Ga naar inhoud

fouten bij overclocken


Aanbevolen berichten

als ik mijn duron1600 een klein beetje oc en hij start op knalt in een keer de pc uit en start ie weer opnieuw op als ik dan in windows xp kom krijg ik de melding hersteld van ernstige fout als ik dan naar de bron van de fout kijk ligt het elke keer bij dit C:\windows\minidump\mini03981426.dmp C:\docume~1\nick\locals~1\temp\WER16.tmp.dir00\sysdata.xml eerst dacht ik dat het een voedings probleem was omdat hij ook wel eens uitknalt zonder dat bericht maar met een andere voeding bleef hij het doen ook als ik oc en hij start op krijg ik na het laadbalkje van xp een blauw scherm dat ik de shadow in mn bios moet uitschakelen maar dat helpt niet help :( :( :cry:
Link naar reactie
er zit nu een 300 watt sweex in en ik weet dat het ook geen best merk is maar door de voeding krijg je dan toch geen foutmeldingen dit is dan de o'c standaard cpu:1600mhz/133*12 mem:3-3-3-8 oc cpu:1675/139*12 mem:2.5-3-3-6 het is echt heel weinig o'c maar 6 mhz bij de fsb het is pc 3200/400 geheugen van kingston 128mb :oops:
Link naar reactie
maar waarom geeft hij dan een map en bestand waar de fout zou zitten een hardware probleem zou kunnen. ik heb geen extra pci kaarten erin en ik heb mn 2e hd eruit gehaald maar dat hielp ook niet mijn eerste hd is een seagate 4.2 gig :oops: (ik krijg over 2 weken een seagate40 gig) dus daar kan het aan liggen.
Link naar reactie
temparaturen??? voeding is idd niet super, maar ik kan met mij xp2600+ op die voeding naar 2,3 ghz door alleen fsb te veranderen verder geen voltages ofzo dus lijkt me niet dat het aan de voeding licht, iets op pci of agp die het niet fijn vind? of zit er een lock op? (ook onboard geluid en netwerk zijn pci of heb ik dat fout?) en als je meer in stapjes gaat? knalt ie dan ook? en nog een vraagje: waarom cpu oc'en als je maar 128mb geheugen hebt? geheugen houd meer op dan cpu
Link naar reactie
@ pc guy temps zijn non o'c met een aero 7+ idle cpu:30 case:26 stressed cpu:32 case:28 ik heb nix in mn pci sloten zitten want geluid en lan zitten onboard of er een lock op zit weet k niet als ik per mhz de fsb verhoog en kom boven de 1675mhz knalt hij hetzelfde uit ik weet dat het ultra weinig is maar ik ben druk bezig naar 512mb te kijken corsair of twinmos ofzow maja (k ben nog 14 en het geld stroomt ook niet met bakken binnen dus moet ff gedult hebben :cry: ) @schoenie het is een msi kt4av-l
Link naar reactie
[quote:1c0ed99883="detonate"] ik heb nix in mn pci sloten zitten want geluid en lan zitten onboard of er een lock op zit weet k niet (k ben nog 14 en het geld stroomt ook niet met bakken binnen dus moet ff gedult hebben :cry: ) [/quote:1c0ed99883] nee je sound zit onboard maar die zit ook aan de pci, hij zit zeg maar eraan vastgesoldeerd (hij zit dus niet in zo'n slot maar kan wel problemen veroorzaken) (tenminste mij is een paar keer door verschillende mensen uitgelegd dat het zo kan zijn) 14 ben ik ook en dat probleem kamp ik ook mee :cry: goede cooler, temps ook netjes
Link naar reactie
Je moet eens in het boekje van je mobo kijken of het verzetten van je busfrequentie, niet toevallig ook de frequentie van je pci poorten veranderd. Het kan best zijn dat ze van 33 naar 34 gaan, en dat er een component is dat die snelheid niet aankan. Dan moet je echt met je voltages gaan rommelen, en dat kan ik niet aanraden als je er geen verstand van hebt. Ik denk eerlijk dat het dat is gezien de foutmelding die je krijgt. Maar probeer het eerst maar eens met je multiplier alleen, dat gaat wel werken waarschijnlijk. Had hetzelfde probleem met een pII 233, die ik uiteindelijk stabiel heb gekregen met 100*2,5 = 250 megahertz. Greetz van een OC Acid burn
Link naar reactie
[quote:5483903574="acid burn"]Je moet eens in het boekje van je mobo kijken of het verzetten van je busfrequentie, niet toevallig ook de frequentie van je pci poorten veranderd. [/quote:5483903574] hij gaf al aan dat de PCI sloten leeg waren. daarnaast is het een VIA chipset, dus geen AGP/PCI lock zoals de Nforce2 dat kent. wat gewoon het grote probleem is denk ik, is dat de chipset gewoon niet meer kan trekken. heb zelf een Soltek KT333 eens gehad, groot op de doos; Specially made to overclock with ''Red storm overclocking'', mooi niet dus, 140FSB was de max die je eruit kan persen. nu zijn MSI borden ook niet OC wonder moederborden, dus misschien ligt de fout daar gewoon. voeding kan een probleem zijn, echter is er nog niet zoveel aan de hand dat ie het nu al niet kan trekken, ok Sweex is niet het allerbeste, maar een OC van 70mhz moet ie wel kunnen trekken, dus de voeding trek ik nog in twijfel. aangezien een voeding pas echt een belangrijke rol gaat spelen @ hoge FSB/Voltage settings zal dit bij jou nog niet het geval zijn. ik denk gewoon dat je mobo uitgemaxxed is op 139 FSB...
Link naar reactie
[quote:a63cfd957f]Dat het mobo de max is kan ik mij niet voorstellen [/quote:a63cfd957f] En reken maar dat dat, zeker bij MSI, het geval is. De kwaliteitscontrole van een merk als MSI wordt beperkt tot de frequenties waarvoor het bord verkocht wordt. Door de tolerantie van de verschillende componeneten kun je dus een bord treffen dat goed te overklokken is, maar ook een bord dat nauwelijks te overklokken is. ASUS legt de kwaliteitslat een stuk hoger en zijn veel makkelijker te overklokken omdat het bord op veel hogere frequenties wordt getest, maar daar betaal je dan ook voor. Verder is A-merk geheugen natuurlijk ook vereist vanwege dezelfde argumenten. Kingston, Corsair, OCZ, Geil etc. Met het verhogen van de FSB gaat je PCI en dus je AGP frequentie ook omhoog. Een A-merk grafische kaart is dus ook een vereiste om FSB overklokken mogelijk te maken. De fout die jij aangeeft w.b. corrupt files na overklokken is absoluut je geheugen die het af laat weten. Alle I/O gaat immers via je memory.
Link naar reactie
[quote:3ed54f0d48="Ruud de Wit"] Verder is A-merk geheugen natuurlijk ook vereist vanwege dezelfde argumenten. Kingston, Corsair, OCZ, Geil etc.[/quote:3ed54f0d48] hij heeft ddr400, als hij dat gewoon op psd laat staan (automatic ofzo) dan zal het daar niet aan liggen [quote:3ed54f0d48="Ruud de Wit"] Met het verhogen van de FSB gaat je PCI en dus je AGP frequentie ook omhoog. Een A-merk grafische kaart is dus ook een vereiste om FSB overklokken mogelijk te maken.[/quote:3ed54f0d48] dit hoeft niet persee het geval te zijn, mijn Hercules 9700pro houdt ook niet van hogere agp bus snelheden.... en tis toch best een A merk ;) Envoor overclocken met pci kaarten erbij (netwerkkaart) was het vaak zo dat je beter een realtek kaartje kon hebben dan een 3com [quote:3ed54f0d48="Ruud de Wit"] De fout die jij aangeeft w.b. corrupt files na overklokken is absoluut je geheugen die het af laat weten. Alle I/O gaat immers via je memory.[/quote:3ed54f0d48] kan ook zijn dat ze hdd niet van hogere pci bus snelheden houd, maarja in dit geval is het lastig te helpen.. je zou er zelf ff moeten zitten ;)
Link naar reactie
maar wat is dan het probleem ik denk zelf het geheugen maar het kan ook wat anders zijn en ik zou het raar vinden als ik met mn mobo de fsb maar 6 mhz kan veranderen en dan nie verder kan want 6mhz is wel erg weinig mijn duron is van na week 40 dus hij is gelocked en ik ben al aan het kijken of ik hem kan unlocken :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...