar reactie
en is OCZ de enige kandidaat ? of bestaan er ook nog andere goede merken zoals GeIL & Mushkin & A-Data edit : // RD : post eens een pic in de Casemod sectie :-) edit 2 : ... is dit ook wat ? : OCZ 1gb PC4200 Dual Ch. Preformance CL3 4-4-8 -vs- OCZ 1gb PC4200 Dual Ch. EL-DDR CL2.5-4-4-7 is dit de 100 Euro verschil waard? edit 3 : // RD , jup foto van de Swiftech Pomp :-)
Link naar reactie
Corsair, GeIL, Mushkin, ook allemaal erg goed overklok geheugen hoor, ik zweer bij OCZ maar dat wil niet zegen dat dat het beste merk is hoor. Kiek maar: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=2057&p=10 OCZ PC4200 EL heeft een lagere Latency dan zonder EL, vandaar Cas 2.5 ipv Cas 3. EL staat voor Enhaced Latency Waar wil je een foto van? van de MPC-600?
Link naar reactie
wat is nu beter , die WC-Setup die ik samengesteld had of : Asetek K12a-L30 watercool set ik lees hier veel positieve dingen over , ik ben niet echt iemand die voor de "stilte" van de PC gaat , aangezien dat met niet zoveel scheelt :-) ik wil graag ver overklokken , :-)
Link naar reactie
[url=http://slashhead.homestead.com/files/Reddragon/HPIM1615.JPG]MPC-600 pomp van de zijkant[/url] [url=http://slashhead.homestead.com/files/Reddragon/HPIM1616.JPG]MPC-600 pomp van boven[/url] [url=http://slashhead.homestead.com/files/Reddragon/HPIM1618.JPG]MPC-600 pomp van boven 2[/url] Je hebt zelf die Logitech Z-5300 boxen die je op de foto ziet, je kan dus zelf redelijk inschatten hoe groot de pomp is. ps. klein detail, de CPU die naast de pomp ligt is een Intel 286 :) [edit] Een Astek L-30 set is uitstekend, echter de beste OC preformance haal je uit een zelf samengestelde set (mitst de juiste onderdelen)
Link naar reactie
Amd 64 is toch gelockt? Is pc4200 dan interresant? Is misschien bh6 niet interresant om mee te oc'en gezien de lage timings? Aangezien amd voor zijn amd64 nog steeds 2-2-2 timings aanraad Nog een vraagje: waarom is de pci/agp lock van de nf3 250 chipset interesant? Dat is toch niet van belang omdat amd 64 immers met HTxMP werkt als het ware? trouwes: hier hebben ze wel leuke weinig geziene geheugens in NL no spam intended ;) http://www.icomputers.nl/product.asp?S_ID=412
Link naar reactie
de PCI en AGP snelheid zijn synchroon aan de HT, daardoor krijg je het zelfde effect als je de FSB overklokt bij een pc die een PCI/AGP lock heeft. AGP en PCI gaan dus vrolijk mee omhoog. Je hebt dus wel degelijk een PCI/AGP lock nodig voor een gunstige overklok met een Athlon 64 systeem. Ook is het niet waar dat de Athlon 64 MP gelockt is, op de MSI K8N Neo kan je vrolijk de MP naar beneden gooien zonder mods of speciale CPU's. verder is het tevens niet zo dat je perse strakke 2-2-2 timings nodig hebt voor de Athlon 64. (ik wil hiermee niet zegen dat strakke timings waardeloos zijn, uiteraard heeft een 2-2-2 timing een gunstig effect) Het word tijd dat je je wat meer verdiept in de A64 Vandread ;)
Link naar reactie
[quote:d39531795f]verder is het tevens niet zo dat je perse strakke 2-2-2 timings nodig hebt voor de Athlon 64. (ik wil hiermee niet zegen dat strakke timings waardeloos zijn, uiteraard heeft een 2-2-2 timing een gunstig effect)[/quote:d39531795f] AMD's advies is wel logisch. Omdat de geheugencontroller op kloksnelheid werkt is het grootste deel van de overgebleven latency op rekening van het geheugen. Verhoudingsgewijs hebben strakke timings dus meer zin voor A64 dan voor AXP.
Link naar reactie
[quote:ee4432832a="GreyHornet"]Swiftech MCP-600-02 12volt pump Airplex evo 240, 10mm aansluiting Radiateur Asetek Waterchill Chipset cooler Asetek Waterchill VGA koeler Asetek CPU Cooler Antarctica Dangerden Reservoir rond, 9,5mm hose connectors Tygon Tubbing 3/8inch ( 1 meter) { x3 , dus 3 meter... }[/quote:ee4432832a] Denk niet dat die tygon slangen gaan passen in die Asetekt fittingen. Zowiezo zou ik voor andere waterjackets gaan, Dangerden oid.
Link naar reactie
maar die Swiftech MCP-600-02 12volt pump is super goed ik heb hem ook in mijn wc zitten en je hoort hem niet en dat niet alleen hij is nog sterk ook nog sterker dan een L30 of een Eheim 1250 pomp en klijner ook en hij loopt op 12 volt waar door hij aan gaat als je pc aan gaat dus er hoeft niks meer tussen zo dat hij moet gaat als je pc aan gaat
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...