Ga naar inhoud

Welk geheugen in een Dell dimension 4100?


Aanbevolen berichten

Ik ben een pc van een kennis aan het upgraden. Het is een Dell Dimension 4100 met 1 simm van 128 mb. Volgens mij is dit PC100 geheugen, althans dat staat op de sticker. Nu heb er laatst een 256 mb simm bijgezet maar dat gaf problemen. Er werd namelijk maar de helft van de 256 mb herkent en dus kwam het totaal uit op 256 mb ipv 384 mb. Nu heb ik weleens gehoord van doublesided en single sided ram geheugen. Die 256 mb die er in was gezet had de chips aan een zijde, die 128 mb die erin zit heeft de chips aan beide zijde. Misschien dat dat het probleem verklaarde??? Maar goed, nu heb ik op de site van Del gekeken wat voor geheugen ik nodig heb. [url=http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/kingston/default.asp?s=nldhs&l=nl&sbc=nldhsdws&c=]DELL GEHEUGEN[/url] en dan de Dell dimension 4100 kiezen. Daar word ik niet echt veel wijzer. Ik wil nml proberen om 2e hands geheugen te kopen maar wat moet ik dan hebben??? Kan iemand mij vertellen wat voor geheugen in deze Dell gestopt kan worden, zodat ik op marktplaats eens kan kijken. Ik kom termen tegen als: sodimm, sdram etc Bedankt
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...