Ga naar inhoud

nieuwe athlon processor op asus a7v133 moederbord?


Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft een asus a7v133 moederbord met een processor van 800mhz. Nu wil hij graag een snellere processor er in hebben. Kan hij nu een athlon xp 2200+ of 2400+ op zijn moederbord plaatsen? Het moederbord is een socket A cpu support met 200/266mhz FSB en AGP Pro/4x. Hij heeft er ook geheugen in dat pc 133 is. Totaal is dat 512 MB. De gebruiksaanwijzing van het moederbord zegt dat er support is voor amd Athlon en Duron. Kan dan de huidige koeler die in de pc zit ook op deze nieuwe processor? Ik weet even niet precies welke merk die koeler is. Wie kan mij helpen???
Link naar reactie
de koeler durf ik niet te zeggen de processor kan tot 2400+ zeker want je hebt 266fsb dus die ondersteunt dat, het geheugen ondersteunt het ook want dat is 133mhz (en die 266fsb is eigenlijk ook 133) alleen ander geheugen zou misschien een optie zijn omdat dit het een beetje ophoud en die cooler, als je een boxed cpu koopt zit er een bij die goed genoeg koelt tenzij hij gaat overklokken
Link naar reactie
[quote:ae1d4ff238="Vandread"]http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V133&langs=09 Processor Socket A for AMD®: Athlon®: / Duron®::550MHz ~ 1.3GHz+ CPU XP's en nieuwe 266 fsb durons gaan niet lukken...[/quote:ae1d4ff238] kan dat zijn omdat toen het bord gemaakt werd het niet getest is omdat ze er nog niet waren??? heb je niet een 2400+ ofzo om het uit te proberen?
Link naar reactie
Dat bord heeft een KT133a chipset en volgens de [url=http://www.viatech.com/en/apollo/KT133A.jsp]VIA website[/url] lijkt het _niet_ te kunnen. De Athlon XP wordt niet genoemd als ondersteunde processor enkel de Duron en de normale Athlon. Je kunt er dus vanuit gaan dat alleen de oude Durons met een Spitfire core en de Athlons met een Thunderbird core werken op dit bord. Uit eigen ervaring weet ik dat het op de Asus A7V met de KT133 chipset niet werkte (geprobeerd met een 2100+), ook niet gewoon op 100MHz FSB. De KT133a is in beginsel niet heel anders, dus ik zou er van uitgaan dat het niet werkt.[/url]
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...