Ga naar inhoud

CMOS Check sum error


Aanbevolen berichten

hallo, sinds een tijdje krijg ik bovenstaande fout als ik me PC opstart.... ik krijg dan dit te zien: CMOS Check sum error Press any key to continue. als ik dus op een toets druk gaat iej weer vrolijk verder met opstarte, maar de datum en tijd staan de opeens verkeerd in windows xp, erg vervelend. iemand een oplossing? bedankt! Roel
Link naar reactie
De CMOS informatie is gewist. Kan komen door een lege batterij, een problematische wijziging in de computer configuratie of gewoon een "slecht" moederbord (bv ECS K7S5A). In zo'n geval de Bios ingaan, de informatie goed zetten. Als de volgende keer de data weer gewist is, dan is dat een aanwijzing voor een lege batterij of een echt probleem. Hoe nieuw/oud is het moederbord? Welk merk/type?
Link naar reactie
doe eens een cmosclear,jumper ff verzetten en terugplaatsen in je BIOS gaan en alles ; dus datum en dergelijke goed zetten, en saven, heropstarten en indien het dan niet helpt even het batterijtje testen of laten uittesten, maar zou me verwonderen dat dat laatste de oorzaak zou zijn, gezien je mobo toch zeer recent is veel succes elie
Link naar reactie
Even je pc uitzetten. Kast openmaken. Op je moederbord zit een platte ronde batterij. Deze voorzichtig verwijderen en vervangen door een nieuwe van hetzelfde type. Dit type batterij is veelal verkrijgbaar bij een foto-zaak. Na plaatsing moet je wel alles opnieuw invoeren, datum processor snelheid enz. Succes Wimdoos
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...