Ga naar inhoud

ASUS CUV4X moederboard met Maxtor 160Gb HD?


Aanbevolen berichten

Die jumper achterop je harde schijf? Cilinder limitation jumpertje ofzo heet dat geloof ik. Bios update kun je altijd daarna nog proberen. Dus... jumpertje erop en dan met Maxblast proberen, al werkt die dan nog niet moet je een bios updat doen. Als de schijf dan nog niet werkt(wat me sterk lijkt) kun je altijd nog een losse PCI adapter kopen.
Link naar reactie
Een beetje Googlen levert wel wat diskussie op: [url]http://groups.google.com/groups?q=ASUS+CUV4X+160+GB+hard+disk&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&sa=N&tab=wg[/url] op nr 1 : [url]http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=1071945653.324355%40athnrd02.forthnet.gr&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3DASUS%2BCUV4X%2B160%2BGB%2Bhard%2Bdisk%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D1071945653.324355%2540athnrd02.forthnet.gr%26rnum%3D1[/url] hopelijk heb je er wat aan.
Link naar reactie
Nou helaas is het nog steeds niet gelukt de 160 Gb HD aan de praat te krijgen... Wie kan me verder helpen? Ik heb de bios geupgrade naar 1010.003 beta. De harde schijf ziet hij de ene keer wel als hij op slave staat, maar zegt disk faillure. Ik heb verscheidene slave opties gedaan zoals bij maxtor omschreven staat. Maar kan de juiste combi niet vinden..... Weet iemand nog raad, behalve een aparte kaart te kopen of de HD om te ruilen? Iemand die een gloed nieuwe 160GB maxtor diamond plus 9 wil ruilen voor soortgelijk 120GB mag zich melden........7200rpm, 8mb cache Alvast bedankt!
Link naar reactie
De opslossing is dat je een aparte Highpoint of Promise kaartje aanschaf dan herkent hij volledig de 160GB. het is niet zo duur zo'n kaartje vanaf 40,00,- Euro. En dan werkt hij op UDMA133, Is je computer weer wat sneller. Ik las net dat iemand had geschreven dat het onzin was via PCI Controller UDMA maar dat is niet zo het is altijd beter om jou Harde schijf via een Controller te laten lopen dan ingebouwde UDMA op het moederbord jou processor word dan overbelast en via de PCI controller is dat een stukje minder. Ik zal altijd adviezeren om een PCI Controller tenemen. Heb ik ook gedaan bij me Asus A7V8X moederbord daar heb ik een Maxtor DiamondMax D740X 60GB 7200Rpm UDMA133, 2MB, Via een Highpoint controller lopen 2XUDMA133 voor 4 schijven PCI.
Link naar reactie
[quote:ba42a67339]het is altijd beter om jou Harde schijf via een Controller te laten lopen dan ingebouwde UDMA op het moederbord jou processor word dan overbelast en via de PCI controller is dat een stukje minder. Ik zal altijd adviezeren om een PCI Controller tenemen.[/quote:ba42a67339] Dat is sterk afhankelijk van het model PCI controller en de controller van de chipset. Bovendien heeft de PCI bus slechts weinig bandbreedte, in combinatie met andere PCI kaarten kan dat een beperkende factor worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...