Ga naar inhoud

Compaq Presario geen multiplier instelling


Aanbevolen berichten

Ik heb een Compaq Pesario (5BW154) pc, met een moederbord van het type GA-6WMM7 Houston 3+. Nu zit hier een Intel Celeron processor van 667 MHz in, maar in de post geeft hij maar 500 MHz aan, nu wilde ik de clock ratio of de FSB gaan verzetten maar dit is blijkbaar niet mogelijk, niet in de bios en niet op het moederbord d.m.v. jumpers, het moederbord is namelijk jumper loos . Weet misschien iemand hoe ik de multiplier kan veranderen? b.v.d. Jos.
Link naar reactie
Blijkbaar draait het zaakje op 5x100 mhz ipv 5x133 mhz. Het verbaast me niets dat je met een compaq Presario niets kunt wijzigen qua fsb. Je zou eens uit moeten zoek of dat moederbord uberhaupt 133 mhz ondersteund en je zou ook eens naar je geheugen moeten kijken, is dat wel 133 mhz? Misschien dat de fsb wordt aangepast aan het type geheugen?
Link naar reactie
Jumperless MB's bieden vaak als back-up nog steeds jumpers aan. Deze zijn vaak dusdanig gepint dat alles vanuit BIOS te benaderen is. FF kijken of je uitgebreide info over je MB kan vinden. Staat het daarin niet vermeld, heb je pech........ O ja, BIOS update mogelijkheid even nakijken. Wellicht dat het met een nieuwer BIOS wel kan
Link naar reactie
Ik heb de laatste Bios update geïnstalleerd, wat ik raar vind is dat versie 4 van dit type moederbord wel jumpers heeft om de FSB aan te passen, en dat versie 2 dit niet heeft, je kunt wel de plaatsen zien op het moederbord waar de jumpers normaal moeten zitten, kan het misschien zo zijn dat als ik zelf de jumpers op het mobo soldeer, dat deze dan ook werken, of blaas ik dan mijn mobo op.
Link naar reactie
Zelf solderen zou ik niet meteen aan beginnen, want waarschijnlijk bereik je daar niet zo veel mee. Die jumpers ontbreken niet voor niets, zeg maar. Volgens mij zie je gewoon een instelling over het hoofd, want als dat ding destijds als een Celeron 667Mhz verkocht is en hij is MP gelocked, dan moet je gewoon een FSB van 133Mhz in kunnen stellen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...