Ga naar inhoud

RAM optimaal benutten


Aanbevolen berichten

Wellicht een gekke vraag die wellicht in het verkeerde forum staat, maar het gaat hier tenslotte om de prestatie. Is het mogelijk, middels BIOS danwel via software, om bij voldoende RAM-geheugen(1 Gig of meer) het hele OS en/of andere apps daarin te laden? Ik wil nml een server opzetten, maar het liefst met minimale onkosten een maximale prestatie.
Link naar reactie
[quote:f1653eb7a0="onsgeluk"]Is het mogelijk, middels BIOS danwel via software, om bij voldoende RAM-geheugen(1 Gig of meer) het hele OS en/of andere apps daarin te laden? Ik wil nml een server opzetten, maar het liefst met minimale onkosten een maximale prestatie.[/quote:f1653eb7a0]Euh... de programma's worden in t geheugen geladen, dus wat bedoel je precies? Dat je met zoveel geheugen een kleinere HDD wil kopen (want je hebt t over minimale onkosten...) en de programma's in t geheugen wil opslaan :-? Naja HDD heb je lijkt me toch wel nodig (of Knoppix gebruiken?) maar hangt ervan wat je met de server doet, hoe groot die HDD dan moet zijn.
Link naar reactie
Zoals ik heb het begrepen, wordt alleen het aktieve gedeelte van het OS geladen. Op het moment dat je een service, bestand of wat dan ook aanspreekt, gaat je HD ratelen en afhankelijk van de snelheid van je PC krijg je iets op het scherm. Vandaar mijn vraag; ik ga het eea voor mezelf hosten(www & ftp). Wanneer iemand mijn kant op surft wil ik niet, dat naast de bottleneck genaamd upload, mijn PC de vertragende factor is.
Link naar reactie
Heb je thuis op de pc én Windows XP én 512 MB intern geheugen of meer, dan kun je de prestaties van het systeem aanzienlijk verbeteren door het besturingssysteem standaard volledig in het intern geheugen te zetten. Start hiervoor Regedit en ga naar HKEY-LOCAL-MACHlNE\System\CurrentControlset\Control\Session Manager\Memory Management\Disable PagingExecutive. Zet de waarde hier op 1 en start de computer opnieuw op.
Link naar reactie
Ik haak ff aan met een vraagje over de registerhack voor het uitzetten van de pagefile: Als ik deze entry verander dan blijf ik daarna nog steeds dezelfde pagefile hebben: 2x 1500 MB op 2 separate schijven. Als ik ze probeer te verwijderen dan zegt windows dat ze in gebruik zijn en staat dat dus niet toe. Ik kan uiteraard de pagefiles gewoon weghalen in de instellingen van deze computer, alle files op 0 stellen en reboot, daarna zijn ze dan ook daadwerkelijk weg. Wat is nu de point van de reghack? Doet dat hetzelfde als gewoon de pagefiles op 0 stellen?
Link naar reactie
nah die 'hack' zorgt ervoor dat er zoveel mogelijk in het ram gedoetje wordt gepropt, VOORDAT je pagefile wordt aangesproken ... kijk maar eens met iets als cacheman bij normaal gebruik ... staat er rustig 100 mb ram te miepen en daarbij nog eens 200 mb swap ... die hack zou ervoor zorgen dat er eerst zoveel mogelijk naar je ram wordt geschreven voordat je langzamere swapfile wordt gebruikt ... edit: persoonlijk zou ik nooit me pagefile uitzetten ... stel dat je een fijn videobestand wil gaan spelen of bewerken ( en al heb je dan 2 gig ram, als dat bestand groter is, kan er zonder pagefile mooi niets worden weggeschreven ... als je ram 'op' is) ... overigens doet voptxp een aardig goeie zaak met het defraggen en optimaliseren van je pagefile ... :p
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...