Ga naar inhoud

Onderclocken mogelijk


Aanbevolen berichten

zolang je alles kan instellen kan je proc lekker langzaam lopen hoor... zet hem maar eens op 100x6 ofzo.. heb mn XP1700 wel eens voor de fun daarop gezet, gewoon voor de lol, eens zien wat voor temperaturen mn watercooling zou geven... zou de FSB niet al te laag zetten, want ik denk dat op te lage speeds de boel wel ergens kan dichtslibben, echter terug clocken van 2700 naar 2600 moet geen probleem zijn. echter wil ik ook wel weten wat het algemene nut van deze actie is...
Link naar reactie
Heel vroeger hadden we een 486 met een z.g. Turbo-toets. Hiermee kon je de processor op ongeveer halve snelheid laten draaien. De achtergrond ervan was dat oude in DOS geschreven spelletjes de toen al oprukkende snelheden van de nieuwere processors niet meer konden bijbenen. Ik herinner me dat de kinderen een Tetris spelletje hadden, waar in de Turbo-stand de figuurtjes met een razende snelheid vielen, onmogelijk om te spelen. Moet ik aan zoiets denken? Alleen het verschil lijkt me voor zoiets te klein. Of wordt hij te warm? Jan de Boer PS: Voordat iedereen over me heen valt, dat was niet echt halve processorsnelheid, maar het invoegen van een paar waitstates. Het effect was hierdoor hetzelfde als een lagere kloksnelheid.
Link naar reactie
Het is inderdaad zo dat hij te warm word... :oops: In elk geval dat vind ik zelf en ik wil ook nog eens een stil systeem hebben. Dus nu heb ik hem iets terug gezet FSB loopt nog stabiel op 2.00 Ghz. Alleen hoor ik nu die ...... voeding er nog overal boven uit komen. De AMD XP2700+ word nu 36,5 graden mooie temp dus. Stressed komt hij uit op 47 graden. De voeding maakt ontzettend veel lawaai dus ik denk dat ik die eerst ook maar eens ga open schroeven en dan in plaats van 12 volt op 7 volt zetten loopt hij in elk geval wat rustiger. Is een dual fan.
Link naar reactie
[quote:3eb11c6783="magier76"]Het is inderdaad zo dat hij te warm word... :oops: In elk geval dat vind ik zelf en ik wil ook nog eens een stil systeem hebben. Dus nu heb ik hem iets terug gezet FSB loopt nog stabiel op 2.00 Ghz. Alleen hoor ik nu die ...... voeding er nog overal boven uit komen. De AMD XP2700+ word nu 36,5 graden mooie temp dus. Stressed komt hij uit op 47 graden. De voeding maakt ontzettend veel lawaai dus ik denk dat ik die eerst ook maar eens ga open schroeven en dan in plaats van 12 volt op 7 volt zetten loopt hij in elk geval wat rustiger. Is een dual fan.[/quote:3eb11c6783] als je hem op 7 zet dan moet je wel goed op je temps letten en terugklokken naar 2600 vanaf 2700 geloof niet dat het veel uitmaakt
Link naar reactie
kunt idd beter een zallman cpu-koeler, want van onderklokken wordt de procesor nauwelijks koeler, want het is namelijk het voltage op de cpu die de warmteproductie bepaald. dus als je hem koeler wilt hebben dan zul je het voltage moeten verlagen als dit kan op het moederbord. en als ie minder warm wordt gaat de fan niet minder herrie maken. als je je voeding stiller wilt maken kun je de fans vervangen voor papst ventilatoren :)
Link naar reactie
[quote:117b9a5750="schoenie"]kunt idd beter een zallman cpu-koeler, want van onderklokken wordt de procesor nauwelijks koeler, want het is namelijk het voltage op de cpu die de warmteproductie bepaald. dus als je hem koeler wilt hebben dan zul je het voltage moeten verlagen als dit kan op het moederbord. en als ie minder warm wordt gaat de fan niet minder herrie maken. als je je voeding stiller wilt maken kun je de fans vervangen voor papst ventilatoren :)[/quote:117b9a5750] ik ben het toch niet geheel eens met wat jij zegt het is een combi van. waarom wordt een barton 2500+ op 1.65v minder warm dan een 3200+ op 1.65 omdat hij sneller loopt... het is altijd een combi van... zalman 6000cu is volgens mij een stille goede keuze... en papst is idd een goede vervanging voor koelers in voeding
Link naar reactie
[quote:0a42f7db64="Benmen"][quote:0a42f7db64="schoenie"]kunt idd beter een zallman cpu-koeler, want van onderklokken wordt de procesor nauwelijks koeler, want het is namelijk het voltage op de cpu die de warmteproductie bepaald. dus als je hem koeler wilt hebben dan zul je het voltage moeten verlagen als dit kan op het moederbord. en als ie minder warm wordt gaat de fan niet minder herrie maken. als je je voeding stiller wilt maken kun je de fans vervangen voor papst ventilatoren :)[/quote:0a42f7db64] ik ben het toch niet geheel eens met wat jij zegt het is een combi van. waarom wordt een barton 2500+ op 1.65v minder warm dan een 3200+ op 1.65 omdat hij sneller loopt... het is altijd een combi van... zalman 6000cu is volgens mij een stille goede keuze... en papst is idd een goede vervanging voor koelers in voeding[/quote:0a42f7db64] ik had er ook moeten zeggen voornamelijk het voltage, want die 3200+ op 1,65V zal niet veel warmer worden dan een 2500+ op 1,65. er zijn natuurlijk gevallen die wel warm worden. Maar als je een 2500+ als 3200+ zonder dat je het voltage verandert, dan zal de processor niet veel warmer worden
Link naar reactie
[quote:4256acf510="Benmen"][quote:4256acf510="schoenie"]kunt idd beter een zallman cpu-koeler, want van onderklokken wordt de procesor nauwelijks koeler, want het is namelijk het voltage op de cpu die de warmteproductie bepaald. dus als je hem koeler wilt hebben dan zul je het voltage moeten verlagen als dit kan op het moederbord. en als ie minder warm wordt gaat de fan niet minder herrie maken. als je je voeding stiller wilt maken kun je de fans vervangen voor papst ventilatoren :)[/quote:4256acf510] ik ben het toch niet geheel eens met wat jij zegt het is een combi van. waarom wordt een barton 2500+ op 1.65v minder warm dan een 3200+ op 1.65 omdat hij sneller loopt... het is altijd een combi van... zalman 6000cu is volgens mij een stille goede keuze... en papst is idd een goede vervanging voor koelers in voeding[/quote:4256acf510] ja maar over het algemeen vallen de temparatuur verschillen wel mee, grote verschillen krijg je pas als je met de vcore gaat spelen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...