Ga naar inhoud

pc3200 geheugen wil niet op 400MHZ lopen?


Aanbevolen berichten

als ik mijn FSB op 200MHZ zet(DDR 400MHZ) dan loopt me pc steeds vast. dit is als mijn reepje twinmos erin zit van 512MB. heb ik alleen mijn reepje 256MB corsiair valeuram erin zitten draait die prima op 400MHZ... is mij reepje twinmos niet goed en moet ik het opsturen voor RMA of kan het iets anders zijn?? met memtest86 worden er geen foten gevonden.. voor verdere specs kijk in mijn onderschrift..
Link naar reactie
ik heb het ook met de laagste timings geprobeerd (cas 3 etc.) opgegeven is cas 2.5. ook heb ik het voltage al een keer verhoogd.. dat ik overklok zou opzich niks uit moeten maken want als ik hem op een fsb van 400 zet en ik heb alleen maar corsiair valeu ram erin dan doet die het wel gewoon goed.
Link naar reactie
[quote:16ca17ec13="Bosje"]memtest vindt dus niks, dus reepje zou goed moeten zijn. Bovendien ben je aan het overklokken . Je zou anders een AMD64 erin moeten doen.[/quote:16ca17ec13] Dat overklokken hoeft niet perse, een XP 3200+ loopt ook op 200 FSB Standaard. Probeer anders eens het Voltage van het geheugen omhoog te gooien ? Timings verlagen (Liefst by SPD.)
Link naar reactie
Komt het niet doordat je moederbord hem dual-channel wil draaien met het Corsair reepje? Test eens met alleen het Twinmos reepje erin en haal alle latency settings etc gewoon uit de SPD (biossetting: by SPD). Dan zou hij gewoon moeten werken, zo niet dan zou ik terug gaan met het reepje, omdat hij dan niet op de gegeven specificatie wil lopen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...