Ga naar inhoud

Medion Titanium MD 8083 (aldi dus)


Aanbevolen berichten

Klein vraagje vanaf 24 maart is hij er weer de nieuwe aldi pc , en dat ziet er in mijn ogen er erg gelikt uit, precies wat ik zoek, maar wat voor moederbord zit erin of is Medion Titanium MD8083 het moederbord en hoe staat deze bekend bv hoeveel pci en agp en test resultaten etc etc . want als dit allemaal goed blijkt te wezen ga ik eventjes snuffelen tussen de nootjes en de melk pakken!!!! :D :D :D
Link naar reactie
[quote:e1688052f8="Heinonline"]Klein vraagje vanaf 24 maart is hij er weer de nieuwe aldi pc , en dat ziet er in mijn ogen er erg gelikt uit, precies wat ik zoek, maar wat voor moederbord zit erin of is Medion Titanium MD8083 het moederbord en hoe staat deze bekend bv hoeveel pci en agp en test resultaten etc etc . want als dit allemaal goed blijkt te wezen ga ik eventjes snuffelen tussen de nootjes en de melk pakken!!!! :D :D :D[/quote:e1688052f8]Kun je gelijk effe wat DVD schijfjes meenemen , goedkoop en goed 8)
Link naar reactie
was vandaag bij de computerwinkel en daar stonden 4 exemplaren van het model dat nu bij de aldi wordt verkocht ter reparatie, kortom probleemgeval. had van hun begrepen dat het onmogelijk is om zelf aan deze computer te knutselen omdat er geen standaard onderdelen in zitten en de kosten voor verzenden zijn voor eigen rekening(45 euro) itt de laptops. dus ik raad je aan deze niet te kopen of je moet echt geld over hebben. ps misschien al te laat :oops:
Link naar reactie
idd. Medion is een fabrikant die hardware laat ontwerpen door a fabrikanten, maar onder de naam medion. Vergelijking is dat Edah cola gemaakt wordt onder pepsi maar dan met een eigen smaak. Medion is naar mijn mening best een goed merk maar moet je laten wat het voor is, niet gaan oc'en wc set erop, driver of bios update enz. Tsja dat sommige aldi/ lidl pc ter reperatie staat verbaast me niks. De samenstelling is goed en ziet gelikt uit, maar kijk je naar de voeding een 300 watt, harddisk zo lage performence ??? :-? en er zijn meer zulke mogelijkheden, en verlang niet dat hier een super merk voeding in zit en dat geld voor meer dingen, mensen kijken naar de grote plaatjes, maar de kleine letters zeg het meest en die zien ze niet. Maar goed tot verbazing is deze medion pc door computer bild een soort duitse computer totaal tot nummer 1 systeem gekozen :o . Goed nu de grafische kaart wat er in zit ,gaat om een medion ATI Radeon 9800XT, 128 Megabyte DDR. Door een beetje te loeren op de medion website is dat een MSI kaart type MS-8956, bij MSI onbekend dus de bouw is van MSI (Nemen we van aan en te doen dus ). Dan de moederbord ook een omgebouwd plank van MSI afkomstig. Deze moederborden worden door medion samengesteld, maar voldoend dutsNIET aan de kwaliteit dat MSI ZELFS stelt, let hier dus bij op.. Je kunt dit zien als Infineon met siemens onderdelen het is dus geen echte siemens product. Verlang niet dat die moederbord of VGA kaar net zoals een echte MSI plank zal draaien. De geluidskaart kom van c-media af klinkt heelwat he. Neuh c- media zit vooral achter de ac97 geluidschips die bij de meeste moederborden te vinden zijn. Klinkt heel wat maar is een standaard geluidsproduct. Monitor heeft een reactie snelheid van 21 ,1920 x 1440 met 85 hertz De harde schijven worden gemaakt door seagate. info ontbreek ff. Muis en toetsenbord komt van chicony een tawain fabrikant en natuurlijk zijn deze types niet te vinden in hun standaard productie lijst. Conclusie leuk pc met veel hebben dingetjes. Maal je niet veel om pc's en wil je een pc voor 1 maal aanschaf koop hem dan. Wil je een pc die gewoon kwa software en drivers en origneel zijn, kun je beter een pc komen bij je pc boer zonder hebben dingetje waar je soms geen "piep"aan heb, en veel meer plezier en zekerheid heb.
Link naar reactie
Heb zelf een Aldi PC gezien, leuk apparaatje voor de leek maar voor de gemiddelde CT! forumbezoeker die zijn systeem op maat maakt naar zijn eigen wensen is het 't toch niet. Aldi PC is scherp geprijsd, maar als je er een beetje moeite in steekt, laat je bij de PC boer een perfect op jou situatie uitgebalanceerd systeem assembleren, voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper omdat je de zaken die je toch niet nodig hebt eruit laat. Uitbreiden is ook dan ook geen probleem als je een handige kast en mobo neemt. Verder lijkt het me bij een defect systeem ook handig dat je systeem snel gerepareerd wordt, een PC boer is daar meestal wat sneller mee. Dus vraag jezelf goed af of een Aldi PC echt zo'n goed en goedkoop systeem is! :wink:
Link naar reactie
[quote:359109386d="schoenie"]was vandaag bij de computerwinkel en daar stonden 4 exemplaren van het model dat nu bij de aldi wordt verkocht ter reparatie, kortom probleemgeval. had van hun begrepen dat het onmogelijk is om zelf aan deze computer te knutselen omdat er geen standaard onderdelen in zitten en de kosten voor verzenden zijn voor eigen rekening(45 euro) itt de laptops. dus ik raad je aan deze niet te kopen of je moet echt geld over hebben. ps misschien al te laat :oops:[/quote:359109386d] Vind ik een beetje raar verhaal, volgens mij zit er on-site garantie op de aldi pc van mijn pa of anders wordt hij opgehaald, er is mij niks bekend over het opsturen van de pc als hij defect is. Waarom zou je trouwens niet kunnen knutselen aan die pc? Het is maar wat je onder 'standaard' onderdelen verstaat. In principe voldoen alle onderdelen aan de huidige standaarden, het moederboard is een gewoon micro-atx boardje, de videokaart is een gewone agp kaart, er zit geen speciaal geheugen in de computer, wat is er niet standaard aan dan? Compaq computers van een aantal jaren oud, daar zitten geen standaard onderdelen in, bijvoorbeeld speciaal geheugen, of de wat oudere dell pc's die werken met een ander soort voeding, dat zijn niet-standaard onderdelen. Aan die aldi-pc kan je rustig knutselen....
Link naar reactie
[quote:8a329b8ee0="Vandread"]Niemand hier kan een pc samenstellen met soortgelijke hardware + software ;)[/quote:8a329b8ee0] Helemaal mee eens. Het zijn best goede machines. Mijn zwager heeft de uit de vorige aanbieding 1 gekocht, en je kan gewoon uitbreiden. Een floppy bijgebouwd, een 120 GB schijf erbij en laatstelijk geschikt gemaakt om draadloos te internetten en over zijn mini lan te werken.
Link naar reactie
Gezien de comments hier is er kennelijk een hoop veranderd bij de Aldi/Medion pc (of er wordt hier een hoop geluld)..... Ik heb de eerste uit hun serie (de 1 GHz) en ben daar erg tevreden over. Had na tijdje wel wat probleempjes met DVD rom, maar opgestuurd en na 4 dagen zat er een andere in mn comp (geen kosten voor mij). In de tussentijd bij dit systeem alleen een kleine geheugenuitbreiding uitgevoerd (en van double naar single sided) en een ander OS (ME zuigt).
Link naar reactie
[quote:89e0a4d9e4="jackdegek"][quote:89e0a4d9e4="schoenie"]was vandaag bij de computerwinkel en daar stonden 4 exemplaren van het model dat nu bij de aldi wordt verkocht ter reparatie, kortom probleemgeval. had van hun begrepen dat het onmogelijk is om zelf aan deze computer te knutselen omdat er geen standaard onderdelen in zitten en de kosten voor verzenden zijn voor eigen rekening(45 euro) itt de laptops. dus ik raad je aan deze niet te kopen of je moet echt geld over hebben. ps misschien al te laat :oops:[/quote:89e0a4d9e4] Vind ik een beetje raar verhaal, volgens mij zit er on-site garantie op de aldi pc van mijn pa of anders wordt hij opgehaald, er is mij niks bekend over het opsturen van de pc als hij defect is. Waarom zou je trouwens niet kunnen knutselen aan die pc? Het is maar wat je onder 'standaard' onderdelen verstaat. In principe voldoen alle onderdelen aan de huidige standaarden, het moederboard is een gewoon micro-atx boardje, de videokaart is een gewone agp kaart, er zit geen speciaal geheugen in de computer, wat is er niet standaard aan dan? Compaq computers van een aantal jaren oud, daar zitten geen standaard onderdelen in, bijvoorbeeld speciaal geheugen, of de wat oudere dell pc's die werken met een ander soort voeding, dat zijn niet-standaard onderdelen. Aan die aldi-pc kan je rustig knutselen....[/quote:89e0a4d9e4] nou precies wat je zegt. bij de medion is de vorm van het moederbord anders. de voeding heeft een andere connector dus als die kapot is moet je een voeding bij medion halen. het modem zit op hetzelfde slot als je tv-kaart en de tv-out van deze videokaart zit achterop een scart-aansluiting, kortom als je een andere videokaart erin zet kun je waarschijnlijk geen gebruik meer maken van die tv-out. kortom als je niks er aan wilt veranderen en nooit zelf dingen vervangt is het een goed pc'tje, maar als er iets kapot gaat kunnen de kosten hoog op gaan lopen als deze buiten de garantie valt. een voeding gaat voor een medion pc al gauw 100 euro kosten en voor dat geld kan ik er 2 a 3 kopen van 300 watt. en onsite garantie geld voor de laptops van medion en niet voor de desktops. :wink:
Link naar reactie
[quote:c86f1f0c61="PCMASTER086"]Jij zit de boel lekker af te kraken zonder ooit een Aldi pc in het 'echt' te hebben gezien. Beetje jammer... :-?[/quote:c86f1f0c61] Ik kraak een aldi of lidl pc niet af. Dit is even de fecs voor de echte zelf bouwer of aanstaande bouwer die twijfel om eigens een pc te bouwen of een aldi/lidl pc te kopen. Persoonlijk, als ik niks wist van computers enz zou ik zelfs ook een aldi/lidl pc kopen. Voor mensen die dus idd, een harde schijf of je cd rom drive extra wil in zetten is dit super goed genoeg. Ik heb ze zelfs gezien werk bij een supermarkt met een lidl van paar meter verder op :wink: Hoop ook dat die nieuwe systeem binnekort ook bij lidl is te krijgen, dan ga ik zeker informeren en loeren :roll:
Link naar reactie
Op het moment ben ik tevreden met mijn medion, en inderdaad in het modem zit ook TV in en Radio in, apart gevalletje, hier zal ik geen gebruik van maken en ook van scart out en tv out niet, maar wie weet. Ik zal wel weer gebruik van mijn tv in (geel) maken die aan de voorkant zit, alleen al om mijn videobanden te digitaliseren, wat ik wel mis is een Floppy drive!, maar deze is simpel in te bouwen, alles zit ervoor en aan, In de bescheiden kwam ik en serie nummer tegen van het moederbord en wanneer ik dit in type bij google kwam ik oa bij MSI en Asus terecht, nu weet ik eigenlijk niet wat die twee met elkaar hebben Asus en Msi, dit zal wel toevallig wezen. Ik hoop alleen dat Pinnacle en FX pro er goed opdraaien ,want het is voor het eerst (geloof ik) dat er geen software pakket bij zit van Pinnacle, en ik maak hier gebruik van om mijn opnames te bewerken! Maar op het moment ben ik nog dik tevreden!zoniet bij defect krijgen ze hem terug, garantie zat en dat koste bij dell alleen al 177,-- euries . en daar heb ik ook veel diverse meningen over gelezen ten goede en ten kwade maar in iedergeval is mijn dank zeer groot voor jullie mening en uitleg en opvattingen, nu maar hopen dat mijn beessie goed naar zijn baassie blijft luisteren :) :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...