Ga naar inhoud

Koeling van switch*


Aanbevolen berichten

Eigenlijk hoort dit topic hier niet helemaal thuis, maar omdat het hier veel over koeling gaat etc hoop ik hier iets meer antwoorden te krijgen :) Mijn probleem: Ik heb viavia een cisco 2948G switch (layer 2) kunnen bemachtigen. Nu wil ik dit ding heel graag gaan gebruiken omdat mijn 16pts Edimax er nogal eens de brui aan geeft om een of andere vage reden..... Nu zit ik alleen met 1 probleem, dit ding heeft maar liefst 5 (!! :-? !!) 5cm fannetjes. Het ding maakt duz een tering herrie..... Nu heb ik hem al onder de tafel staan op een kastje : Pictures: [img:d866e4e680]http://members.home.nl/piet-verhaeg/Mario/Img/pc/switch1.jpg[/img:d866e4e680] (plaatsing) [img:d866e4e680]http://members.home.nl/piet-verhaeg/Mario/Img/pc/switch2.jpg[/img:d866e4e680] (de fannetjes) Iemand oplossingen om het geluid te beperken??? Bvd :)
Link naar reactie
Jah, maar nu gaat de airflow duz van voren naar achteren, zodat ook de voeding en de chips gekoeld worden, als ik bovenin een koeler zou zetten zou de "schone lucht" niet meer overal komen. Ik wil eigenlijk niks aan de fans veranderen, maar iets van een geluidsweerstand achtig iets hebben. (rubberen pootjes ofzo?)
Link naar reactie
[quote:627bc6455f="De Geest Van Oirlo"]Jah, maar nu gaat de airflow duz van voren naar achteren, zodat ook de voeding en de chips gekoeld worden, als ik bovenin een koeler zou zetten zou de "schone lucht" niet meer overal komen. [/quote:627bc6455f]Tja, van de andere kant; warme lucht stijgt altijd op... Een flinke fan bovenin die op een laag toerental draait moet m.i. voor genoeg afvoer zorgen. Ik zou 'm wel ergens boven die chips hangen. De vraag is dan alleen of je in die 'mooie' Cisco behuizing wil gaan Dremelen. Ik weet niet wat voor 'soort' herrie die huidige fannetjes maken, maar als het in de constuctie zit, dan kun je rubber gebruiken wat je wil, maar dan zal dat nooit echt stil worden volgens mij. Je moet trouwens wel zorgen dat die voeding (rechtsonder op de foto) gekoeld blijft, wat die ventilatoren zitten daar niet voor niks...
Link naar reactie
[quote:802f9bb7dc="Captain_Kansloos"]Condensatoren? Mwa, volgens mij valt dat wel mee.[/quote:802f9bb7dc] ja bedankt, condensator :P nou ik heb anders wel es een paar mooie zwarte doorgebrande gezien op een msi boardje bij me ouwe lui, zat voor de rest geen casefan in, dus leek mij een warmtegevalletje... waarom zou die plank anders zo zijn ingedeeld?
Link naar reactie
Ik zoek het eigenlijk niet om in die behuizing te gaan dremelen idd. Ik kan idd wel proberen met wat rubber de trillingen van de fans op te vangen, en complete behuizing ook op rubberen pootjes zetten. Zal thuis eens kijken, fiets banden genoeg :wink: (@ vandread, wil die 16pts intel wel ruilen voor mijn 16pts edimaxx :lol: ) Die cisco is idd 10/100mbps, die 2 metalen poortjes aan de voorkant maken nog plaats voor 2x gigabit uplink.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...