Ga naar inhoud

Thorton xtra Cache...


Aanbevolen berichten

[img:0007d75a19]http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/4HH97QZGMU8U/picserver.jpeg[/img:0007d75a19] Ik heb deze processor enwel de Thorton die een gelockte L2 cache heeft. Nu wil ik de extra KB's cache tot mijn beschikking hebben maar weet niet hoe het te unlocken. Ik bedoel gaat dit met een potloodstreep, zilverlijm, moet ik de gaatjes open purken omdat er een coating over de bruggen ligt? Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
of je het moet *scratschen* ligt eraan per cpu..... ik had een duron1600 waar je de puntjes duidelijk zag, daar had ik dus het lasercutje opgevuld met *liquid silver* en het was een XP geworden... Bij een nieuwere 1800 had ik de lasercut opgevuld maar daar gebeurde niets mee... maar als ik me nieuwe XP mobile binnen heb ga ik pas aan die 1800 kloten
Link naar reactie
bruggen dicht maken deed ik altijd op de volgende manier; - bruggen beetje opruien (evt coating verwijderen) - gaatje opvullen met kleine drupjes secondelijm - de bruggen verbinden met electro zilverlijm van bison. waarom de Sec lijm? omdat je op deze manier een gelijkmatige verbinding krijgt tussen de 2 bruggen ipv dat je een bultje zilverlijm in het gaatje krijgt, en nog eens een keer een brugje gemaakt met dat spul...
Link naar reactie
[quote:d019211404="turbulence"]bruggen dicht maken deed ik altijd op de volgende manier; - bruggen beetje opruien (evt coating verwijderen) - gaatje opvullen met kleine drupjes secondelijm - de bruggen verbinden met electro zilverlijm van bison. waarom de Sec lijm? omdat je op deze manier een gelijkmatige verbinding krijgt tussen de 2 bruggen ipv dat je een bultje zilverlijm in het gaatje krijgt, en nog eens een keer een brugje gemaakt met dat spul...[/quote:d019211404] voor de cache inschakelen moet je juist die lasercut opvullen met zilverzooi...... jij hebt het over een toepassing voor andere mods voor amd's ?
Link naar reactie
[quote:6fe80f7702="Vandread"]voor de cache inschakelen moet je juist die lasercut opvullen met zilverzooi...... jij hebt het over een toepassing voor andere mods voor amd's ?[/quote:6fe80f7702] ik neem aan dat de cache mod hetzelfde principe inhoudt als het unlocken van een palomino of het modden van een 133FSB cpu naar een 166FSb model omdat naar mijn idee je zo min mogelijk weerstand moet hebben, lijkt het me aannemelijk dat je dus ook een zo klein mogelijke lading geleidende zilverlijm er tussen moet smeren. daarom zou ik er dus voor zorgen dat je zo min mogelijk zilverlijm nodig bent, en daar komt de secondelijm dan in het spel. de secondelijm gebruik je dus om het ''putje'' tussen de 2 connectors gelijkvloers te maken, en daaroverheen maak je dus een klein zilverlijm baantje.
Link naar reactie
[quote:2944af14c3="Vandread"]volgens mij ligt het anders bij durons unlocken... ik heb dus bij die duron1600 unlockt door er gewoon een streepie *liquid silver* van puntje naar puntje te smeren en de lasercut zat er gewoon vol mee ;) cache werkt...[/quote:2944af14c3] precies, en in mijn geval moest je de eigenlijke punten blootleggen door een "geultje" te krabben (helaas nog niet diep genoeg :( ) er zitten dan van die nep puntjes op
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...