Ga naar inhoud

standaard thermal tape op P4 koeler


Aanbevolen berichten

Hallo beste computergebruikers. Wie weet nog toen hij/ zij zijn Boxed Intel Pentium4 processor installeerde op het moederbord, of daar op de thermal tape een beschermingsstickertje zat? Ik heb een tijdje terug mijn P4 processor (3,06 GHz) met standaard Intel koeler geïnstalleerd, die loopt overigens prima, maar nu weet ik niet of er op het (grijze) stukje tape wat standaard al op de koeler zit een soort afdekpapiertje zat (zoals op de achterkant van een sticker die je nog moet opplakken). Wellicht heeft dit papiertje dezelfde kleur en ben ik het wellicht vergeten te verwijderen. Wie helpt mij uit de onzekerheid? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om mijn koeler eraf te halen en wil het eerst via deze weg checken.
Link naar reactie
[quote:99995ad86c="markbosch"]Hallo beste computergebruikers. Wie weet nog toen hij/ zij zijn Boxed Intel Pentium4 processor installeerde op het moederbord, of daar op de thermal tape een beschermingsstickertje zat? Ik heb een tijdje terug mijn P4 processor (3,06 GHz) met standaard Intel koeler geïnstalleerd, die loopt overigens prima, maar nu weet ik niet of er op het (grijze) stukje tape wat standaard al op de koeler zit een soort afdekpapiertje zat (zoals op de achterkant van een sticker die je nog moet opplakken). Wellicht heeft dit papiertje dezelfde kleur en ben ik het wellicht vergeten te verwijderen. Wie helpt mij uit de onzekerheid? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om mijn koeler eraf te halen en wil het eerst via deze weg checken.[/quote:99995ad86c] er zit vaak een plakkertje inderdaad op, zodat je niet met handjes in die pasta gaat plakken als je er mee bezig bent. echter denk ik wel dat je het qua temps wel zal merken of ie er nog opzat... maar waarom niet even een kleine moeite nemen, en zelf even kijken, koelertje eraf en erop duurt misschien 5 minuten ofzo..
Link naar reactie
Ik heb hier een p4 2,26 en daar zat geen afdekstikkertje oid. op. Gewoon de kale 'koelpasta'. Je kunt de koeler er wel afhalen, maar dan verliest dit spul zijn functie, en zul je dus zelf koelpasta aan moeten brengen. Als je temperatuur niet boven de 60 graden komt, hoef je je nergens druk over te maken.
Link naar reactie
Ik denk dan dat er inderdaad geen stickertje opzat, ik gebruik mijn pc nu al drie dagen en ik heb nog niets geroken. Ik had geloof ik ook nog geprobeerd om een 'hoekje' te vinden, waar ik een eventueel velletje vanaf kon pulken, en toen zat er een beetje grijze prut onder mijn nagel. Dus als er al een afdekvelletje op had gezeten, zou hij dezelfde kleur moeten hebben gehad om over het hoofd te worden gezien. Maar aangezien er een rood lipje aan zou zitten, dan kon ik die inderdaad niet missen, er stond ook niets op de schematiche afbeelding van de processor installatiewijzer dat je er eerst een lipje af moet halen. Wel raar dat er de ene keer wel wat op zit en de andere keer niet.
Link naar reactie
Ik heb nog even mijn temperatuur bekeken in de bios en die is rond de 47/48 graden celsius. Ik heb voor de zekerheid wel even het temperatuuralarm ingesteld bij 60 graden. Maar was het bij jullie eigenlijk ook zo dat - ondanks de overal verzegelde verpakking - het leek alsof de koeler al op de processor had gezeten? Ik zag namelijk toen ik onder een bepaalde hoek naar de processor keek een soort vierkante afdruk, net zo groot als het vierkante stukje geleidingstape. Misschien testen ze het contact wel voordat ze hem inpakken bij de fabriek (voor de juiste dikte) of is het een afdruk van de zuignap waarmee die processors in de fabriek door een robot worden ingepakt?
Link naar reactie
[quote:cb3d753c54="markbosch"] Maar was het bij jullie eigenlijk ook zo dat - ondanks de overal verzegelde verpakking - het leek alsof de koeler al op de processor had gezeten? Ik zag namelijk toen ik onder een bepaalde hoek naar de processor keek een soort vierkante afdruk, net zo groot als het vierkante stukje geleidingstape. Misschien testen ze het contact wel voordat ze hem inpakken bij de fabriek (voor de juiste dikte) of is het een afdruk van de zuignap waarmee die processors in de fabriek door een robot worden ingepakt?[/quote:cb3d753c54] ik denk dat die cooler precies op die proccessors past en die afdruk een soort inkeping of uitsteeksel oid is dat het precies blijft zitten???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...