Ga naar inhoud

Problemen Bios MB


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgend probleem met een van mijn wat oudere computers: Moederbord Asus P3B-F CPU Celeron 500 MHz / Bus Frequency 66 MHz x 7,5 Mult /CPI Bus 33,4 Mhz Win 98 se. Award Bios Bij iedere koude opstart gaat deze computer in safe modus en opend het bios venster zich. Nochtans is niets veranderd aan de instelling hierboven vermeld Bij het sluiten van het bios vensters start de computer gewoon verder tot in windows en werkt alles normaal Bij een reset en warme opstart doen deze problemen zich niet voor. Heeft iemand een verklaring voor dit probleem ? Dank bij voorbaat MVG
Link naar reactie
Een blinde gok, maar ik vermoed dat de batterij van je BIOS leeg is. Wanneer dat gebeurd krijg je wel vaker van dit soort vage fouten. Het lijkt mij iig dat je BIOS zijn settings kwijt raakt nadat de computer volledig uit is geweest (spanningsloos). Dat zou nl. ook verklaren waarom het niet voorkomt na een warme start (BIOS blijft onder spanning). Die batterij voor je BIOS is vaak zo'n platte 'knoopcel'.
Link naar reactie
[quote:fd646872fc="Captain_Kansloos"]Een blinde gok, maar ik vermoed dat de batterij van je BIOS leeg is. Wanneer dat gebeurd krijg je wel vaker van dit soort vage fouten. Het lijkt mij iig dat je BIOS zijn settings kwijt raakt nadat de computer volledig uit is geweest (spanningsloos). Dat zou nl. ook verklaren waarom het niet voorkomt na een warme start (BIOS blijft onder spanning). Die batterij voor je BIOS is vaak zo'n platte 'knoopcel'.[/quote:fd646872fc] Captain_Kansloos Ik vrees dat de oorzaak van het probleem niet de batterij is. Als het een batterij probleem is zou ook de datum en tijd in de bios venster niet juist of weg zijn,dit is niet het geval ze worden juist weergegeven. Alle informatie over dit probleem blijft welkom. Bedank iedereen voor de info en het meedenken.
Link naar reactie
[quote:3a90d31603="Bosje"]wat heb je laatstelijk gewijzigd op je PC vlak voor het probleem zich voordeed ? zowel hardware als software ?[/quote:3a90d31603] @Bosje Ik heb zeven maand geleden de volgde hardware bijgeplaatst : 1 nieuwe Brander Plextor 1 nieuwe DVD lezer LG 1 nieuw diskdrive floppy Alsook sofware voor brander Plextor (Nero 60015 ned en ook InCd voor rewriter CD te beschrijven ) Deze hardware werkt normaal. Alleen bij een koude start gaat het Biosvensters open (niet altijd)wanneer ik het vensters sluit start de computer door tot in win 98 se en werkt normaal. Er is niets veranderd aan de biosinstellingen, klok en datum is correct. Met warme reset start geen probleem. mvg
Link naar reactie
BIOS venster, wat bedoel je daarmee, ? Komt [b:e6e8dcda47]eerst[/b:e6e8dcda47] in veilige modus, [b:e6e8dcda47]daarna[/b:e6e8dcda47] BIOS venster ? Welk BIOS, die van je mobo ? Verklaar je nader en dan denk ik dat er een hoop reacties gaan komen ? Wanneer heb je voor het laatst een verse (format c:) install gedaan ?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...