Ga naar inhoud

je hoort computer opstarten maar krijgt geen beeld


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een moederbord, weet niet welke het is maar met een slot 1 en heb daar een pentium 3 450 op geinstalleerd de jumper op het mobo stond al op 2-3 (clear). Het probleem is dat de computer alleen opstart als de jumper op 2-3 staat, alleen dan krijg je geen beeld. je hoort wel alles opstarten . het gekke is dat hij niets doet als hij op 1-2(normal) staat. ik heb niet met de cmos lopen klooien en ik heb al meerdere keren gebrobeerd de cmos te resetten. ik heb het ook geprobeerd met een p2 233mhz processor geprobeerd maar dan gebeurd precies hetzelfde. Beide processors werken goed op andere moederborden en de videokaart ook. weet iemand een oplossing voor dit probleem mvg morris
Link naar reactie
[quote:8e8f28ab15="basxp"]heb ik zo vaak...[/quote:8e8f28ab15] Hmm, ik weet niet wat ik hier van moet denken. BIj een goede computer zou dit niet mogen gebeuren. Als je een beetje aan het hobbieën bent geweest, okay, dan kan er best een keer wat misgaan. Op zich moet de clear CMOS inderdaad uit staan. Ik heb wel eens een probleempje dat hier op lijkt. Het is mij dan niet duidelijk of het aan de videokaart ligt of aan mijn monitor. De oplossing voor mij is om de betreffende monitor volledig stroomloos te maken (voedingssteker eruit). Dan pakweg 30 seconden te wachten, en de steker er weer in doen.Dan heb ik weer beeld. Ook dit is niet goed, maar het treedt pakweg 1x in de maand op, dus er valt mee te leven. Het betreft in dit geval wel een IBM monitor uit 1999 met wat kleine probleempjes.
Link naar reactie
[quote:e956717afc="morrisbrand"]Hallo, Ik heb een moederbord, weet niet welke het is maar met een slot 1 en heb daar een pentium 3 450 op geinstalleerd de jumper op het mobo stond al op 2-3 (clear). Het probleem is dat de computer alleen opstart als de jumper op 2-3 staat, alleen dan krijg je geen beeld. je hoort wel alles opstarten . het gekke is dat hij niets doet als hij op 1-2(normal) staat. ik heb niet met de cmos lopen klooien en ik heb al meerdere keren gebrobeerd de cmos te resetten. ik heb het ook geprobeerd met een p2 233mhz processor geprobeerd maar dan gebeurd precies hetzelfde. Beide processors werken goed op andere moederborden en de videokaart ook. weet iemand een oplossing voor dit probleem mvg morris[/quote:e956717afc] Logisch verhaal, doet volges mij elke (AT) pc. Je moet er achter zien te komen waarom juist hij om de goede jumper pos. niets doet. Wat bedoel je precies met NIETS, fans draaien, geen beeld???? (etc)
Link naar reactie
[quote:ec6ba89d47="morrisbrand"]dan wil hij gewoon helemaal niet aan, hij reageert niet[/quote:ec6ba89d47]Dit is wat anders dan dat de computer wel door lijkt te starten maar geen beeld geeft. Overigens is het een al bestaande (oude, ongewijzigde configuratie) of een recentelijk samengesteld systeem? De floppydrive en HD drive ledjes gaan in het geheel niet branden?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...