Ga naar inhoud

Air-flow


Aanbevolen berichten

[img:57aefef7e4]http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8YR1X62511YC/picserver.jpeg[/img:57aefef7e4] Ik heb dit schema even gemaakt omdat ik hulp nodig heb wat betrekking heeft op een goede air-flow. Het is nl. zo dat ik er een nieuwe koeler bij in ga stoppen en wil weten of dit en goed effect geef. Je moet de Coolermaster Aero 7+ zien als een trommeltje boven de processor. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
Waarom wil je een koeler bovenin hebben? Hij heeft namelijk veel meer nut aan de achterkant van je kast, ter hoogte van je CPUkoeler, en dan wel naar buiten blazen. Dan blaas je onderin de koude lucht binnen, en bovenin een fan die de warme lucht 'uit' de prockoeler zuigt. Dan wordt alle verwarmde lucht eruit geblazen. Werkt perfect.
Link naar reactie
[quote:68d47af388="bbx"]Waarom wil je een koeler bovenin hebben? Hij heeft namelijk veel meer nut aan de achterkant van je kast, ter hoogte van je CPUkoeler, en dan wel naar buiten blazen. Dan blaas je onderin de koude lucht binnen, en bovenin een fan die de warme lucht 'uit' de prockoeler zuigt. Dan wordt alle verwarmde lucht eruit geblazen. Werkt perfect.[/quote:68d47af388] Ik dacht als ik nou van boven de koele lucht in mijn kast jens wordt het door de voorste koeler onderin richting processor geblazen. Het koelertje op de videokaart brengt dan vervolgens de koele lucht naar de processor alwaar de koele lucht dus gaat functioneren als afkoeler..
Link naar reactie
[quote:b82a508de7="KroCoH"]Als je die bovenste koeler als outtake gaat gebruiken dan gaat volgens mij de lucht rechtstreeks van de onderste koeler bij de bovenste er weer uit dus dat zal weinig zin hebben. Een outtake aan de achterkant van de kast is dan veel effectiever.[/quote:b82a508de7] koele lucht gaat niet meteen naar boven....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...